17 Ekim 2014 Cuma

Dave Zohrob Master In Growth Konuşmacıları Arasına Katıldı

Etohum olarak 12 Aralık’ta İstanbul’da düzenleyeceğimiz Master In Growth konferansına Dave Zohrob da konuşmacı olarak katılacak.

Dave Zohrob, Michigan Üniversitesi’ni bitirdikten sonra Microsoft ve HotOrNot’da yazılım mühendisi olarak görev almış. Ardından Soy Division isimli kendi şirketini kuran Zohrob, Growth Hacking alanına yönelmiş. Bu süreçte Megatasty’de partnerlik görevini üstlenen, Lookmark isimli bir şirket daha kuran Dave Zohrob aynı zamanda AngelList’de Venture Hacker olarak da görev yapıyor.

Dave Zohrob, 12 Aralık’ta dünyada Growth Hacking’le ilgili en kapsamlı konferanslardan biri olacak Master In Growth’da sahne alacak. Master In Growth, 12 Aralık’ta İstanbul’da Wyndham Grand Levent’te düzenlenecek.

Biletler şimdiden satışa sunuldu: Link

The post Dave Zohrob Master In Growth Konuşmacıları Arasına Katıldı appeared first on Etohum.

16 Ekim 2014 Perşembe

Etohum – Microsoft Ventures İşbirliği

Etohum, teknoloji devi Microsoft bünyesinde girişimcilere yatırım desteği sunmak amacıyla kurulan Microsoft Ventures ile önemli bir işbirliğine imza attı.

Etohum olarak yeni dönemde Microsoft Ventures ile birlikte Türkiye’deki girişimcilere birçok açıdan destek olmaya devam edeceğiz. Microsoft, işbirliği sözleşmesine göre, bir yıl boyunca Etohum’un iş ortaklarından biri olacak.

Microsoft Ventures ile kurduğumuz işbirliğinin temel hedefi, erken aşama dijital girişimcilere kendi şirketlerini kurma konusunda düzenli destek olabilmek. Bu işbirliği sayesinde ilk etapta Etohum girişimcileri Microsoft Ventures ekibine sunum yapabilecekler ve Etohum seçim sürecinde yer alan girişimcilere Microsoft Ventures tarafından özel mentorluk verilecek. Etohum girişimcileri aynı zamanda, benzersiz bilgi ve birikimiyle dünyanın en iyi girişimcilerine doğrudan destek ve kaynak sağlayan Microsoft Ventures’ın, girişimcilere yönelik düzenlediği programlarından ve Microsoft’un eşsiz teknolojik altyapısından da yararlanabilecek.

“Misyonumuz, küresel ölçekte girişimciliği teşvik etmek ve yeni nesil şirketleri ekonomiye kazandırmak” diyen Microsoft Ventures Genel Müdürü Rahul Sood, Etohum işbirliğiyle ilgili olarak şunları söyledi: “Dünya çapında girişimcilik ekosisteminin en saygın ve en önemli oyuncularıyla birlikte çalışıyoruz. Yazılım alanında büyümek isteyen, teknolojiye gönül vermiş yerel kahramanları global girişimcilik ekosistemimizle buluşturuyoruz. 33 farklı ülkede faaliyet gösteren 100 Microsoft İnovasyon Merkezi ve 200 iş ortağımız ile bugüne kadar 100 bin girişimciye teknoloji, mentorluk ve eğitim gibi konularda destek verdik. Bu bağlamda Etohum ile kurduğumuz işbirliğinin de Türkiye’de dijital çağın tetikleyicilerinden biri olacağını düşünüyoruz. Amacımız girişimcilere doğru zamanda doğru çözümlerle destek olmak ve yeni nesil iş dünyasını global liderler ligine çıkarmak.”

Türkiye’nin Girişimcilik Ekosistemine Çarpan Etkisi

Microsoft’un tüm dünyada olduğu gibi yazılım alanında yaratıcılığı ve girişimciliği destekleme amacıyla ülkemizde de en fazla yatırım yapan kurumların başında geldiğini belirten Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, şunları söyledi:

“Dünyanın en büyük 16. ekonomisine sahip olan Türkiye, genç ve dinamik nüfusuyla girişimcilik adına son derece önemli bir potansiyel ortaya koyuyor. Türkiye’nin 2023 vizyonunda yer alan dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alma hedefini gerçekleştirebilmemiz için teknoloji üreten, katma değerli çözümler ortaya koyan bir topluma dönüşmemiz gerektiğine inanıyoruz. Microsoft olarak bu bağlamda uygulama geliştirme pazarında Türkiye’den daha fazla başarı hikayesinin çıkması ve bilişim sektörünün kalkınması için son yıllarda girişimcilere yönelik bir dizi önemli teşvikleri hayata geçirdik. BizSpark programıyla 5 yaşından genç ve 250 bin doların altında geliri olan şirketlere ücretsiz lisans ve programa dahil diğer şirketlerle bilgi alışverişi yapabilme fırsatı sunuyoruz. Bununla birlikte, 2012’de hayata geçirdiğimiz Türkiye’nin ilk ve tek herkese açık ücretsiz uygulama geliştirme okulu Açık Akademi ile girişimcilik ekosistemine destek veriyoruz. Bu doğrultuda Microsoft Ventures ve Etohum arasında imzaladığımız protokolün Türkiye’deki girişimci ruhun gelişimine önemli katkılar sağlayacağına, global bilgi birikimimiz, yerel gücümüz ve deneyimlerimizden güç kazanarak büyüyeceğine ve sektöre ivme kazandıracağına inanıyoruz.”

The post Etohum – Microsoft Ventures İşbirliği appeared first on Etohum.

15 Ekim 2014 Çarşamba

Girişiminizi 21. yüzyıl metotlarıyla yönetin

Günümüz girişimleri, esnek yapıları ve modern metotlarıyla dramatik başarılara imza atabiliyor. Şayet siz girişiminizin bu anlayıştan uzak ve eksik olduğunu düşünüyorsanız, katılmaya can atacağınız bir konferans yaklaşıyor.

8 Kasım’da İstanbul’da bulunan Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleştirilecek olan ‘The Modern Management Methods Conference’, karar veren ve risk alan tüm iş insanlarını 21. yüzyılın yönetim metotlarını öğrenmeye ve işlerinde uygulamaya davet ediyor.

Konferansın büyük konuğu Lean Kanban sisteminin yaratıcısı David Anderson olacak. Anderson’ın ardından, Dimitar Bakardzhiev ve Jamaes Hartley de konuşmacı olarak sahneye çıkacak.

The post Girişiminizi 21. yüzyıl metotlarıyla yönetin appeared first on Etohum.

14 Ekim 2014 Salı

Growth hacker’dan öğrenmeniz gereken 5 ders

Daha önce growth hacking’in ne olduğunu ve growth hacker ile pazarlamacı arasındaki farkı Etohum olarak ele almış ve kaleme aldığımız ilgili makaleleri sizinle paylaşmıştık.

Growth hacking terimi birkaç yıldır  hayatımızda ve çoğunlukla bir ürünün veya hizmetin ‘uzman ellerden’ pazara sunulma sürecini tanımlamak kullanılıyor. Bu süreçte growth hacking tekniğinin en çok görüldüğü alanlar ise sosyal medya paylaşımları, viral videolar, e-posta imzaları ve blog yorumları şeklinde. En ünlü growth hacking başarı hikayeleri ise AirBnb, Facebook, Groupon, Hotmail, Twitter, Reddit ve Spotify şeklinde sıralanıyor.

Bazı uzmanlar growth hacking’in çevrimiçi pazarlama için kullanılan süslü bir terimden fazlası olmadığını belirtirken, tekniğin değil yalnızca isminin yeni olduğunu savunuyor. Buna rağmen, efektif pazarlama kafada bittiğinden, growth hacking yeni bir teknik olmasa bile, kazandığı imaj ve getirdiği gereklilikler ile pazarlamacılara farklı düşünme yetisi kazandırıyor. Growth hacking firmalara düşük bütçeli ve yüksek etkili pazarlama imkanı sunarken, çok etkili geleneksel pazarlama teknikleri çoğu girişimin karşılayamayacağı bütçelere gereksinim duyuyor.

Growth hacking tekniğinin, daha doğrusu anlayışının yeni olup olmadığını bir kenara bırakmalı. Buna odaklanmak yerine, iş dünyasında olduğu bu kısa sürede, bizlere öğretebileceğini gösterdiği çok değerli derslere odaklanmalı. Hangi tarzı ve anlayışı benimsemiş olursa olsun, tüm pazarlamacılar, growth hacking anlayışından kendisine bir şeyler katabilir ve bu düşük bütçeli yöntemleri uygulayabilir.

Geleneksel bir pazarlamacıyı çok daha donanımlı ve verimli kılabilecek beş growth hacking ipucu:

#1: İlk adım: Doğru hedefi bulmak: Çoğu pazarlama kampanyasının başarısız olması, pazarlama tekniğinin kötü veya yetersiz olmasından değil, pazarlanan ürünün hedef kitleye hitap etmemesinden kaynaklanıyor. Başarılı growth hacker’lar işe ürünün doğru kitleyi hedeflediğinden emin olarak başlıyor ve çoğu zaman ürünün geliştirilme sürecinde de aktif rol oynuyor. Growth hacker’ın dokunuşları, ürünü potansiyel müşterilerin gerçekten ihtiyaç duydukları veya sahip olmak isteyecekleri hale getirdiğinden, ürün kendini satıyor. Pazarlamacılara da stressiz bir şekilde verileri incelemek ve teklifi daha da cezbedici kılmak kalıyor. 

#2: Verileri okuyun: Şu an satışta olan ürününüz ile ilgili birçok veriye erişiminiz var. Buradaki başarı sırrı, bu verileri hızlı bir şekilde işlemek, anlamak ve ortaya çıkan sonuca yönelik aksiyon almakta yatıyor. Aksi takdirde, bu verilerin ne kadar hızlı eskidiğini ve arşiv haline geldiğini görüp, şaşıracaksınız. Growth hacker’lar, potansiyel müşterilerin dün ne yaptıklarına veya yarın muhtemelen ne yapacaklarına değil, şu an ne yaptıklarına odaklanıyor.

#3: Esnek olun: Geleneksel pazarlama kampanyalarında proje taslağı çıkarıldıktan ve süreç başladıktan sonra, genellikle büyük değişiklikler yapılmaz ve olası değişkenler karşısında her şeyin yolunda gitmesi ‘ümit edilir’. Growth hacking’de ise tüm bu süreç daha akıcı ve esnektir; müşterilerden gelen reaksiyonlara göre pazarlama kampanyasının kılcalları günbegün (ve gerekirse saatlik bile) değişebilir. Şayet çarkların en küçüğü dahi tahmin edildiği gibi çalışmıyorsa, growth hacker bunu değiştirmek için döngünün tamamlanmasını veya haftanın bitmesini beklemez. Bu süreci, son sürat yoluna devam eden bir trenin parçalarını sürekli iyileştirmeye ve şartlara uygun hale getirmeye benzetebiliriz.

#4: Hedef kitleye ulaşım şeklinizi gözden geçirin: Growth hacking’in cezbedici yanlarından birisi de hedef kitleye broşür, dergi ilanı veya geleneksel ‘mailing’ yöntemleriyle değil, daha farklı ve ‘samimi’ yöntemlerle ulaşması; örneğin ilginç bilgiler, kişiye özel teklifler gibi. Her şeyden önemlisi, growth hacker hedef kitleye ulaşırken onlara satış kanalı değil, firmanın etkileşime geçtiği ve önem verdiği bir topluluk muamelesi yapar. Doğal olarak, bu da beraberinde müşteri sadakati ve satış artışı getiriyor.

#5: Müşteriler sizin için çalışsın: Growth hacker’lar paylaşımcılardır. Bir ürün veya içerik eğer paylaşımcı bir growth hacker’ın elinden çıkmışsa, viral olması işten bile değildir. İlgili parçada kendinden bir şeyler bulan potansiyel müşteriler, bunu sosyal medyada paylaşmaktan çekinmeyecektir. İşte tüm bunlar bir topluluk oluşturma hedefine hizmet ediyor. Şayet ilginç bir şekilde yaklaşır, tüm bu anlayışı doğru bir şekilde uygulamaya dökerseniz, müşterilerinizin nasıl firmanızın ve/veya ürünlerinizin en büyük pazarlamacılarına dönüştüklerini izleyecekseniz.

Sonuç olarak, growth hacking yaratıcılık, teknoloji ve analitik düşünme yetisini bir arada kullanıp, büyük bütçe gerektirmeksizin potansiyel müşterilere en doğru şekilde ulaşma tekniği. Bu anlayışı benimsemek için herhangi bir unvana veya teşviğe ihtiyacınız yok; çalıştığınız firmanın (ki bu sizin gözbebeğiniz girişiminiz bile olabilir) neye ihtiyacı olduğunu doğru şekilde analiz edin ve yukarıdaki ipuçlarıyla bir an önce işe koyulun!

The post Growth hacker’dan öğrenmeniz gereken 5 ders appeared first on Etohum.

13 Ekim 2014 Pazartesi

Jamie Quint Master In Growth Konuşmacıları Arasına Katıldı

Etohum olarak 12 Aralık’ta İstanbul’da düzenleyeceğimi Master In Growth konferansının konuşmacı listesi yavaş yavaş şekilleniyor. Son olarak Jamie Quint, Master In Growth konuşmacıları arasına katıldı.

Bir Y Combinator olarak ünlenen Jamie Quint, daha önce Swipely’de büyümeden sorumlu ürün müdürü olarak görev yapmış. Bu sayede Growth Hacking konusunda önemli tecrübe elde eden Quint, toplamda 8 yıllık bir tecrübeye sahip. Bu tecrübesini kendi şirketini kurarak değerlendirmeye karar veren başarılı girişimci, Quint Growth Partners‘ı kurdu ve şimdilerde bu şirketin yöneticisi olarak girişimlere Growth Hacking konusunda danışmanlık veriyor.

Jamie Quint, 12 Aralık’ta İstanbul’da Master In Growth konferansında Growth Hacking tecrübesini katılımcılarla paylaşacak.

Master In Growth hakkında detaylı bilgi için: http://www.masteringrowth.com

The post Jamie Quint Master In Growth Konuşmacıları Arasına Katıldı appeared first on Etohum.

11 Ekim 2014 Cumartesi

Kurumiçi Girişimcilik Konferansı 23 Ekim’de

Kurumiçi Girişimcilik Konferansı, 23 Ekim’de Hilton Oteli’nde gerçekleştirilecek.

İlki geçtiğimiz yıl düzenlenen Kurumiçi Girişimcilik Konferansı, bu yıl ikinci kez Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin çalışanlarını buluşturacak. Geçtiğimiz yıl konferansa 65 şirketten 170′e yakın katılım olmuş. Bu yıl da benzer rakamlara ulaşılması bekleniyor.

Kurumsal Girişimcilik, şirketlerin son dönemde sürdürülebilir büyüme için benimsediği stratejilerin başında geliyor. Birçok şirket, yeni fikirlere sahip çalışanlarına kontrollü ortamlarda girişimcilik vizyonunu harekete geçirme fırsatını sunuyor. Kurumsal Girişimcilik Konferansı’nda bu stratejinin örnekleri, uygulayanların öyküleri anlatılıyor ve networking imkanı sunuluyor.

Konferans hakkında daha detaylı bilgi için: http://kurumicigirisimcilik.com/

The post Kurumiçi Girişimcilik Konferansı 23 Ekim’de appeared first on Etohum.

10 Ekim 2014 Cuma

Rise Up Egypt Arap girişimcileri buluşturacak

Arap yarımadası’ndan girişimcileri ve yatırımcıları buluşturacak olan RiseUp Egypt Summit, 12 Ekim’de başlıyor.

Rise Up Egypt tarafından ilki geçtiğimiz yıl düzenlenen Rise Up Egypt Summit, bu yıl ikinci kez girişim ekosistemini bir araya getiriyor. Mısır’ın başkeni Kahire’de bulunan GrEEK Campus’te düzenlenecek olan konferans, bölgedeki startup’ların sorunlarına değinmeyi amaçlıyor. Finansal sorunlar, işbirliği ve çalışma alanları üzerine konuların konuşulacağı konferanslar 12 Ekim’de başlıyor.

Etkinlikte Mısır’lı ve diğer Arap ülkelerinden girişimlerin yanı sıra 500 Startups’tan Dave McClure, Aramex’in kurucusu ve CEO’su Fadi Ghandour,  Amerikalı internet girişimcisi ve yatırımcı Christopher Schroeder ve Avusturya’nın önde gelen girişim uzmanlarından Romy Sigl gibi isimler sahne alacak. Mısır’dan çıkmış başarılı girişimciler ve iş adamları da hikayelerini etkinlikte paylaşacak.

12 – 14 Ekim tarihinde düzenlenecek olan etkinlikle ilgili detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

The post Rise Up Egypt Arap girişimcileri buluşturacak appeared first on Etohum.