29 Kasım 2014 Cumartesi

Growth Hacker için ilham kaynakları: Razı olma deneyi

Bir ürün ya da hizmeti geliştirdiniz ve artık tüketicilerin karşısına çıkmaya hazırsınız. Ama kullanıcılarla birinci kontağınız ‘Ürünümüz bu ve fiyatı da bu’ şeklinde olursa mutmelen geri dönüşler zayıf olacaktır. Bu noktada kullanıcılar temas kuraken ‘işleri ağırdan almak’ gerekiyor. Bununla ilgili psikoloji deneyleri süreci daha net algılamanızı sağlayacak;

1966′da Jonathan L. Freedman ve Scott C. Fraser, itaat ya da razı olma psikoloji üzerine bir araştırma yapmaya karar verdiler. Bu deneyin amacı, tüketicilerin onlarla kurulan iletişime göre isteklere nasıl cevap verdiğini görmekti. Bir grup ev hanımı arandı ve onlara bir ürün satılması hedeflendi. Ancak bu kişilerin büyük çoğunluğu ürünü almayı reddetti. Bu grup ev hanımı ise öncelikle bir anket için arandı ve hiçbir üründen bahsedilmedi. Aradan bir hafta geçtikten sonra ise ürünleri anlatmak için bir ziyaret teklif edildi. Deney sonucunda görüldü ki ikinci grup ziyaret ve ürünü satın alma konusunda daha istekliydi.

Bunun bir Growth Hacker’a yansıması ise internet ve sosyal medya üzerinden ufak dokunuşlar şeklinde olabilir. Yani kullanıcıya direk bir ürün reklamıyla değil de faydalı blog postları, eğlenceli – bilgilendirici postlarla ulaşarak bir bağ kurmaya başlayabilirsiniz. Bir süre sonra daha büyük bir talebiniz olduğunda – satışa sunulan bir ürün, bir postun paylaşılması, bir konferans daveti – bu kullanıcıların sizin talebinize karşılık vermeye daha istekli olacağını göreceksiniz.

12 Aralık’ta dünyada girişimcilik alanının önemli isimleri İstanbul’da Master In Growth konferansında bir araya gelecek. Master In Growth’a kayıt yaptırmak için: Master In Growth

Kaynak

The post Growth Hacker için ilham kaynakları: Razı olma deneyi appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder