25 Aralık 2013 Çarşamba

Girişiminizin Bir Kişiliği Var Mı?

Dünyanın en iyi markalarını ve şirketlerini düşündüğümüzde genellikle görüntülerle duyguları aynı anda harekete geçiren marka kimlikleri olduğunu görürüz. Virgin Airlines, karizmatik kurucusu Richard Branson ile birlikte birinci sınıf hizmeti ve eğlenceyi sunmak için çalışan bir şirkettir. Apple markası, tasarladığı ürünlerle kullanıcılarına sadeliği ve şıklığı hissettirmek için çalışır. Nike; size harekete geçebileceğinizi hissettirmek için “Just Do It” sloganını kullanmaktadır.

Tabi ki bu büyük şirketler mesajlarını iletmek ve kültürlerini kişilerle eşleştirmek için pazarlama ve marka aktivitelerine milyon dolarlar harcamaktadır. Fakat yüksek rekabetin olduğu iş dünyasında, dünyayla iletişime geçebileceğiniz, kim olduğunuzu, nasıl çalıştığınızı ve müşterilere ne sunduğunuzu anlatmanın pek çok yolu vardır. Şirketinize bir pazar oluşturmak için kalabalığın ortasında durup hatırlanmaya değer olmanız gerekmektedir.

Şirketinize dürüstçe bakın. Gerçekten istediğiniz enerjiyi, değeri ve kişiliği yansıtıyor mu? Bunu yapmanıza yardımcı olabilecek, inandığınız değerlerle şirketiniz ve hedef pazarınızı uyumlu hale getirecek belirli üç adım bulunmaktadır.

Şirketinizin temel değerlerini yeniden keşfedin

Eğer hâlihazırda şirketinizin temel değerlerinin neler olduğunu belirlediyseniz gerçekten iyi bir iş çıkarmışsınız demektir. Eğer belirlemediyseniz, öncelikli olarak yapmanız gereken iş, bu değerlerin neler olduğunu bulmaktır.  Temel değerlerinizin ve inançlarınızın neler olduğunu anlamak ve anlatmak; çalışanlarınızın, olası müşterilerinizin, mevcut müşterilerinizin ve iş ortaklarınızın gerçekte neye inandığınızı bilmelerini sağlar. Bu şekilde sizden neyi bekleyip beklememeleri gerektiğini, bu değerlerle nerede uyup uymadıklarını anlayacaklardır.

Video hazırlayın

İnsanlar diğer insanlarla iş yaparlar bu yüzden işinize kendi kişiliğinizi yansıtmanın, şirketinizin temel değerlerini anlatan, müşterilerine bağlılığını ve topluluğuna kattığı değeri gösteren videolardan daha kolay bir yolu yoktur. Şirket videolarınızı hazırlarken eğlenin ve tüm şirketinizin bu videoya dâhil olmasını sağlayın. Bu videoları web sitenize koyun ve sosyal medyada paylaşın. Eğer iletişimde bulunduğunuz insanlara sürekli doğru mesajı verdiğinizden emin olmak istiyorsanız, bir video bunu sizin yerinize gerçekleştirecektir. Teknolojik imkânlar sayesinde kendi başınıza kolayca yapamayacağınız bir işi bu şekilde başarmış olacaksınız.

Telefon görüşmelerini kişiselleştirin

Birisi şirketinize telefon ettiğinde, o kişiye şirketinizin nasıl bir kişiliğe sahip olduğunu göstermek için harika bir fırsata sahip olursunuz. Şirketinizde şu an gelen aramalar nasıl yanıtlanmaktadır?  Şirketteki tüm çalışanların müşteri telefonlarına yanıt verirken şirketinizin değerlerini yansıtan bir cümle ile arayan kişiyi karşılamasını sağlamak, işinizin kişiliğini yansıtmak için etkili bir yoldur. Şirket telefon sistemlerinizde kullandığınız teknolojiye bağlı olarak vermek istediğiniz mesajı sesli yanıt sistemine kaydedebilir, müşterilerinizin telefonda sizi beklerken kurumsal mesajınızı dinlemesini sağlayabilirsiniz.

Yukarıda özetlenen bu basit yaklaşımlar şirketinizin temel değerleri ile doğrudan iletişim kurulmasını sağlayacaktır. Eğer çalışanlarınız telefonlara yalnızca şirket adı ile yanıt veriyorsa, şirketin temel değerleri net değilse, elinize kamerayı alıp hala bir video çekmediyseniz kalabalığın ortasında ayakta duran, hatırlanmaya değer bir şirket olma yolunda büyük bir fırsatı kaçırıyorsunuz demektir. Şirketinizin hatırlanmaya değer olması için ilkelerinin olmasını, bir kişiliğinin olmasını sağlayın ve bunu tüm dünyaya yansıttığından emin olun.

 

Kaynak:

Does Your Business Have Personality?

The post Girişiminizin Bir Kişiliği Var Mı? appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme