10 Mart 2014 Pazartesi

Bilimkurgu FPS Oyunu: Dark Raid (Made in Turkey)

Türkiye oyun sektöründen heyecan verici haberler gelmeye devam ediyor. Son dönemlerdeki trendin aksine, Dark Raid ‘hardcore’ oyuncuları hedef alan bir bilimkurgu FPS oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Oyundan bahsetmeden önce oldukça dikkat çekici bir ayrıntıyı vurgulamak gerek. Oyunun geliştirilmesine 2012 yılının Ekim ayında başlayan Ankara merkezli oyun geliştirme stüdyosu Vector Games, küçük bir ekipten oluşmasına rağmen, böyle bir oyunun standartlarına göre çok kısa bir süre olan 1 sene gibi bir süre dahilinde oyunu bitirmiş. PC için tasarlanan oyunda Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki dil seçeneği mevcut.

Diğer örneklerinin aksine Dark Raid eski klasik FPS oyun tarzları ile yeni jenerasyon grafikleri ve yeni tarz oynanışı birleştiren bir konsepte sahip. Oyunun hikayesi ise başlı başına dikkat çekici: Oyununda, oyuncular yüksek teknolojiye sahip araştırma ve savunma gemisi olan S.W.A.N. isimli bir uzay gemisinde görevli olarak çalışan Muddy isimli bir tamir robotunu kontrol edeceklerdir. S.W.A.N. gemisi görevi sırasında derin uzayın sessizliğinde bilinmeyen bir kaynaktan bir mesaj alır ve bu mesaj sonrasında gemideki herşey çılgına döner. Herşeyin kaosa döndüğü ve bilinmezliğin içine düşüldüğü noktada oyuncular Muddy’nin kontrolünü ellerine alırlar ve kendilerini etkileyici bir maceranın içinde bulurlar. Oyuncular oyun boyunca hem dünyayı ve insanlığı tehdit eden düşmanlarla savaşacak hem de Muddy nin bile kendisi hakkında bilmediği şaşırtıcı gerçeği keşfedeceklerdir.

Vector Games ekibi, 2012 yılının ikinci yarısında aldıkları KOSGEB desteği ile bu proje üzerine çalışmaya başlamışlar. 2013 yılının sonuna gelindiğinde ise proje tamamlanmış durumda olmasına rağmen, yayınlama ile ilgili birçok gecikme ile karşılaşmış. Şu anda Steam Greenlight da oylamaya katılmış olan ekip, oylamayı geçip Steam’e kabul edilirse en kısa süre içerisinde oyuncuların ilgisine sunulacak.

Oyunun Steam oylamasına destek olmak ve video görüntülerini izlemek için adresi ziyaret edebilirsiniz.

The post Bilimkurgu FPS Oyunu: Dark Raid (Made in Turkey) appeared first on Etohum.

Dünyanın iyiliği için… Kadınlar uyanın!…

İlk defa 8 yaşımda tanık oldum, bir kadının neler yapabileceğine. 92 Erzincan Depremi’nde…

Deprem tam da teravih namazı vaktine denk gelince Erzincan’ın bütün erkekleri camilerde yakalanmıştı.

Sarsıntı bittikten sonra annem ve babaannemin beni, kardeşlerimi, kuzenlerimi kurtarışını hayal meyal hatırlıyorum.  Sonra kurtarılan bir apartman dolusu çocuğun sağ salim çıkardığını ve bir kamyonun kasasına yüklendiklerini anımsıyorum.

Kış ayıydı ve diz boyu kar vardı, o kamyon olmasa çocuklar donabilirdi.

Erzincanlı anneler, depremin soğuk yüzünü anne şefkatiyle örtmüşlerdi.

Babannem Nokta Ekinci rahmetli olana kadar, annem Leyla Ekinci ise o günden bugüne kadar kahramanım olmaya devam etti. Alim değilse bile ârif, yüksek eğitimle değilse bile ferasetiyle…

Türk kadını ile ilk tanışmam böyle oldu, sonra okulda öğretmenlerim, iş hayatında birlikte çalıştığım mesai arkadaşlarım, farklı firmalardaki muhataplarım. Gurur duydum her karşılaşmada Türk kadınıyla…

Türk kadını duyguludur, yüreklidir, annedir, hem hassas hem de güçlüdür, üstelik boyundan kat kat daha fazla güçlüdür. Kendilerinin farkına vardıklarında, kendilerine öğretilenlere, salık verilenlere kulak tıkayıp “yapabilirim” dediklerinde her şey bir anda değişiyor, değişecek… Hem yaptıkları her işin altına adlarını altın harflerle yazdırmayı başarıyorlar, hem de kendilerinden sonra gelecek olan Türk genç kızlarına rol model oluyorlar.

İşte birçoğunu yakından tanıma fırsatı bulduğum kadın rol modeller. Özellikle bu yazıyı okuyan genç kadınların dikkatine arz ediyorum. “Ben neden yapmayayım?” dememeniz için hiçbir sebep yok.

Aşağıdaki isimler, Türk kadınının vizyonunun, geleceğe yürüyüş hikayesinin kahramanlarıdır.

Elif Şafak, Serpil Timuray, Fatoş Karahasan, Burcu Çetinkaya, Süreyya Ağaoğlu, Ayşe Şule Bilgiç, Ayşegül İldeniz, Fatmanur Erdoğan, Tansu Çiller, Berna İlter, Nesrin Olgun

Biri Elif Şafak‘tır, Eserleri kırk dile çevrilmiş, romanları Viking, Penguin, Rizzoli ve Phebus gibi dünyanın en önemli yayınevlerinde yayınlanmış Türk Kadın Romancı

Bir diğeri Serpil Timuray‘dır, (Vodafone Afrika, Orta Doğu ve Asya Pasifik (AMAP) Bölge Başkanı)

Bir diğeri Gülben Ergen‘dir. Onbinlerce çocuğun yüzünü güldüren Çocuklar Gülsün Diye Derneği Başkanı

Bir diğeri Ayşegül İldeniz‘dir (Intel Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Başkanı)

Bir diğeri Prof. Dr. Remziye Hisar‘dır (Türkiye’nin ilk Uluslararası Kimyacısı / Sorbonne Üniversitesi)

Bir diğeri Ayşe Şule Bilgiç‘tir (Pepee Markasının annesi, Türk çocuklarının Şuşu’su)

Bir diğeri Semiha Es‘tir (Türkiye’nin ilk uluslararası Kadın Fotoğrafçısı)

Bir diğeri Çağla Kubat‘tır (Rüzgar sörfü dünya 8.si Kadın sporcumuz)

Bir diğeri Fatoş Karahasan‘dır (Erkek egemen denilen iş dünyasında çok başarılı bir Kadın Yönetici, Girişimci, Gazeteci, Yazar)

Bir diğeri Safiye Ali‘dir (Türkiye’nin ilk kadın doktoru)

Bir diğeri Nevin Yanıt‘tır (Atletizm’de ilk altın madalya alan kadın atletimiz)

Bir diğeri Berna İlter‘dir (Kendi adıyla BRN Yatak markasını oluşturup dünyaya ihraç eden bir kadın girişimcimiz)

Bir diğeri Fatmanur Erdoğan‘dır. Uluslararası markalarda çok başarılı bir kariyer sahibi yazar, blogger, kadın girişimcimiz)

Bir diğeri Burcu Çetinkaya‘dır (Milli Rallici, milli gururumuz)

Bir diğeri Süreyya Ağaoğlu‘dur (Türkiye’nin ilk kadın avukatıdır, Hür Fikirleri Yayma Derneği ve Çocuk Dostları Derneği kurucusudur)

Bir diğeri Hasibe Kızıltaş‘tır (Kurduğu Engelsizkariyer.com ile engellilere iş bulma imkanı sunan bir kadın girişimcimiz)

Bir diğeri Belkıs Şevket Hanım‘dır (Türkiye’nin ilk pilotu)

Bir diğeri Sabiha Gökçen‘dir (Türkiye’nin ilk savaş pilotu)

Bir diğeri Prof. Dr. Türkan Akyol‘dur (Türkiye’nin ilk kadın bakanı – 1971)

Bir diğeri Benal Arıman‘dır (Türkiye’nin ilk kadın milletvekili – 1935)

Bir diğeri Prof. Dr. Tansu Çiller‘dir (Türkiye’nin ilk kadın başbakanı)

Bir diğeri Lale Orta‘dır (Türkiye’nin ilk kadın milli hakemi)

Bir diğeri Ufuk Tarhan‘dır (Fütüristler Derneği Eski Başkanı ve ilk kadın Türk Fütürist, başarılı iş kadını)

Bir diğeri Nesrin Olgun‘dur (Manş Denizini yüzerek geçen ilk kadın yüzücü)

Bir diğeri İpek Şenoğlu‘dur (Tenisin en yüksek prestijli etkinliği olan Wimbledon’da Türkiye’yi temsil etmiş kadın tenisçimiz)

Farklı bir gözle bakalım, bir diğeri Nene Hatun’dur, 3 aylık bebeğini bırakıp Erzurum’da Aziziye Tabyalarına koşmuş, Aziziye Müdafasının kahramanı olmuştur.

Kurtuluş savaşında Batı Cephesi’nde, Doğu Cephesi’nde, Güney Cephesi’nde ve İç Cephede cepheye koşan kadınlarımız, annelerimiz.

Hiçbiri “Kadınlar çiçektir ve çiçekler su ister” deyip beklemediler.

Hiçbiri “kadın, erkeğin diğer yarısıdır” demediler.

Kadınların potansiyel gücü, kendilerini bile şaşırtabilecek kadar yüksek.

Kadınların gücü, hiçbir erkeğin onun önünü muhtaç olmayacak kadar yüksek.

Kadınların potansiyeli, bir ömrü sadece çocuk büyütmeye, tabak-çanak yıkamaya, evi süpürmeye harcanmayacak kadar yüksek.

Yeter ki siz kendinize inanın, biz erkeklere sadece sizi gururla izlemek düşecek, inanın!

8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun.

Ömer Ekinci

 

(Lütfen siz de genç kadınlarımıza rol model olabilecek başarılı kadınlarımızı yorum olarak yazın, güzel bir kaynak oluşmuş olsun)

Google Plus Sayfam+

Related Posts2014′e Girmeden Önce Kendimize Sormamız Gereken 10 Soruİş fikri olan 100 Gence toplam 10 Milyon TL Başlangıç Sermayesi sağlayan 100 Fikir 100 Şirket BAŞLADI!Dünyanın En Güzel Doğum günü Hediyesi

Benzer YazılarCuma günü Antalya’da Ulusal Girişimcilik Kongresi’ndeyim01 Ekim Cuma · 18:00 – 22:30 arası Futurist Shuffle 3′deyizTürk Genci Nasıl Kurtulur? [Çıkar İçindeki İnsanı]1 Milyar Dolarlık Türk Sanayici Nokia 3310′unu Neden Değiştirmiyor?“Gemi limanda güvendedir, ama gemiler limanda beklemeleri için yapılmaz”

8 Mart 2014 Cumartesi

Küçük Şirketler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmaktadırlar?

Küçük şirketler ekonomiyi tetiklemektedir

10 yeni iş ilanından 6’sı küçük şirketler tarafından oluşturulmaktadır.Kuzey Amerika’da küçük işletmelerin geçen yıl elde ettikleri gelir 3 trilyon dolardır.

 Sosyalleştikçe başarıları artmaktadır

10 şirketten 9’u sosyal medyayı kullanmaktadır.Küçük şirketlerin yarısından fazlası sosyal medya harcamalarını bir önceki yıla göre arttırmıştır. Bu rakam içerik pazarlama ve pazarlama organizasyonları gibi diğer pazarlama kanalları ile karşılaştırıldığında çok daha yüksektir.Küçük şirketlerin 3’te 2’sinin karşılaştığı en büyük zorluk yeni müşterilerin dikkatini çekmektir.Küçük şirketlerin %94’ü pazarlama faaliyetleri için sosyal medyayı kullanmaktadır.Bu şirketlerin %64’ü sosyal medyanın yeni müşterileri kazanma problemini çözdüğünü belirtmiştir.

 Sosyal medya sadece pazarlama için değil öğrenme için de kullanılmaktadır

Şirketlerin %49’u sosyal medyayı öğrenme maksatlı kullanmaktadır. Bunun temel nedenleri aşağıdaki gibidir:Sosyal medyayı benzer pozisyonlardaki kişilere ulaşarak sorular sormak ya da önerilerini almak içinSektördeki uzmanlardan öğrenmek için.Kavramları ve en iyi uygulamaları öğrenmek içinSorularını yanıtlayan bilgileri ve fikirleri bulmak için

 Konu hızla büyüyen şirketlere geldiğinde sosyal medya

Hızlı büyüyen şirketlerin %73’ü sosyal medya ve sosyal reklamlara yapılan yatırımlarını arttırmıştır. Bu rakam e-posta pazarlama için %72, organizasyonlar için %59, online reklamlar için %57, offline reklamlar için ise %47’dir.Bu şirketler pazarlama hedeflerini başarmak için sosyal medyanın çok etkili olduğunu belirtmişlerdir. Sosyal medyanın markalaşmada %90, ağızdan ağıza yayılmada %88, içerik pazarlamada %89 etkili olduğunu ifade etmişlerdir.

  Kaynak:

The year of the social small business

 

The post Küçük Şirketler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmaktadırlar? appeared first on Etohum.

7 Mart 2014 Cuma

Girişimci Olmak İsteyenlere 29,5 Tavsiye

1. Başlamak işin en zor kısmıdır.2. Şüphe duymak, hata yapmaktan çok daha fazla hayali öldürür.3. İşinde iyi olana para ödenir.4. Kâğıtların değil hayallerin peşine düşün.5. Birlikte olmaktan hoşlandığınız insanlarla çalışın. Başka türlü neden kendi işinin patronu olmak isteyesin ki?6. Başkalarıyla birlikte kendi başına gidebildiğinden çok daha uzağa gidersin.7. Saçmalıklarla boşa vakit kaybetme… (Onlardan çok var)8. Pozitiflik bulaşıcıdır, çevreni mutlu insanlarla doldur.9. Az konuş, çok iş yap.10. Vizyon konusunda inatçı, detaylar konusunda esnek ol.11. İnsanların istediği şeyi yapmak, insanların istemesini sağlamaktan çok daha eğlencelidir.12. Yatırımcıların değil müşterilerin peşine düş.13. “Neden” sorusuyla başla.14. Öğrenmekten asla vazgeçme.15. Herkesin bir amacı vardır, seninkini bul ve girişimini onun etrafında inşa et.16. Hayranlık duyduğun insanlarla yaklaş, seni şaşırtabilirler.17. İyi tasarımın gücünü asla hafife alma.18. Olay her zaman insanlarla ilgilidir.19. Ne yaptığın ne söylediğinden çok daha önemlidir.20. Hayır demek uzmanlaşman gereken bir beceridir.21. Müşteriler senin çözümünle değil kendi problemleri ile ilgilenir.22. Eğer risk alacaksan yalnızca kendine karşı dürüst olmalısın.23. Negatif insanlar zehir gibidir, olabildiğince onlardan sakınmalısın.24. Kendi şansını kendin yaratırsın.25. En azından sevimli bir ürün geliştir.26. Daha sıkı değil daha akıllı çalış. (Nerede durman gerektiğini bil)27. İş kuran ilk insan değilsin, diğerlerinin tecrübelerinden öğren.28. En kötü senaryoyu planla. (Senin düşündüğün kadar kötü olmayabilir)29. Bazen ne zaman kalkıp gideceğini bilmen gerekir. Ve son olarak

29.5 Düşünme sadece yap…

 

 

Kaynak:

29.5 tips for wantrepreneurs

 

The post Girişimci Olmak İsteyenlere 29,5 Tavsiye appeared first on Etohum.

5 Mart 2014 Çarşamba

Markalaştırma Saçmalık Değildir, İşinizin Geleceği İçin Kritiktir

Markalaştırmanın ne olduğu ve markalaştırmayı doğru yapmanın neden önemli olduğu ile ilgili birçok kişinin kafası karışmaktadır.

Markalaştırma nedir?

Ne yaptığınızdır. (Ne söylediğiniz ya da ne kadar hoş göründüğünüz değildir)Siz ve dış dünya arasındaki ilişkidir.Şirketinizin adı geçtiğinde tetiklenen duygudur.Müşterilerinize dokunan her noktadır. (Evet geliştirdiğiniz minimum ürünün saçma ara yüzü ya da şifremi unuttum butonuna basıldığında ekrana gelen hata mesajı da buna dahil)Yarattığınız duygusal değerdir.

 Markalaştırma ne değildir?

99designs’tan satın aldığınız logo değildir.Girişimlerin sonradan planlayabileceği bir lüks değildir.Anlamsız bir iş yükü değildir.

 Markanız sizin onun hakkında ne söylediğinizle alakalı bir şey değildir. Markanız başkalarının onun hakkında ne söylediği ile ilgilidir.

Markanızın gerçek, anlamlı ve güvenilir olmaya ihtiyacı vardır. İnandığınız şeyle tutarlı olmayan bir dizi yaratıcı kampanyaya değil…  Markalaştırma şirketinizin amacı ve değeri hakkında dürüst olmakla alakalıdır. Marka, sizinle benzer fikirde olan insanları çeken bir mıknatıs gibidir. Ürününüz ya da sunduğunuz hizmetle ilgili kötü yorum yapanlar yalnızca verdiğiniz zarardan mustarip olan insanlardır.

Arkadaşlarınıza ya da ailenize güvendiğiniz için birtakım sıkıntılarına katlanırsınız. Güçlü bir markanın size verdiği şey de budur – sevgi ve güven. Birçok işletmenin kazanmak için savaştığı şey budur.

Bir girişim için markalaştırma çalışması, kurucularının neden bu girişimin var olduğu (para dışında), ne tür bir şirket inşa etmek istedikleri, iletişime geçtikleri insanların nasıl hissetmelerini istedikleri ve bu işi sürdürmek için onları neyin tetiklediği ile ilgili konuşmaları ile başlamalıdır.

Başlangıç noktasında kendinize şu soruyu sorarak başlayabilirsiniz “10 yıl sonra bu şirket ortadan kalkarsa insanlar neyi kaçırmış olacaklar?”

Markalaştırmanın önemli olmadığını düşünen, kritik noktaları gözden kaçıran şirketler varlığını sürdüremez. Büyük markalar şans eseri oluşmamıştır. Olay attığınız adımlara güvenmenizle ve rakiplerinizin ne yaptığına çok fazla odaklanmak yerine kendi oyununuzu oynamaktaki değeri görmekle alakalıdır.

Pazarda size geri bildirimde bulunabilecek olan müşterilerinizin olması önemlidir fakat çoğu insan gerçeklik, güven, dürüstlük ve kişilik gibi insani değerleri samimi bulur. Eğer bu değerleri müşterilerinize temas eden her noktaya nüfuz ettirdiyseniz yolun yarısını geride bıraktınız demektir.

Kaynak:

Branding isn’t bullsh*t, it’s critical to the success of your business

 

 

The post Markalaştırma Saçmalık Değildir, İşinizin Geleceği İçin Kritiktir appeared first on Etohum.

4 Mart 2014 Salı

Her Zaman İşleyen Bir İş Planı Nasıl Hazırlanır?

Neden bir türlü bu iş planları hayata geçirilemez? Geleneksel iş planı genellikle işletme sahibinin ne yapması gerektiği ile ilgili düşüncelerinin bir uygulamasıdır.

Geleneksel iş planı genellikle iki düşünce üzerine kurulmuştur:

Daha iyi bir iş planı yazmalıyız çünkü başarılı işletmelerin çoğu bunu yapıyor.Eğer dışarı çıkıp yatırım arayışına gireceksek bir iş planına ihtiyacımız var.

 Geleneksel iş planları oldukça kasıtlı hazırlanmaktadır. Bu iş planları genellikle akıllı bir işletmenin sahip olması gereken tüm ibarelere sahiptir: Düşünülmüş, analitik, tam ve sonuç odaklı…

Bu planlar tutku, heyecan ve amaçtan yoksun mantık, düşünce ve akıl ile oluşturulmuş planlardır. Bu iş planları genellikle daha mürekkep sayfada kurumadan gelecekte gerçekleşecek tüm olası değişiklikleri hesaplamaya çalışır. Bu yüzden geleneksel iş planları yürümez.

Her zaman işleyen iş planları kafa odaklı iş planları değildir, onlar kalpte başlar. İşe başlarken sahip olduğunuz duyguları odak alır. Bu tarz bir plan sadece değişikliği tolere etmez aynı zamanda değişiklikler içerisinde şirketinizi inşa etmeye çalışırken size en iyi dersi verecek anahtar etmendir.

İş planınızı hazırlamadan önce gelecekte işinizi nasıl gördüğünüzün hayalini kurmalısınız. Bu hayal mantıksal zemin üzerinde değil sizi bu işe sürükleyen duygular ve amaç üzerine kurulmalıdır. İşinizin gelecek vizyonunu görmelisiniz. Neden bu işi geliştirmek istiyorsunuz? Kime ne faydası var? Dünyaya ne gibi bir anlam katacak? Ancak bu soruların cevabını anladıktan sonra sizi o noktaya taşıyacak taktiksel bir plan hazırlayabilirsiniz.

Her zaman yürütülebilir bir iş planı ile geleneksel iş planı arasındaki gerçek fark, planla ilgili ne düşündüğünüz ve ne hissettiğinizle ilgilidir. Planla ilgili tutumunuz ve ilişkiniz bu farklılığı yaratır.

 

Kaynak:

The Business Plan that Always Works

 

The post Her Zaman İşleyen Bir İş Planı Nasıl Hazırlanır? appeared first on Etohum.

1 Mart 2014 Cumartesi

Başarılı Halkla İlişkilerin Püf Noktaları

 

Halkla ilişkiler önemlidir

Web dünyası giderek daha da kalabalık bir yer haline geldi. Şu anda 250binin üzerinde kayıtlı domain adresi bulunmaktadır. Bir girişim şirketinin yayınlarının kapsamı onu diğerlerinden farklı hale getirebilir.Halkla ilişkiler bir girişimin gelirini arttırabilir, yatırım almasını kolaylaştırabilir. Ek olarak halkla ilişkiler SEO konfigürasyonunun gizli silahıdır.

 Hikâyenize karar verin

Gazeteciler makale yazmak için anlatmaya değer hikâyeler ararlar.Popüler hikâyeler genel olarak aşağıdaki başlıklardan oluşmaktadır:

I.            Girişimin lansmanıII.            Yeni yatırım haberleriIII.            Ürün lansmanıIV.            Kilometre taşları

Yayınladığınız haberde okuyuculara sunduğunuz sosyal kanıt ya da büyük trendlerle ilişkili hikâye nedir? Gazeteciler ana haber yapabilecekleri, dünyayı değiştiren girişimler aramaktadırlar.

 Basın bildirisi hazırlayın

Şirketin haber niteliğinde bir duyurusu olduğunda, medya organlarına bir basın bildirisi gönderin.Bu basın bildirileri yayımcılara e-posta yolu ile gönderilir.Basın bildirileri bu duyurunun neden önemli olduğunu ve durumunu belirtecek şekilde özel bir formatta hazırlanmalıdır.

 Popüler yayımcılara ayrıcalıklı haber teklif edin

Ayrıcalığın anlamı bir yayımcının hikâyeyi ilk yayınlama hakkına sahip olması demektir.Gazetecilere e-posta gönderirken amacınız onlara haberi ayrıcalıklı yayınlamak için ilk erişimi teklif etmek olmalıdır.Teknoloji duyurularının yayımlanması ile ilgili örnekleri TechCrunch, VentureBeat ya da Mashable ile iletişime geçerek öğrenmeniz mümkündür.Birine ayrıcalık teklifi vermek, o gazetecinin hikâyenizi yazmasını sağlar. Ayrıca New York Times ve Wall Street Journal gibi yayımcılar hikâye aramak için bu web sitelerine bakmaktadır.

 Duyuru yapın

Bir kez ayrıcalıklı makaleniz online olduğunda, makalenin kapsamını sosyal platformlardan duyurun.Ayrıca mümkün olduğunca şirketinizin basın bildirisini iş ortaklarınıza, müşterilerinize, yatırımcılarınıza ve diğer kişilere duyurmalısınız.Bir kaynaktan hikâyeyi ayrıcalıklı olarak yayımlanmak diğer yayın organları ile iş yapamayacağınız anlamına gelmez. Yayıncıların hikâyeyi başka kaynaklardan alıntılayarak tekrar yayımlaması oldukça yaygın bir durumdur.

 Tekrar Eden Süreçlere Bakın

Şirketinizin her anlamlı (ürün lansmanı, yatırım haberleri vs.) faaliyetinde bir halkla ilişkiler duyurusu yapmayı amaç edinin.Örnek olarak şirketinizin lansmanı yapılacağı zaman TechCrunch’ta ayrıcalıklı haber olmaya çalışın. Eğer şirket 3 ay içerisinde bir yatırım amacına ulaşırsa VentureBeat’e ayrıcalıklı haber olmayı teklif edin.Eğer girişiminiz her duyurusunda bu süreci gerçekleştirebilirse halkla ilişkileri başarı ile yürütebilen ilk %10’luk dilimde değil %1’lik dilimde olacaktır.

 

Kaynak:

How to get PR

The post Başarılı Halkla İlişkilerin Püf Noktaları appeared first on Etohum.