28 Şubat 2014 Cuma

Başarmanın Tek Yolu

İnternetten önce yaptığınız işte gerçekten iyi olmanıza gerek yoktu. Ürünü tedavülden kaldırmadığınız sürece, ürün kabul edilebilir bir derecedeyse işiniz kesilmeksizin sürebilirdi. Müşteriler için sizin yerinize yeni bir ürün koymak çok zordu.

Ancak bir öğle yemeği arasında bir arkadaşı o kişiye alternatif bir ürün önerdiyse o zaman  değişikliğe gidilebilirdi. Aksi takdirde iyi bir alternatif bulmak, dev bir şirket o pazara girip domine etmeye karar vermediyse mümkün değildi.

Günümüzde iyi şeyleri bulmak oldukça kolaydır. Google’a girip ürünün alternatifi var mı diye sorabilirsiniz, Facebook’ta arkadaşlarınızın fikirlerini alabilirsiniz ya da Yelp’te küçük bir araştırma yapabilirsiniz. Bir ürünün en iyisini bulmak yalnızca bir tık ötenizdedir.

Bu yüzden işinizde başarılı olmanın tek yolu dünyanın en iyisi olmaktır. En iyi ikinci olmak artık geçerli değil. Oldukça iyi demek oldukça faydasız demekle eşdeğer. Daha fazla müşteri kazanmak için yaptığınız işte en iyisi olmanız gerekiyor. Oldukça acımasız ve imkansız gibi görünse de bu kuralı pazardaki diğer oyuncular değil müşteriler koydu.

 

Kaynak:

The only way to succeed

The post Başarmanın Tek Yolu appeared first on Etohum.

27 Şubat 2014 Perşembe

Snapchat’in Gelir Modeli Ne Olacak?

Sumpto’nun araştırmasına göre üniversite öğrencilerinin %77’si her gün en az bir kez Snapchat uygulamasını kullanmaktadır.

Daha da çarpıcı olan ise 18-24 yaş arası öğrencilerin %73’ü bildikleri bir markanın snapini açarken, %45’i de bilmedikleri bir markanın snapini açıp izlemektedir. Snapchat henüz bir gelir modeli belirlememiş olsa da bu rakamlar yerel markaların reklamlarıyla iyi bir yol izlenebileceğini göstermektedir.

Snapchat şu anda markaların oluşturdukları videoları tüm Snapchat kullanıcılarına göndermelerine izin vermektedir. Hatta bu videoların konum, yaş, cinsiyet gibi belirli demografik özelliklere göre kategorilendirilip markaların sadece kendi hedef kitlelerine göndermeleri mümkündür. Snapchat’in hizmet koşullarına göre uygulama; isim, telefon numarası, e-posta, konum, yaş ve cihaz bilgisi gibi yeterince kişisel bilgiye erişmekte özgürdür. Snapchat’in sağladığı bu bilgilerle belirli markaların kullanıcılarına doğrudan reklam amaçlı ulaşması olasıdır.

Sumpto’nun verilerine göre üniversite öğrencilerinin %69’u eğer bir markanın Twitter, Facebook gibi platformlarda hali hazırda takipçisi ise bu markayı aynı zamanda Snapchat uygulamasında paylaşmaktadır. Snapchat kullanıcılarının %67’si servisin sağlayacağı indirim ve kampanyalarla ilgilendiklerini, %58’i ise bu ürünleri Snapchat kuponu ile satın almayı isteyebileceklerini ifade etmektedirler. Ve tüm bu kullanıcılar Facebook uygulaması ya da herhangi bir Facebook bağlantısı olmadan uygulamayı kullanmaktadır.

Snapchat şu anda pazardaki en çok kullanılan uygulamalardan biridir. 123 milyon doların üzerinde yatırım almış olup uygulama üzerinden günde 400 milyondan fazla snap gönderilmektedir. Şirket geçtiğimiz dönemlerde Facebook’un 3 milyar dolarlık satın alma teklifini reddetmişti.

Kaynak

How Could Snapchat Make Money? College Kids

 

The post Snapchat’in Gelir Modeli Ne Olacak? appeared first on Etohum.

26 Şubat 2014 Çarşamba

Kadın Girişimciler Hızla Büyümeye Devam Ediyor

Global Girişimcilik ve Geliştirme Enstitüsü’ne göre Amerika’da kadın girişimcilerin potansiyeli giderek daha fazla teşvik edilmektedir. Amerika içerisinde kadınların egemen olduğu yerler Baltimore, Chicago ve Washington DC’dir. Nitekim bu bölgelerdeki işletmelerin 3’te 1’i kadın girişimcilere aittir. Atlanta, Charlotte, Denver, Minneapolis, N.Y.C. ,Portland, San Diego, San Francisco, San Jose ve Seattle’da rakamlar oldukça yakındır. Bu bölgelerdeki işletmelerin yaklaşık  %30’u kadın girişimcilere aittir.

Kadınların sahip olduğu işletmeler yılda toplam 1,3 trilyon dolar gelir elde etmektedir ve bu değer giderek artmaktadır. 1997 ile 2013 yılları arasında kadın işletmecilerin elde ettikleri gelir %59’luk bir artış göstermiştir.

Women and Money: Matters of Trust kitabının yazarı Mary Quist-Newins ‘in açıklamasına göre Amerikan milyonerlerinin %45’I kadındır ve bu kadınların %60’ı kendi servetlerini kendileri kazanmışlardır.

Yapılan araştırmalar Amerika’da kadın girişimcileri destekleyen oldukça güçlü bir network olduğunu göstermektedir. Teknoloji girişimcisi olan kadınların %80’i bir mentörü olduğunu belirtmiştir. Center of Venture Research’ın raporuna göre kadınların sahip olduğu girişimlere yatırımlar da hızla artmaktadır. 2011’den 2012’ye yatırımlardaki artış %40’lık bir büyüme göstermiştir. Forbes’un haberine göre de Amerika’da yapılan harcamaların %80’i kadınların kontrolünde olup kadın tüketiciler, kadınlar tarafından geliştirilen ürün ve servisleri tercih etmeye özen göstererek bu büyümeyi desteklemektedirler.

Profesyonel Çalışanlar Departmanına göre son 30 yılda Amerika’da kadınlar erkeklerden daha fazla üniversite ve yüksek lisans derecesi elde etmiştir ve kadınların sahip olduğu şirketler diğerlerine göre 1,5 kat daha fazla büyümektedir. Erkeklerle kıyaslandığında kadın girişimciler inovasyon sektörüyle daha fazla ilgilenmektedir, bu yüzden inovatif ürün ve hizmetlerde kadın işletme sahipleri %36’lık bir yüzdeye sahipken, erkek işletme sahipleri %17’lerdedir. Büyümenin devam edebilmesi için kadın girişimciler kendilerine daha fazla güvenmeye ve daha fazla kadın emsallerine ihtiyaç duymaktadırlar.

Kaynak:

Just the Facts: Female Entrepreneurship

 

The post Kadın Girişimciler Hızla Büyümeye Devam Ediyor appeared first on Etohum.

25 Şubat 2014 Salı

Her Girişimcinin İzlemesi Gereken TED Videoları

Konu, TED Talks’ın ilham verici “yaymaya değer fikirler” konulu sunumlarına geldiğinde çıta oldukça yüksektir. Bu sunumlar bilgilendirici, bağlayıcı ve eğiticidir. Hatta bazen kariyerimizi yeniden şekillendirmek için bizi harekete geçirir, işimizi ve hayatımızı daha iyi yaşamamız için dönüşümümüze yardımcı olur.

Fakat şu gerçekle yüzleşmek gerek, çoğu zaman girişimcilerin TED.com ‘u açıp 600 küsur video içerisinden merakını cezbeden bir konuşmayı – 30 dakika da olsa – izleyecek kadar vakti yoktur. Tüm konuşmaları izlemeye vakti olmayan girişimciler için fikirlerin nasıl pazarlanacağı, çalışanların pozitif bir şekilde nasıl motive edileceği, iş yaşamının sağlıklı bir şekilde nasıl dengeleneceği ve başarılı bir toplantı yönetiminin nasıl yapılması gerektiği ile ilgili en parlak ve en iyi videolar aşağıda yer almaktadır:

Tony Robbins: Neyi Neden Yapıyoruz?

Sizi her gün yataktan kalkmaya teşvik eden neden nedir? Para mı? Şöhret mi? Ya da vazgeçemeyeceğiniz doyumsuz bir içsel neden mi? Bir işletme koçu, yazar ve motivasyon konuşmacısı olan Tony Robbins’ın insanları aksiyon almaları için neyin motive ettiğine dair bilgilendirici konuşması 3 milyondan fazla kez izlenmiştir. Robbins konuşmasında yaşamımızdaki seçimleri şekillendiren insani duygu ve ihtiyaçları daha iyi anlamamızı sağlayacak ve liderlerin başarılı sonuçlar elde etmesine ve performansını arttırmasına yardımcı olacak bilgiler vermektedir. Konuşmaya buradan ulaşabilirsiniz.

Seth Godin: Fikrinizi nasıl yaygınlaştırabilirsiniz?

En çok satanlar yazarı ve pazarlama uzmanı olan Seth Godin’in 10 yıl önce yaptığı altın değerindeki bu konuşmanın pratik bilgileri hala günümüzde geçerliliğini korumaktadır. Nitekim sosyal medya ve internet sayesinde bu konuşma sıklıkla paylaşılmaktadır. Eğlenceli slaytlarla dikkat çekici fikirlerin ve ürünlerin paylaşıldığı bu konuşma Seth Godin’in markalaşmış sarı renkli gözlüğünden çok daha önceki dönemlerde gerçekleşmiştir. Konuşmaya buradan ulaşmanız mümkündür.

Nigel Marsh: İşinizin ve yaşamınızın dengesini nasıl kurabilirsiniz?

Başarılı bir işletme sahibi olmak için hayatınızın önemli bir kısmını bedel olarak ödüyor olabilirsiniz. Earth Hour’un kurucusu ve  Overworked and Underlaid kitabının yazarı Nigel Marsh bu konuşmasında 40 yaşındayken çok fazla içtiğini, çok fazla yediğini, çok fazla çalıştığını ve ailesini ihmal ettiğini izleyicilerle paylaşmaktadır. Sonrasında kontrolü ele alarak iş ve kişisel yaşamının dengesini nasıl değiştirdiğinden bahsetmektedir. Konuşmasında hayatını nasıl dönüştürdüğünü başarılı bir iş ile mutlu bir yaşamı nasıl bir arada yürüttüğünü anlatmaktadır. Konuşmaya buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

Kaynak:

Inspiring TED Talks Every Entrepreneur Should Watch

 

The post Her Girişimcinin İzlemesi Gereken TED Videoları appeared first on Etohum.

22 Şubat 2014 Cumartesi

MindBody 50 Milyon Dolar Yatırım Aldı

 

 

 

 

 

 

 

Küçük işletmelerin dijitale gitmeleri ya da müşterilerini alt sokaktaki büyük bir işletmenin bayisine kaptırmaları konusundaki baskı giderek artmaktadır. Teknolojiyi benimseyen müşteriler rezervasyonlarını online olarak yaptırmayı ya da ödemelerini kredi kartı ile gerçekleştirmeyi tercih etmektedirler.

California tabanlı bir girişim olan MindBody küçük işletmelerin vakitlerini yalnızca sevdikleri işle geçirmelerini sağlama fikri ile kurulmuştur. MindBody müşterilerine pazarlama, planlama, analitik, iş ağı geliştirme ve satış servislerini içeren bir yazılım paketi sağlamaktadır. Şirketin CEO’su Rick Stollmeyer’in açıklamasına göre MindBody’nin dünyanın çeşitli yerlerinden 30.000’den fazla müşteriyle anlaşması bulunmaktadır.

MindBody 2001’den bu yana SalesForce ve SugarCRM gibi güçlü rakipleriyle zorlu bir rekabet içerisindeydi. Rakiplerinin aksine MindBody müşterilerinin sağlıklı bir şekilde işlerini yürütebilmesi ihtiyacını karşılamak için çalışmaktadır. Şirketin Schedulicity, SalonBooker, Appointment Plus ve Groupon Schedular gibi yeni rakipleri son birkaç yıl içerisinde ortaya çıkmıştır. Fakat bu rakipler MindBody’nin sunduğu hizmetlerden yalnızca rezervasyon kısmına odaklanmaktadır.

Şirketin global çapta büyümesini hızlandırmak için dün MindBody’e 50 milyon dolar yatırım yapılmıştır. Şirketin yatırımcıları arasında Bessemer Venture Partners, Institutional Venture Partners, Catalyst Inverstors, W Capital Partners ve Montreux Equity gibi Silikon Vadisi yatırımcılarının yanı sıra uluslararası yatırımcılar da yer almaktadır. Bu gelişmeyle birlikte şirketin toplam yatırımı 108 milyon dolara ulaşmıştır.

 

Kaynak:

MindBody, a Salesforce-like CRM for health & wellness, takes $50M more

The post MindBody 50 Milyon Dolar Yatırım Aldı appeared first on Etohum.

20 Şubat 2014 Perşembe

Prospect Ace İle Pazarlama Kampanyalarınızın Başarısını Arttırın

 

Pazarlama otomasyon şirketi Autopilot satış ve pazarlama birimlerinin olası müşterilerine attıkları e-postalara geri dönüşleri %42 oranında arttıracak Chrome eklentisini piyasaya sürdü. Bosch, ModelN ve Voxer gibi şirketlerin hali hazırda kullandığı bu eklenti pazarlamacılara kişilerin güncel e-posta adreslerini Linkedin, Facebook, Quora gibi popüler platformlardan bulmasına yardımcı olmaktadır. Prospect Ace olarak adlandırılan bu eklenti satışçılar ve pazarlamacılar arasındaki boşluğun doldurulmasını sağlamaktadır.

Şirketin CEO’su Michael Sharkey Avustralya’daki birkaç şirketle çalışmaya başladıkları dönemde satış ve pazarlama birimleri arasında büyük bir veri boşluğu olduğunu fark ettiklerini ve bu problemin pek çok yerde daha kendini tekrarladığını gördüklerini söylemiştir. Sharkey’e göre bu problem şirketlerin sağladıkları ürün ya da hizmetlerle ilgilenen müşterilerin nasıl bulunacağıdır. Geliştirdikleri Chrome eklentisi bu önemli problemin çözülmesine odaklanmaktadır.

Siz pazarlama birimi olarak yalnızca bir kampanya türü seçiyorsunuz, Prospect Ace eklentisi Autopilot’un veri ve modelleme sistemini kullanarak bu kampanyayı doğrudan olası müşterilerinizin önüne düşürüyor ve bu kişiler otomatik bir şekilde pazarlama kampanyanıza dahil oluyorlar.

Prospect Ace’in erken dönem müşterileri ile yaşanan ilginç bir kullanım senaryosunu Sharkey şu şekilde paylaşmıştır “Prospect Ace’i kullanan ilk müşterilerimiz Linkedin üzerinden rakip firmaları takip eden kişileri ya da Facebook’ta rakip ürünleri beğenen kişileri bularak bu kişileri kendi olası müşteriler listelerini oluşturmak için kullanmıştır.” Aynı zamanda Sharkey ürünü erken dönemde kullanan müşterilerin olası müşterileri yakalama başarısının %42 oranında daha başarılı olduğunu belirtmektedir.

Salesforce’nin önceki dönem satış direktörü Aaron Ross, Prospect Ace’nin başarısını şu sözleri ile desteklemektedir “Olası müşterileri belirlemenin en önemli kısmı verinin kalitesidir. Prospect Ace; satış geliştirmek için kolayca hedef müşteri bulmanız ve sosyal profillerinden doğrulanmış e-posta adreslerine ulaşabileceğiniz ilk çözümdür.”

Sharkey’in açıklamasına göre Prospect Ace’e alternatif olarak veri satın alabileceğiniz Data.com ya da diğer kaynaklar aldatıcı olabilmekle beraber analitik firması olan KISSmetric satın aldığı datanın %80’inin yanlış olduğu gerekçesi ile geri ödeme istemiştir. Sharkey, Prospect Ace’in daha iyi veri sağladığını ve doğru kullanıldığında çok iyi geri bildirimler üreteceğini ifade etmektedir.

 

Kaynak:

New Chrome plugin helps marketers get an amazing 42% reply rate on cold prospecting emails

 

The post Prospect Ace İle Pazarlama Kampanyalarınızın Başarısını Arttırın appeared first on Etohum.

19 Şubat 2014 Çarşamba

Player.me Oyun Severlerin About.me‘si Olmak İstiyor

About.me kişilerin profil sayfalarını sunmak üzerine geliştirilmiş bir platformdur. Bu platform, kullanıcılarına kendilerini ifade edebilecekleri bir sayfa oluşturmalarına olanak sağlar. 2010’da kurulmuş olan About.me’nin değerinin bugün 35 milyon civarında olduğu söylenmektedir.

Geçtiğimiz günlerde özel olarak finanse edilen sosyal oyun platformu Player.me oyunların ve oyun severlerin online bir profil oluşturabileceği beta sürümü ile piyasaya sürüldü. Player.me ’nin hedefi oyun severlerin About.me ‘si olmaktır.

Şirketin kurucusu ve CEO’su olan Sean Fee, kullanıcıların diğer kullanıcıları takip edebilecekleri, oyunlar ve oyun severler hakkında daha güncel haberlere ulaşabilecekleri sosyal bir platform oluşturduklarını; kullanıcıların yalnızca site tarafından gönderilen iletilere değil Twitter güncellemelerine, YouTube videolarına ve diğer sosyal medya akışlarına buradan ulaşabileceklerini ifade etmiştir.

Sean Fee aynı zamanda oyun şirketleri ve oyun geliştiricileri ile de iletişimde olduklarını ve bu kişilerle iş ortaklıkları geliştirerek tüm platform kullanıcılarına bu değeri kazandırmayı hedeflediklerini belirtmiştir.

Ne yazık ki oyun piyasasında çok fazla oyuncu olduğundan dolayı Player.me’nin sesini duyurması ve yaygınlaşması için önünde zorlu bir süreç bulunmaktadır. Örneğin GamesGrabr geçtiğimiz yıl yayımlanmış olup oyun severlerin Pinterest’i olmak için çalışmalarını sürdürmektedir. Playfire da bu alanda Player.me’nin en büyük rakibi olarak görünmektedir fakat Sean Fee’nin açıklamalarına göre Player.me daha geniş çapta sosyal bağlantılar içeren daha açık bir ağ oluşturmaya çalışmaktadır.

 

Kaynak:

Player.me Wants To Be The About.me For Gamers, But It’s Going To Be Tough

about.me

 

The post Player.me Oyun Severlerin About.me‘si Olmak İstiyor appeared first on Etohum.