29 Kasım 2014 Cumartesi

Growth Hacker için ilham kaynakları: Razı olma deneyi

Bir ürün ya da hizmeti geliştirdiniz ve artık tüketicilerin karşısına çıkmaya hazırsınız. Ama kullanıcılarla birinci kontağınız ‘Ürünümüz bu ve fiyatı da bu’ şeklinde olursa mutmelen geri dönüşler zayıf olacaktır. Bu noktada kullanıcılar temas kuraken ‘işleri ağırdan almak’ gerekiyor. Bununla ilgili psikoloji deneyleri süreci daha net algılamanızı sağlayacak;

1966′da Jonathan L. Freedman ve Scott C. Fraser, itaat ya da razı olma psikoloji üzerine bir araştırma yapmaya karar verdiler. Bu deneyin amacı, tüketicilerin onlarla kurulan iletişime göre isteklere nasıl cevap verdiğini görmekti. Bir grup ev hanımı arandı ve onlara bir ürün satılması hedeflendi. Ancak bu kişilerin büyük çoğunluğu ürünü almayı reddetti. Bu grup ev hanımı ise öncelikle bir anket için arandı ve hiçbir üründen bahsedilmedi. Aradan bir hafta geçtikten sonra ise ürünleri anlatmak için bir ziyaret teklif edildi. Deney sonucunda görüldü ki ikinci grup ziyaret ve ürünü satın alma konusunda daha istekliydi.

Bunun bir Growth Hacker’a yansıması ise internet ve sosyal medya üzerinden ufak dokunuşlar şeklinde olabilir. Yani kullanıcıya direk bir ürün reklamıyla değil de faydalı blog postları, eğlenceli – bilgilendirici postlarla ulaşarak bir bağ kurmaya başlayabilirsiniz. Bir süre sonra daha büyük bir talebiniz olduğunda – satışa sunulan bir ürün, bir postun paylaşılması, bir konferans daveti – bu kullanıcıların sizin talebinize karşılık vermeye daha istekli olacağını göreceksiniz.

12 Aralık’ta dünyada girişimcilik alanının önemli isimleri İstanbul’da Master In Growth konferansında bir araya gelecek. Master In Growth’a kayıt yaptırmak için: Master In Growth

Kaynak

The post Growth Hacker için ilham kaynakları: Razı olma deneyi appeared first on Etohum.

28 Kasım 2014 Cuma

Growth Hacking’le büyüyenler: YouTube

YouTube, bugün dünyanın en popüler video paylaşım platformu olmasına rağmen bu noktaya çok kolay gelmedi. Özellikle YouTube’un ilk popüler olduğu yıllarda hem uluslararası hem de lokal rakipler sitenin karşısına ciddi bir rekabet için çıkmıştı.

YouTube’un bu rekabette önde olmasını sağlayan elbette güvenilir ve sürekli gelişen yapısı oldu. Daha önce de söylediğimiz üzere öncelikle ürünün kendi başına rakipler arasında sıyrılabilecek kadar başarılı olmasını sağladılar. Ardından da devreye Growth Hacking girdi.

YouTube, Google tarafından satın alınmasına rağmen hiçbir zaman büyük reklam bütçeleri kullanmadı. Hep viral etki üzerine yoğunlaştılar ve bunda da başarılı oldular.

YouTube’un Growth Hacking konusundaki en başarılı hamlesi şüphesiz ‘embed’ yani yerleştirme fonksiyonu oldu. Birçok web sitesi, büyümeyi siteyi ziyaret eden kullanıcı sayısında görmek ister. Ancak YouTube, bunu video izlenme rakamlarında sağlamaya karar verdi ve her kullanıcının internetin sonsuz dünyasında videoları istediklerin internet sitesine yerleştirebilmesini olanak sağlayan embed kodunu popüler hale getirdiler.

Bu özellik hem kullanıcıların yükleme ve paylaşım için YouTube’u seçmesini sağladı, hem de video öncesi reklamları, video sonrası önerileri sergileme gibi farklı pazarlama imkanlarını sundu. Kullanıcı reklama tıkladığı zaman video sayfasına ya da yine YouTube reklamının bulunduğu bir landing page’e, diğer videolara tıkladığı zaman da sonunu zor getirebildiği bir merak döngüsüne yönlendiriliyor. Böylece ortaya bir ‘viral loop’ çıkarmayı başarmış oluyorlar. “Arif’in Manchester’a attığı golü arıyordum” esprisi de bu etki sonrası ortaya çıktı.

Elbette Google’ın da gücünü arkasına alan YouTube, Google aramalarında video sonuçlarının üst bölümde sergilenmesinden de faydalandı. Fakat bugün geldiğimiz noktada YouTube, aynı zamanda başlı başına önemli bir trafiği olan bir arama motoru.

12 Aralık’ta dünyada girişimcilik alanının önemli isimleri İstanbul’da Master In Growth konferansında bir araya gelecek. Master In Growth’a kayıt yaptırmak için: Master In Growth

The post Growth Hacking’le büyüyenler: YouTube appeared first on Etohum.

27 Kasım 2014 Perşembe

Etohum Yarın Ankara’da

Etohum toplantıları, Kasım ayında son kez Ankara’da düzenlenecek.

27 Kasım Perşembe günü düzenlenecek olan toplantıda girişimciler, Türkiye’nin başarılı girişimcileriyle buluşma fırsatı elde edecek. Etkinliğin programı şu şekilde;

Program

12:30 Kayıt – Networking13:00 Hoşgeldiniz – Burak Buyukdemir – Ussal Şahbaz13:10  Fatih İşbecer – Monitize14:10 Ozan Yerli  - Connected2me14:30 Çay Kahve Arası14:45 Güven Sak – TEPAV15:00 Kerem Çalışkan – Infodif

15:15 Panel: ” Erken aşamadaki şirketlerin en çok karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri ”Moderator: Burak BuyukdemirBarış Okur, Emin Okutan, Ussal Şahbaz, Kazım Yalçınoğlu

15:45 Girişimci sunumları

PiralevGameLooperShamansoftEvrekaTheGardropFeedtickEasyguitar16:30 Kapanış – Ussal Şahbaz

17:00 Networking

TEPAV – TOBB-ETÜ Yerleşkesi 2. Kısım’da düzenlenecek olan toplantıya bu linkten kayıt olabilirsiniz.

The post Etohum Yarın Ankara’da appeared first on Etohum.

25 Kasım 2014 Salı

Etohum başvuruları için son bir hafta

Etohum 2015 için başvurular 30 Kasım’da sona eriyor.

Etohum, Türkiye çapında fikirlerine ve çalışmalarına güvenen girişimcileri bir araya getirecek olan Etohum 2015 listesi için başvuruları 30 Kasım’a kadar kabul ediyor. Başvurular arasında seçilecek girişimciler Etohum’un girişimci listesine katılacak ve projelerini geleceğe taşıma konusunda önemli imkanlara erişme şansı elde edecek.

Girişimin hedefi, iş modeli, şirket olup olmama, yatırım potansiyeli gibi kriterlere göre değerlendirilerek seçilecek girişimlere, ilk etapta sunum yapmanın incelikleri ve yatırımcıların beklentileri üzerine üç aylık bir eğitim verilecek. Ardından Etohum Yatırımcı Kulübü’ne sunum yapacak olan girişimciler, şirketlerine yatırım alabilmek için melek yatırımcılarla daha detaylı görüşme fırsatı yakalayabilecekler.

Program kapsamında seçilen girişimler, Şubat ayında Etohum tarafından düzenlenen Startup Turkey konferansına davet edilecek. Girişimciler; iş planından proje yönetimi ve sunum tekniklerine kadar birçok konuda verilecek bilgilendirmeden sonra, kurmak istedikleri şirketin iş planlarını ve/veya internet sayfalarını hazırlama aşamasında mentorlardan koçluk ve yönlendirme alabilecekler.

Bu yıl Etohum; MasterCard ile birlikte Fintech alanında girişimlere özel imkanlar sunarken yine Turkcell ve Microsoft Ventures gibi iş ortaklarıyla birlikte hem telekomünikasyon hem de uluslararası pazara açılma konusunda önemlir fırsatlar yaratacak.

Etohum’a başvurmak için: http://basvuru.etohum.com/

The post Etohum başvuruları için son bir hafta appeared first on Etohum.

24 Kasım 2014 Pazartesi

Growth Hacking ustaları İstanbul’a geliyor

12 Aralık’ta Etohum olarak düzenleyeceğimiz Master in Growth konferansında, Türkiye’yi sektörün dünya çapında yükselen kavramlarından biri olan Growth Hacking ile tanıştıracağız. 

Etohum konferansları kapsamında düzenlenen ve dünyanın en başarılı dijital pazarlama uzmanlarının katılacağı bir günlük Master in Growth konferansı, girişimcilik dünyasının son yıllarda en gözde kavramlarından biri olan Growth Hacking’i masaya yatırıyor. Wyndham Grand Hotel’de düzenlenecek olan konferans, işini büyütmek isteyen online girişimler için “düşük bütçeli online pazarlama” olarak tanımlanabilecek geleceğin pazarlama yöntemini, dünya çapından örnekler ve çarpıcı büyüme stratejileriyle ele alacak.

2010 yılında ortaya atılan ve erken aşama internet girişimleri için ideal bir kavram olan Growth Hacking, online pazarlamadan farklı olarak, avantaj sağlayan her türlü metriği dikkate alıp kısıtlı bütçelerle eldeki verileri analiz etme, test etme ve ölçümleme prensibine dayanıyor. Ürün, ürün ekipleri ve pazarlamacılar arasındaki sınırları ortadan kaldıran Growth Hacking uzmanları, büyüme odaklı bir bakış açısıyla kullanıcı alışkanlıkları ve üyelik süreçlerini a’dan z’ye irdeliyor ve pazarlama alanında en iyi uygulamaları düşük bütçelerle hayata geçiriyorlar. A/B testinden Google Analytics’e, SEO’dan viral pazarlamaya kadar pek çok uygulama, merak ve yaratıcılıkla beslenen Growth Hacking sürecinde kullanılıyor. Facebook, Twitter, AirBnB, Dropbox, LinkedIn gibi dev şirketler de, bu yeni kavramın getirilerinden faydalanan şirketler arasında.

Konferansın konuşmacıları arasında 500 Startups’tan Distribution Hacker-in-Residence Mathew Johnson,  Traction: A Startup Guide to Getting Customers kitabının yazarı Justin Mares, Quint Growth kurucusu Jamie Quint, AngelList’ten Venture Hacker Dave Zohrob ve Boostable Kurucu Ortağı Selçuk Atlı gibi Growth Hacking’de ün salmış sektörün başarılı isimleri yer alıyor.

Etkinlik dâhilinde bahsedilecek konular şu şekilde sıralanıyor:

Growth Hacking nedir?Analiz MühendisliğiArama Motoru OptimizasyonuWeb Sitesi Optimizasyonuİçerik PazarlamaGirişimciler için Lean MarketingE-Posta PazarlamaRemarketing OptimizasyonuDönüşüm OptimizasyonuÜcretli ve Organik Müşteri Kazanımı

Growth Hacking konferansına katılmak isteyenler  buradan form doldurarak kayıt yaptırabilirler.

The post Growth Hacking ustaları İstanbul’a geliyor appeared first on Etohum.

21 Kasım 2014 Cuma

Tommy Walker Master In Growth Konferansında

ConversionXL yönetici editörü, pazarlama ve internet üzerine birçok yayında yazar ve SocialFilter platformunun kurucusu olan Tommy Walker, Master In Growth konferansı konuşmacıları arasında yerini aldı.

Şu sıralar ConversiyonXL’nin yönetici editörü olan Tommy Walker; Technorati Media, MarketinProfs, Unbounce, Hubspot, Problogger, CrazyEgg, Smashing Magazine gibi yayınlarda da yazarlık yapıyor. Kendi projesi olan Inside My Mind internet programının da sunucusu.

Pazarlama ve online eğitim alanında tecrübeli bir isim olan Tommy Walker’ın SocialFilter adında bir girişimi de mevcut. Sosyal pazarlama alanında çözümler sunmayı amaçlayan SocialFilter şu sıralar kapalı beta sürümüyle test aşamasında.

Tommy Walker, 12 Aralık’ta İstanbul’da düzenlenecek olan Master In Growth konferansında sahne alacak ve Growth Hacking konusundaki tecrübelerini aktaracak.

Master In Growth’a kayıt olmak için: http://masteringrowth.com/

The post Tommy Walker Master In Growth Konferansında appeared first on Etohum.

20 Kasım 2014 Perşembe

Röportaj: PakWheels CEO Muhammad Raza Saeed

Pakistan tarihindeki en büyük girişimlerden biri olan PakWheels’in arkasındaki şirket, Muhammad Raza Saeed’in kurucu ortağı olduğu PakVentures. Saeed, Etohum websitelerinden biri olan Startupist.com için Pakistan’ın internet ve girişimcilik ekosistemini anlattı.

Pakistan, adı girişimcilik ve inovasyon ile anılan bir ülke olmasa da aslında gelecek yıllar için büyük bir potansiyele sahip. 25 ila 30 milyon internet kullanıcısının bulunduğu Pakistan, dünyanın en kalabalık 6. ülkesi. Önümüzdeki yıllarda internet kullanıcılarının sayısının hızla artması bekleniyor. 2019 yılına kadar ülkede 100 milyon internet kullanıcısı olacağı öngörülüyor.

PakWheels, Pakistan’ın en büyük otomobil ilan sitesi. Aylık 18 milyon ziyaretçisi bulunan sitede aylık 30 milyon ilan listeleniyor. Tüm bu potasiyeliyle birlikte 3.5 milyon dolar yatırım alan PakWheels, Pakistan tarihinde en büyük yatırımı alan girişim olma unvanına sahip.

Genç bir girişimci olan Muhammad Raza Saeed, PakWheels’in ardındaki PakVentures şirketinin kurucularından. Kendisiyle hem PakWheels hem de Pakistan’ın girişimcilik ekosistemi üzerine gerçekleştirdiğimiz röportajın kısa halini aşağıda bulabilirsiniz. Uzun versiyon için buraya tıklayın.

The post Röportaj: PakWheels CEO Muhammad Raza Saeed appeared first on Etohum.