21 Ekim 2013 Pazartesi

Annen-Baban İnternette! Oyunun kuralları yeniden yazılıyor!

Teknolojinin gelişmesi sadece size yarıyor sanıyorsunuz, oysa bu yeniliklerle sessiz bir devrime hazırlanan bir güruh daha var. Anne-babalar!

 

Evlatlarını takip etmek için Facebook, twitter açan anneler, çocuklarının paylaştığı fotoğraflar için azarlayan babalar.

Paylaştığınız fotoğrafın altına “Tü tü tü maşşallah benim minik oğluma” yorumu yapan annelere henüz alışmamışken, annenizin kız kardeşlerinin, halaların, görümcelerin de alta yazacağı yorumlarla oyuna dahil olacağını nereden bilebilirdik ki? Oysa o fotoğrafı ne hayallerle paylaşmıştınız, değil mi?

Sadece sizin değil, eskiden oğluna bulduğu kızın vesikalık fotoğrafının izini süren annelerin işini de kolaylaştırdı Facebook, artık link atarak buldukları kıza bakmanızı sağlamaları birkaç saniyelik iş.

İtiraf edin, aile bireyleri işin içine girdikçe artık daha çok düşünüyorsunuz paylaşım yaparken.

İşin ilginç yanı, onlar da bu yeni araçları hesaba katıyorlar. Annemin ne zaman fotoğrafını çeksem “Sakın facebook’a koyma!” uyarısı peşinen geliyor. Ne zaman beni çok güldüren bir şey söylese, “Twitter’a yazarsan küserim” diye uyarıyor.

Kısacası onlar da artık oyunun bir parçası, bakmayın “bu zımbırtı nasıl açılıyor?” diye sorduklarına. Ben, oğlu/kızı yurtdışına gittiği halde MSN Messenger ya da Skype öğrenemeyen anne baba görmedim. İşlerine geldi mi, saniyeler alır öğrenmeleri.

Birkaç örnek diyalogla önümüzdeki günlerin nelere gebe olduğuna yönelik tahminlerimi de paylaşayım.

Anne : Tülay teyzenin oğlunun 90 bin falovırı var, sen hala 200’lerdesin be evladım!

Anne : Ayşe Hanım’ın kızını Linkedin’de endors eden edene, sen hala iş ilanlarına bak!

Anne : Attığın twitleri kimse fav’lamıyor bile oğlum, biraz düşünerek yaz şunları, altın gününde konu komşu yüzüme vuruyor, rezil oluyorum.

Baba : Oğlum, konu komşunun dilindeyiz, twitter’daki onca takipçin fake’miş diyorlar doğru mu bu? Adımızı iki paralık ettin, ben de gururla anlatıyorum oğlum fenomen oldu diye!

Genç : Anne yeni aldığım kotum nerede? Anne : En son hangi odada check-in olduysan oradadır!

 

8 günlük bir tatilin ardından, yeni haftaya girerken yüzünüz biraz gülsün istedim. Anne-babanız hayattaysa mutlaka ellerini öpün, değillerse de dua edin, daha sık hatırlayın. Onlar, Anne-babalarımız, hep bizi anlamadıklarını düşündüğümüz insanüstü varlıklar. İyi ki varlar, sağ olsunlar, var olsunlar!

Google Plus Sayfam+Benzer Yazılar“Gemi limanda güvendedir, ama gemiler limanda beklemeleri için yapılmaz”Sizin Maaşınız mı daha yüksek, Diplomanızın Maaşı mı?Genç Kızlar için Bir Girişimciyle Evlenmemek için 10 Neden“12 Yıldız” Başvuruları 6 Kasım’da başlıyor. [12 Yıldız Projesi Hakkında Detaylı Bilgi]Saklışehir Neden Battı ? E-Ticarette Neden Çuvalladım? [Bir Başarısızlık hikayesi]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder