25 Şubat 2015 Çarşamba

Pebble farklı bir stratejiyle Google ve Apple’a rakip olmak istiyor

Akıllı saat üreticisi Pebble, Kickstarter’da elde ettiği büyük başarıyla bir anda dünya çapında tanınır hale gelmişti. Ancak Pebble artık bir Kickstarter projesinden çok daha fazlası. Bu sebeple Android Wear ve Apple Watch gibi platformlar karşısında ayak durmak için önemli bir hamle yaptılar.

Pebble bundan 3 yıl önce bir Kickstarter projesi olarak ortaya çıktığında şansı yüksekti. E-mürekkep ekranlı, güvenilir ve sevimli bir platform geliştiren firma henüz ortalıkta iddialı akıllı saatler yokken çok önemli bir başarı elde etti. Kickstarter’da 10 milyon dolar destek alıp seri üretime geçtiler ve dünya çapında tanınır hale geldiler.

Ardından ikinci modelde yükselişte olan şık tasarım trendine yanıt vermek isteyen şirket, pil ömrü ve fiyat avantajlarıyla yine dikkat çekmeyi başardı.

Ancak 2015′e geldiğimizde artık iyiden iyiye ağırlığını hissettiren bir Android Wear ve çok yakında pazara girmesi beklenen Apple Watch, Pebble için işleri ciddi biçimde zorlaştırıyor.

Pebble belki Android’li üreticilerin yaptığı gibi donanımsal özelliklere yüklenip çok uygun bir fiyat etiketi deneyebilirdi. Ancak Android işletim sistemi kullanmadan Android’li rakiplere karşı mücadele etmek biraz zor. Çok lüks ve elegant bir tasarımla Apple Watch’a zengin bir alternatif de olabilirlerdi. Fakat ikisini de yapmadılar. Bunun yerine başladıkları noktaya geri dönmeyi tercih ettiler.

Pebble’ın bugün duyursunu yaptığı Time modeli aslında sadece yeni bir akıllı saat değil. Şirket tümüyle yeni bir platform tasarlayarak yeni bir dönem başlatmayı hedeflemiş. Burada geliştiricilere kolay uygulama geliştirme imkanı veren, tüm platformlarla uyumlu çalışabilen ve donanım yükseltmelerine imkan tanıyan bir platformdan bahsediyoruz.

Pebble’ın hem donanımı hem de yazılımı yenilenmiş. Donanımın en önemli öğesi artık renkli olan e-mürekkep ekran. Renkli olmasına rağmen halen diğer akıllı saatlerin yanında Atari ekranları gibi kalıyor. Fakat düşük güç tüketen bu ekran sayesinde saatin pili 7 gün boyunca dayanabiliyor ki bu diğer saatlerden çok daha iyi.

Yazılım ise bir zaman tüneli oluşturacak şekilde güncellenmiş. Yani geçmiş – şimdi  - gelecek tek bir ekran üzerinde kaydırma işlemiyle gezilebiliyor. Burada SMS’ler, hava durumu, gelecek toplantıları görmek mümkün.

Geliştiriciler Pebble için uygulama geliştirebileceği gibi Web API’sini kullanarak internet üzerinden de bildirimleri gönderebiliyor. Böylece uygulama geliştirmek zorunluluk olmaktan çıkıyor.

Ayrıca sadece yazılım değil, donanım da geliştirmek mümkün. Cihazın üzerindeki özel bir giriş sayesinde geliştiriciler ekstra ekipmanlar geliştirip Pebble ile çalışmasını sağlayabilecek.

Son olarak Pebble, akıllı saati için bir ürün lansmanı da yapmıyor. En azından alışık olduğumuz şekilde. Pebble Time’ın lansmanı ilk Pebble’da olduğu gibi Kickstarter üzerinden yapıldı. İlk yarım saatte 1 milyon dolar destek alan Pebble Time şuan 5.5 milyon doları geçmiş durumda. 1 ay boyunca da sadece Kickstarter’dan sipariş almaya devam edecek. Normalde 199 dolar olan fiyatı Kickstarter için 159 dolara çeken Pebble, böylece Kickstarter’daki sadık takipçilerini de ödüllendirmek istemiş. Saatin perakende satışı ise mart ayında başlayacak.

Pebble’ın bu hamlesi dev üreticiler karşısında ayakta kalmak, aradan sıyrılmak isteyen şirketler için önemli bir rol modeli olabilir. Elbette henüz başarılı olup olmayacağı belirsiz. Ancak Kickstarter’da yeni bir rekor kırmaları pek de zor görünmüyor.

İşin ironik taraflarından biri de zamanında Apple ve Google’ın da Pebble gibi devlere rakip tutarak büyümüş olmaları. Bugün ise masanın diğer tarafındalar.

The post Pebble farklı bir stratejiyle Google ve Apple’a rakip olmak istiyor appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder