15 Aralık 2015 Salı

Desnet Teknoloji Kurumsal Kimlik yenilendi, işte yeni yüzümüz!

 

Bu yıl 15. yılını dolduran Desnet’te hem 15. yılımıza yakışacak, hem de bize dinamizm katacak bir yenilenme sürecini başlattık 6 ay önce.

Hem çok yenilikçi ve vizyoner bir form tasarlamalı, hem de 15 yıllık bir geçmişe, deneyime yakışmalı, prestijli bir duruş sergilemeliydi.

Sıra doğru tasarımcı ile çalışma noktasına geldi. Onların “Brief” dediği bilgilendirme içeriklerini özene bezene hazırladık. Çünkü tasarımcı ile sözler vasıtasıyla anlaşmak çok zor, çünkü kelimelerle bir hayali tasvir ediyorsunuz ve sonuçta hayal ettiğiniz gibi bir sonuç bekliyorsunuz. Zor bir iş.

Uzun araştırmalar sonucunda dünyanın en iyi kurumsal kimlik tasarımcılarından biri olan ödüllü tasarımcı Fas’lı Mohamed Soukarta ile anlaştık. Süreç beklediğimizden biraz uzun sürdü ama sonuçta ortaya yukarıdaki tüm kriterlerimizi karşılayan bir sonuç çıktı.

Mohamed Soukarta çalışmalarını sürdürürken biz de DESNET YAZILIM olan şirket markamızı DESNET TEKNOLOJİ olarak yeniledik.

Yenilenmek gerçekten her şirkete iyi geliyor. Yeter ki doğru zamanı tutturun, ne erken ne de geç tam zamanında yenileyin. Ben bu süreçten bu dersi çıkardım.

Şimdilerde Desnet Teknoloji ne yapıyor?

– El Terminali ile Saha satış Otomasyonu

– El Terminali ile Depo Otomasyonu

- Özel çözümümüz olan VALEAsist El Terminali ile Vale Takip ve Kontrol Sistemi

– Özel çözümümüz olan KantinMobile Kartlı Kantin ve Yemekhane Otomasyonu

– Motorola El Terminali, Zebra El Terminali, Intermec El Terminali, Honeywell El Terminali, Zebra Barkod Yazıcı, Unitech Endüstriyel Tablet, Panasonic Toughpad gibi ürünlerde proje bazlı ya da proje devamı satışlar gerçekleştiriyor. Rakiplerinden farklı olarak mevcut, stoktaki ürünü her müşteriye satmak yerine doğru müşteriye doğru projeye doğru fiyatlı doğru ürünü teklif ediyor.

– Android tabanlı iş çözümleri, Android tabanlı otomasyon projeleri gerçekleştiriyor. Örneğin bir oto yıkama zinciriniz var, günde kaç aracın yıkandığını sistemde tutmak ve sisteme kayıt yapmadan araçların yıkanamamasını istiyorsunuz. Ayrıca araçların standart yıkama sürelerinden ne daha az, ne daha çok yıkanamamasını ve bunun da çalışanların inisiyatifine bırakmamayı istiyorsunuz. Desnet Teknoloji’deki uzman arkadaşlarım sisteminizin mevcut halini yerinde inceliyor, doğru çözümü tasarlıyor, çok kısa bir sürede de hayata geçiriyor.

Bir de 2 yıldır sürdürdüğümüz bir İKİNCİ EL EL TERMİNALİ departmanımız var ki burada da eski el terminallerinin tekrar hayata döndürülüp daha az bütçeleri olan ya da bu işe çok büyük bütçeler ayırmak istemeyen müşterilerimiz için çok ciddi fiyat avantajları sunuyor. İkinci El El Terminali de Desnet Garantisi ile sunuluyor.

Kısacası 15. yılında Desnet 15 yaşında bir şirket gibi tecrübeli, 15 yaşında bir genç gibi zinde, enerjik ve taze.

Bugüne kadar Desnet’te emeği olan tüm geçmiş mesai arkadaşlarıma, şu anda ekibimizi oluşturan değerli mesai arkadaşlarıma, bize güvenen ve işinin can damarını bize teslim eden değerli müşterilerimize can-ı gönülden teşekkür ediyorum.

İşte DESNET TEKNOLOJİ Kurumsal Kimlik Çalışması. 

Emekleri için değerli tasarımcımız Mohamed Soukarta’ya sonsuz teşekkürler. İşte Soukarta’nın diğer çalışmaları 

Thanks for our new corporate identity work to our valuable corporate branding consultant and designer Mohamed Soukarta, here is the other works of Soukarta 

Desnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo OtomasyonuDesnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo OtomasyonuDesnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo OtomasyonuDesnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo OtomasyonuDesnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo OtomasyonuDesnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo OtomasyonuDesnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo OtomasyonuDesnet Teknoloji – El Terminali – Saha Satış Otomasyonu – Depo Otomasyonu

12 Aralık 2015 Cumartesi

Magic Leap 827 milyon dolarlık yeni bir yatırımla AR alanında güçleniyor

Son dönemde Augmented Reality – Artırılmış Gerçeklik alanında dikkat çeken girişimlerden biri olan Magic Leap, henüz herkese gösterdikleri bir prototipi olmamasına rağmen yatırım almaya devam ediyor.

Özellikle Oculus’un etkisiyle son dönemde trend sanal gerçeklik yönüne kaymış olsa da bazıları halen artırılmış gerçekliğin de bir şansı olduğunu düşünüyor. Sanal gerçekliğin aksine tümüyle sanal bir dünya yaratmayan bu teknoloji, sanal görüntüleri gerçek dünyadaki objelerle etkileşime sokabiliyor. Aslında bu iki teknoloji de uzun zamandır bilinen teknolojiler, ancak yeni girişimler onları bambaşka seviyelere taşıyor.

Magic Leap’in ürününü henüz kimse görmemiş olsa da şirketin artırılmış gerçeklik tecrübesini özel bir gözlük kullanarak yaşattığı söyleniyor. Elbette geçmişte gördüklerimizden çok daha başarılı olsa gerek. Zira şirketin son yatırım turunda aldığı miktar 827 milyon dolar. Üstelik bu ilk yatırım turu da değil. Geçtiğimiz yıl Google Ventures da şirkete 500 milyon dolaylarında bir yatırım yapmış ve Google’ın iki üst düzey yöneticisi Magic Leap’in yönetim kuruluna dahil olmuştu.

width="858" height="470" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen">

Bu yatırım turunda ise özellikle Alibaba’nın önemli bir pay sahibi olduğu söyleniyor.

Magic Leap’in kurucusu Rony Abovitz, başarıyla yeni tanışan biri değil. Bir önceki girişimi olan Mako Surgical’i 1.65 milyar dolara satan Abovitz, ardından Magic Leap’e yoğunlaşmış. Kendisinin bir TED konuşması da bulunuyor. Görünüşe göre bu ismi gelecekte daha sık duyacağız.

width="858" height="470" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen">

10 Aralık 2015 Perşembe

Bangladeş’te Uber değil BDcabs kazanıyor

Bangladeşli bir girişim olan BDcabs, Uber’in girmek istemediği ülkede farklı iş modeliyle önemli bir çıkış yakalamış duruma. BDcabs’i bizim için önemli kılan ise Etohum’un yatırım yaptığı şirketlerden biri olması.

Asya’da yeni nesil taksi hizmetleri konusunda önemli bir çekişme var. Tüm dünyada gücünü gösteren Uber, DidiKuaidi gibi rakipler karşısında zorlanıyor. Zira Asya’da da çok güçlü yatırımcılar ve özellikle Çinli girişimciler bunu avantaja çevirmesini biliyor. Ancak Asya’nın esas zorluklarından biri de ülkelerin kendine has iç dinamikleri. Trafik farklı, kullanıcı talepleri farklı, yasalar farklı. Bu sebeple bazı ülkelerde dünya devleri değil, lokal girişimler pazarı domine etmeyi başarıyor.

Bangladeşli BDcabs de bunlardan biri. Erken aşamada Etohum’dan yatırım alan BDcabs’i başarılı kılan elbette Bangladeş’in dinamiklerini çok iyi biliyor olması. Ancak onlar sadece bir Uber taklidi olmak istememişler. Bunun yerine kendi iş modellerini ve sistemlerini geliştirmeyi tercih etmişler. Bu durum onların Bangladeş’te hem de dünyada dikkat çekmelerini sağlıyor.

BDcabs’in modelinde kendi araçlarıyla hizmet veren, normal sürücüler bulunmuyor. Bunun sebebi güvenlik endişesi. Bangladeş’te özel şoförler pek güvenilir değil. Nitekim kullanıcılar da taksi şirketlerine daha çok güveniyor ve onları tercih ediyor. Bu durum Hindistan’da Uber sürücüsünün karıştığı tecavüz skandalına benzer durumlar yaşamalarını önlüyor.

BDcabs aslında bir tür aracı kurum olarak çalışıyor. Kendi yazılımını taksi, araç kiralama ve özel taşımacılık şirketlerine sunan BDcabs, onlarla çeşitli anlaşmalar yapıyor. Bir kullanıcı, BDcabs uygulamasını açtığında lokasyonu belirleniyor ancak ona en yakın sürücü önerilmiyor. Öncelikle kullanıcıya ne zaman hizmet istediği soruluyor. Eğer anlık bir hizmetse bunu muhtemelen bir taksi karşılayacak demektir. Dolayısıyla istediği taksi kendisine yönlendiriliyor. Ancak isterse hizmeti daha sonraki bir zaman için de talep edebiliyor. Bu bir kiralık araç ya da özel şoför hizmeti olabilir. Yani dilerse 2 saat sonra kendisini havalimanından alacak bir VIP minibüs talep edebilir.

Dolayısıyla BDcabs aslında sürücüler ya da araçlarla direkt olarak ilgilenmiyor, bunun yerine taşımacılık şirketleriyle anlaşma yaparak onlara müşteri yönlendiriyorlar.

Nakit, kredi kartı ve mobil ödeme kabul eden BDcabs, Bangladeşte’te birkaç aydır faaliyette olmasına rağmen günlük 300-400 çağrıya ulaşmış durumda. Öyle ki Asya bölgesinde önemli bir yayın olan Tech In Asia‘nın da dikkatini çekmişler.

8 Aralık 2015 Salı

Türkiye’nin ilk Google Geliştirici Zirvesi, 19 Aralık’ta İstanbul’da

Google Developers Launchpad programı çerçevesinde gerçekleştirilecek olan Türkiye’nin ilk Google Geliştirici Zirvesi, 19 Aralık’ta İstanbul’da. Teknik bir etkinlik olan bu zirveye davet edilecek girişimler başvurular arasından seçiliyor.

Google Developers Launchpad programı başarılı uygulamalar oluşturulmasına ve ölçeklendirilmesine destek sağlamak için Google tarafından kurulmuş bir program. Bu program; girişimlerin, uygulama geliştirme, dağıtma ve para kazanmasına olanak tanımak için, Google altyapısı (cloud, firebase), kullanıcı deneyimi yorumları, topluluk danışmanlığı ve program etkinlikleri gibi olanaklar sağlıyor. Etohum’un da üyesi olduğu bu programa zirveden bağımsızı olarak dilediğiniz zaman başvurabilirsiniz.

Google Developers Summit ise yine Google tarafından dünyada birçok farklı ülkede düzenlenen bir etkinlik ve bu yıl ilk kez Türkiye’de de organize ediliyor.Etkinlik, dünyanın dört bir yanından gelecek Googler’lar ile kod laboratuvarları ve teknik konuşmalar içeriyor. Bu sebeple hem katılımcı hem de girişimci tarafında teknik bilgiye sahip kişilere hitap ettiğini söyleyebiliriz. Nitekim Google, zirveye sadece davet üzerine katılımcı – girişimcileri kabul ediyor.

Google ekibi girişimcilerde aradıkları kriterleri kapalı tuttuğu için verebileceğimiz tek tavsiye bir Android uygulamanızın bulunması olabilir. Başvurmak için bu formu doldurabilirsiniz:

6 Aralık 2015 Pazar

Uber yeni bir yatırım turuyla değerini 62 milyara yükseltebilir

Girişimcilik dünyasında ‘Unicorn’ dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri olan Uber, parıldamaya devam ediyor. Kurulalı 5 yıl olmasına rağmen 10 milyar dolardan fazla yatırım alan Uber, yine 2.1 milyar dolarlık bir yatırım arayışında.

Uber henüz bu konuda bir açıklama yapmadı ancak Bloomberg’e göre 2.1 milyar dolarlık yatırım turu için hazırlıklar başlamış durumda. Elbette şimdiye kadar 10 milyar dolar yatırım almayı başaran Uber’in bu turda da yatırımcı bulması zor olmayacaktır. Bu yüksek yatırım miktarına rağmen…

Uber’in değerlemesi ise onu zirveye taşımaya aday. Bloomberg’e göre Uber, bu yatırım turunda 62.5 milyar dolar değerleme üzerinden yatırım alacak. Bu da onu Xiaomi’nin önünde, dünyanın en değerli girişimi olarak zirveye yerleştirebilir.

Değeri Silikon Vadisi’nin önemli şirketleriyle aynı seviyede olmasına rağmen Uber halen olgun bir şirket olduğunu düşünmüyor. Gelen baskılara rağmen CEO Travis Kalanick, Uber’in henüz halka açılmaya hazır olmadığını ve birkaç yıla daha ihtiyacı olduğunu söylüyor.

Uber şuan 67 ülkede faaliyet gösteriyor ve sadece ABD’de 8 milyondan fazla kullanıcısı var. Ancak Uber hem yeni kullanıcı ve sürücüler kazanmak, hem de lobi faaliyetleri yürütmek için yüksek giderler harcıyor. Ayrıca şirket son zamanlarda yemek ve dağıtım faaliyetlerine de adım atıyor. Dolayısıyla Uber, giderleri yüksek olmasına ve henüz tüm dünyada iş modelini oturtamamış olmasına rağmen çok büyük bir şirket ve eğer beklenen hedeflere erişirlerse değeri birkaç yüz milyar dolar ile ifade edilir hale gelebilir.

4 Aralık 2015 Cuma

Baba olan Mark Zuckerberg, hisselerini yeni organizasyonuna devrediyor

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’in eşi ilk çocuklarını dünyaya getirdiğinde alışık olunmadığı şekilde bir tatile çıkacağı söyleniyordu. Ancak Mark Zuckerberg beklenmedik bir hamle yaparak eşiyle birlikte insanlık adına çalışacak yeni bir organizasyon kurduğunu ve hisselerinin %99’unu bu organizasyona bağışlayacağını duyurdu.

Bu organizasyonun duyurusunun Zuckerberg’in baba olduğu zamana denk gelmesinin sebebi; yeni Chan – Zuckberg organizasyonu, dünyada insanların özellikle de çocukların eşitliği ve refahı üzerine çalışacak. Amaç dünyayı daha güzel bir yer haline getirmek için mümkün olduğunca çaba göstermek.

Bu amaç doğrultusunda organizasyonun duyacağı maddi kaynak, Mark Zuckerberg’in Facebook’taki hisselerinden gelecek. Zuckerberg, Facebook’ta sahip olduğu hisselerin %99’unu bu organizasyona devredecek. Facebook’un şimdiki değeri üzerinden düşünürsek Zuckberg’in bağışladığı hisselerin değeri 45 milyar doları buluyor. Ancak hisselerin hepsi hemen satılmayacak. Yapılan bildiride organizasyona kaynak sağlamak için 3 kez, 1 milyar dolardan fazla olmamak kaydıyla hisse satışı yapılacağı duyuruldu. Mark Zuckberg ise Facebook’daki CEO’luk görevine devam ederken yönetim kurulundaki rolünü de sürdürecek.

Özel yatırımlar yapacak

Chan – Zuckerberg oluşumu, Bill – Melinda Gates Vakfı’na benzer bir imaj çizse de aslında bir vakıf değil. Bir Limited şirket olarak düzenlenen oluşum, sosyal sorumluluk projeleri ve gerektiğinde kural değişikliği gibi konularda aktif rol alırken bir yandan da yatırımlar yapacak. Şirketin yatırımlarından elde edeceği gelir de yine şirket projeleri için harcanacak.

Yapılan açıklamaya bakılırsa organizasyonun iki amacı olacak; bunlardan birincisi dünya çapında yoksulluğun ve eşitsizliğin azaltılması olarak belirtilmiş. İkincisi ise insanoğlunun gelişimi ve refahı adına yürütülecek projeler; tıp, ekonomi ve bilgiye erişim. Dolayısıyla bu organizasyon bu alandaki girişimlere de yatırım yaparak bir VC rolüne de bürünebilir. Nitekim resmi açıklamada da ‘özel yatırımlar’ yapılacağı belirtilmiş.

1 Aralık 2015 Salı

Etohum’dan tohum yatırımı alan Bookme.pk, Myanmar’a açılıyor

Geçtiğimiz yıl Startup Istanbul’a katılan ancak finale kalamayan Bookme.pk, ardından Etohum’dan bir tohum yatırımı almıştı. Bu yatırımla birlikte yükselişe geçen Bookme.pk, kendi ülkesinde aldığı bir yatırımla büyümesine hız kattı. Şimdi ise ilk yurt dışı hamlelerini yapıyorlar.

Faizan Aslam tarafından kurulan Bookme.pk, Pakistan’da sinema, organizasyon ve konser biletlerini satan bir platform olarak pazarın en büyük oyuncularından biri konumunda. Bookme.pk’yı bizler için önemli kılan ise 2014’te Startup Istanbul ve Startup Turkey’de finale kalamamış olmasına rağmen Etohum’dan tohum yatırımı ve ardından da kendi ülkesinde yatırım almasıydı.

Bookme.pk, bugün ilk yurt dışı hamlesine imza attı. Gelişmekte olan bir pazar olan ve özellikle %50 mobil penetrasyona ulaşmasıyla dikkat çeken Myanmar pazarına giriş yapan Bookme.pk, hızlı bir yükseliş hedefliyor. Yerel partner olarak Lychee Ventures ile işbirliği yapacak olan Bookme.pk, Myanmar’ın birçok yabancı şirketin ilgisini çektiğini ve 2016’nın sonlarında %75 mobil penetrasyonla patlama yapacağını tahmin ediyor. Myanmar’ın nüfusu ise 52 milyon.

Bookme.pk’nın aldığı son yatırım sonrası tahmini değeri 4 milyon dolar olarak belirlenmişti.