30 Ağustos 2014 Cumartesi

Kickstarter’da Pebble’ın Rekorunu Bir Soğutucu Kırdı

Kickstarter’da gelmiş geçmiş en fazla destek toplayan ürün akıllı saat Pebble olmuştu. Şimdi küçük bir soğutucu Pebble’ı geride bıraktı ve 10.3 milyon dolar barajını aştı.

Pebble, akıllı saat pazarında ilk ürünlerden biri olarak tanınmasının yanında önemli bir başarının da meyvesi. Küçük bir şirket olan Pebble, Kickstarter’da elde ettiği 10.2 milyonluk destek ve ön sipariş ile dünya çapında bir şirkete dönüşmeyi başardı. Pebble’dan sonra OUYA ve sinema filmi Veronica Mars gibi kampanyalar da milyonlarca dolar destek elde etti faka Pebble’ı geçemedi. Nihayet bu rekoru kıran ise bir soğutucu…

Coolest isimli ürün elde taşınabilir boyutlarda bir soğutucu. Plaja ya da pikniğe giderken kullandığımız soğutuculara benzeyen Coolest’ı özel kılan bazı özellikleri var. Bunlar arasında teknoloji meraklılarının hoşuna gidebilecek bluetooth hoparlör, dahili batarya üzerinden cihazları şarj edebilen USB çıkışları, iç aydınlatma gibi özellikler var. Piknikçilerin seveceği özellikler arasında ise katlanabilen kesme tahtası, özel tabak bölümü, şişe açacağı ve bir karıştırıcı bulunuyor.

Elbette bunların yanında yiyecek ve içecekleri serin tutmak Coolest’ın asıl görevi.

Coolest, tüm bu özelliklerle birlikte 299 dolarlık bir fiyat etiketine sahip olacak. Fakat Kickstarter destekçileri bu ürüne 185 dolara sahip oluyor. Hem ürünün özellikleri hem de fiyat avantajı kullanıcıları çekmiş ve Coolest’ı kampanya bitmeden 10.2 milyon dolar barajının üzerine taşımış. 6 saat sonra sona erecek kampanya biz bu haberi yazarken 12.7 milyon dolar seviyesindeydi.

Coolest’ın ilk teslimatları Şubat 2015′te yapılacak. Fakat bu, ekibin 50 bin dolar hedefle başlattıkları kampanya için açıkladığı tarihti. Hiç şüphesiz yaklaşık 13 milyon dolar ile işleri biraz daha hızlandırabilirler.

Kickstarter

The post Kickstarter’da Pebble’ın Rekorunu Bir Soğutucu Kırdı appeared first on Etohum.

22 Ağustos 2014 Cuma

Flappy Bird’ün Yaratıcısından Yeni Oyun: Swing Copters

Flappy Bird oyunu ile adından oldukça söz ettiren Dong Nguyen’in ikinci oyunu Swing Copters yayında! Flappy Bird’e oldukça benzeyen yeni oyundaki amaç, karakteri sağa doğru değil de yukarı doğru, engellere takılmadan hareket ettirmek.

Flappy Bird’e göre oynanışı biraz daha zor olan bu oyun da oynayanları çileden çıkarmaya aday. Milyonlar kazanmayı reddederek Flappy Bird oyununu yayından kaldıran Dong’un bu oyun ile ne yapacağı da merak konusu. Oyun ile ilgili tanıtıcı videoyu izleyebilir, oyuna da linkten ulaşabilirsiniz.

 

The post Flappy Bird’ün Yaratıcısından Yeni Oyun: Swing Copters appeared first on Etohum.

21 Ağustos 2014 Perşembe

Y Combinator Portföyündeki En Popüler 5 Büyüme Aracı

Y Combinator en iyi teknoloji kuluçka merkezlerinden birisidir. Geçmiş yıllara bakıldığında bu kuluçka merkezinin ne kadar seçici ve etkileyici olduğu görülebilir. Peki YC’ye seçilen şirketlerin böylesine büyük bir büyüme başarısını yakalamasının sırrı nedir? Bu şirketler web sitelerinde hangi araçları kullanmaktadırlar? Bu yazıda YC’ye seçilen şirketlerin büyümek için kullandıkları araçlar ele alınacaktır.

Hangi web teknolojileri şirketlerin sürekli büyümelerini desteklemektedir?

1. Cloudfront

Cloudfront, Amazon Web Service’in (AWS) içerik gönderim ağıdır. İçerik gönderim ağı (CDN), eğer bir web sitende çok sayıda video ve resim bulunuyorsa bu web sitesinin daha hızlı yüklenmesini sağlar. Cloudfront ayrıca diğer AWS araçları ile senkronize olarak bu platformdaki varlıklarınız üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanıza olanak sunar.

2. Optimizely

Eğer söz konusu A/B testleri ise Optimizely ilk 5 arasında yer almaktadır. Bir programcı olmasanız bile Optimizely aracılığı ile web siteniz üzerinden çeşitli testleri kolayca gerçekleştirmeniz mümkündür.

3. AWS S3

Amazon’un Simple Storage Service adı verilen aracı içerik yönetimi, içerik dağıtımı, yedekleme ve statik web sayfasının barındırılması gibi gereksinimlerle kullanılmaktadır. AWS S3’ün çük yönlülüğü hemen her girişim için oldukça güzel bir seçenek sunmaktadır.

4. Cloudflare

Cloudfront gibi bir içerik dağıtım ağı olan Cloudflare de Y Combinator girişimleri tarafından en çok kullanılan 5 araçtan birisidir. Cloudflare aynı zamanda güvenlik ve analitik konusunda güçlü bir araç olarak bilinmektedir.

5. New Relic

Bu araç girişimlerin geliştirme ekiplerine geliştirdikleri yazılımla ilgili problemleri tanımlamalarında yardımcı olmaktadır. Programlama yaparken ekstra bir bakışa sahip olmak oldukça kıymetlidir.

Y Combinator girişimleri içeriklerini iyileştirme konusuna oldukça fazla odaklanmaktadır. Bu girişimler, web sitesi ziyaretçilerinin bağlılığını arttırabilmek için A/B testleri yapmakta ve içerik dağıtım ağlarından birini kullanmaktadırlar. Aynı zamanda web sitelerini ya da yazılımlarını yönetirken geliştirme ekiplerinin işlerini kolaylaştırmak için ek araçlar kullanmaktadırlar.

 

Kaynak:

5 Most Popular Growth Tools in the YC Portfolio

The post Y Combinator Portföyündeki En Popüler 5 Büyüme Aracı appeared first on Etohum.

20 Ağustos 2014 Çarşamba

Uber’den Kullanıcılara: Bize Sahip Çıkın

Uber, tüm dünyada yasa yapıcılar ve şehir yönetimleriye uğraşmaya devam ediyor. Özellikle Avrupa ve Amerika’da Uber’in karşılaştığı engeller bir hayli fazla. Hatırlarsanız kısa bir süre önce Almanya’nın başkenti Berlin’de Uber’in faaliyetlerini durdurması istenmişti.

Uber, her seferinde yenilik ve inovasyon vurgusu yaparak ve hukuksal yollara başvurarak alınan kararları geri çevirmeye çalışıyor. Şimdi bu konuda kullanıcılardan da yardım istemeye karar vermişler.

Uber Kaliforniya ekibi, kullanıcılara bir e-posta göndermiş. e-posta’da kullanıcılara Kaliforniya yönetiminin almaya hazırlandığı bir karardan bahsediliyor. Kaliforniya’da yönetim, Uber’in yasaklanmasını oylamaya hazırlanıyor. Uber, bunu gelişmenin önüne konmuş bir engel ve taksi lobisinin bir çabası olarak nitelendirmiş.

Uber’in kullanıcılardan isteği ise kendilerine sahip çıkılması. e-posta’da şehir senatosunun üyelerinin telefon numaraları yer alıyor. Uber, kullanıcılardan bu üyeleri arayıp Uber’i savunmalarını istiyor.

Uber, Kaliforniya’da UberX servisiyle hizmet veriyor. Şehirde birçok kullanıcıları da mevcut. Bakalım kullanıcılar Uber’e sahip çıkabilecek mi?

The post Uber’den Kullanıcılara: Bize Sahip Çıkın appeared first on Etohum.

19 Ağustos 2014 Salı

EA Sports, Madden NFL Reklamı ile Güldürüyor

Madden NFL, Electronic Arts şirketinin FIFA ve NBA oyunlarına göre pek de tercih edilen bir oyunu değil. Ancak bu EA Sports’un eğlenceli bir tanıtım videosu hazırlamasına engel olmamış. Madden NFL 15 için hazırlanan “trailer” video sürprizlerle dolu. Öyle ki, havuzun içerisinden elektronik bir keman çalarak çıkan bir ayı bile görmek mümkün.  İyi seyirler…

The post EA Sports, Madden NFL Reklamı ile Güldürüyor appeared first on Etohum.

18 Ağustos 2014 Pazartesi

Sosyal Medyayı Sallayan Pazarlama Kampanyaları

Sosyal medya pazarlaması bugünlerde yeterli değil. Aynı zamanda diğerlerinden sizi farklılaştıracak sosyal medya pazarlama faaliyetleri yürüterek şirketinizi ön plana çıkarmalısınız. Aşağıda küçük ve büyük işletmelerin sosyal medyayı sallayan kampanyalarından örnekleri görebilirsiniz:

Maes Beer

Pazardaki payını arttırmak için yeni fırsatlar arayan Maes Beer yalnızca iki yere odaklanması gerektiğini düşünüyordu: Aile ve sosyal medya. Buradan yola çıkarak soyadı ‘Maes’ olan herkese bir fıçı ücretsiz bira hediye etmeye karar verdiler. Ücretsiz bira fıçısını almak için müşterinin tek yapması gereken bu kampanyayı 20 yakın arkadaşıyla paylaşmaktı. Sonuç? Facebook’ta 7000 kişi soyadını Maes olarak değiştirdi. Maes Beer bir günde 75.000den fazla beğeni ve Facebook sayfasına 6 haftada 500.000 ziyaretçi aldı.

Sevenly

Sevenly hayır kurumlarına ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarına olan farkındalığı arttırmak için sosyal etkiyi kullanmaktadır. Yürüttükleri bu çalışmalar aynı zamanda Sevenly markasının da bilinirliğini arttırmaktadır. İnsanlar doğal olarak iyi bir nedenle diğerlerine yardımcı olmayı isterler fakat herkes her zaman para bağışı yapamayabilir. Sevenly bu yüzden insanlardan doğrudan bağış yapmalarını istemek yerine onlardan sosyal medyada paylaşım yapmasını istemektedir.

Marka aynı zamanda toplumun desteğini arttırmak için başka bir yol daha kullanmaktadır. Her hafta Sevenly yeni bir hayır kurumunu 7 günlüğüne ön plana çıkarmakta, bu kurum için bir marka tasarımı oluşturup bu tasarımı T-shirtlere basarak web sitesi üzerinden satışa sunmaktadır. Satılan her T-shirt için Sevenly kuruma 7 dolar vermektedir.

Ushuaia

Ushuaia Tower otel sektörü için standart bir teknoloji geliştirmek üzerine çalışmaktadır. 2013 yazı süresince Ushuaia Hotel teknoloji ve sosyal medyayı birleştirerek tüm müşterilerinin deneyimlerini arkadaşları ve sevdikleri ile paylaşabilecekleri bir hizmet sunmuştur. Hotel müşterilerine ilk kayıt anlarında ücretsiz bir RFID bilekliği verilmiş ve otelin belirli noktalarında bu bilekliği kullanabilecekleri ‘Facebook Pillars’ olarak adlandırılan alanlar kurulmuştur. Müşteriler bileklikleri ile odalarından oyun oynayabilmekte, internet üzerinden sohbet edebilmekte, kişisel müzik listeleri oluşturabilmekte ve otelin DJ yarışmasına katılabilmektedirler.

Burger Revolution

Ontario’daki Burger Revolution sevenlerinin sosyal medyada varlıklarını ortaya koymak için bir kampanya başlattı. Burger Revolution’un taktikleri basit ama etkili. Fanlarını sürekli kalan burger sayısı hakkında bilgilendiriyor. Özel burgerlerin sayısına çekilen dikkat müşterilerde bir aciliyet duygusu uyandırmaktadır. İşletme aynı zamanda müşterilerinden gelen yorumların birini ‘günün yorumu’ olarak fan sayfasında paylaşmaktadır. Yürütülen bu sosyal medya faaliyetleri fanları tarafından sevilen işletmenin 2000’den fazla Facebook beğenisi bulunmaktadır.

Airbnb

Vine başlangıcından itibaren yalnızca pazarlamacılar tarafından değil Y jenerasyonu tarafından büyük bir ilgi toplamıştır. Yaratıcı 6 saniye videoları giderek daha da popüler hale gelmektedir. Bu durum Airbnb’nin Hollywood and Vines kısa filminin oluşturulmasının temelidir. Airbnb Twitter’da 6 gün boyunca bir kısa liste tweetlemiş ve kullanıcılarından listede yer alan bir konu hakkında Vine videosu hazırlamasını istemiştir. Yönetmenin direktifleri ile kullanıcılar videoları oluşturmuş ve paylaşmıştır. Seçilen kareler için Airbnb 100 dolar önermiştir. 750’den fazla gönderi yapılmış ve 100 tanesi filmde kullanılmıştır. Bu kampanya ile Twitter üzerinden ilk defa kısa film yönetilmiştir.

Body Form

Planlayabilirsiniz. Strateji yapabilirsiniz. Fakat bazen olaylar kendiliğinden gelişir ve günün sonunda hiç uğraşmamanıza rağmen bir viral kampanyaya sahip olabilirsiniz. Body Form, hayal kırıklığına uğramış bir müşteri olan Richard Neil tarafından Facebook üzerinden bir yorum alır. Neil kızgındır çünkü Body Form’un ona yıllardır yalan söylediğini düşünmektedir. Neil’in oldukça dikkat çeken yorumuna şirket bir video ile yanıt vermeye karar verir. Bu video 5 milyondan fazla kez izlenmiş ve Neil’in yorumu 104.000 beğeni almıştır.

 

Kaynak:

Businesses that Are Rocking Social Media

The post Sosyal Medyayı Sallayan Pazarlama Kampanyaları appeared first on Etohum.

16 Ağustos 2014 Cumartesi

Dünyanın En Büyük PC Üreticisi Artık PC’den Fazla Akıllı Telefon Satıyor

Dünyanın en büyük PC üreticisi unvanını elinde bulunduran Lenovo, Nisan – Haziran periyodunda PC’den fazla akıllı telefon satmayı başarmış. Peki PC’lerin çağı bitti mi?

IBM’in kişisel bilgisayar birimini satın alarak global anlamda büyük bir atak yapan Lenovo, son yıllarda dünyanın en büyük PC üreticisi olma unvanını elde etti. Elbette Lenovo da mobil trendin yükseldiğinin farkında ve bu sebeple PC’lere ek olarak tablet ve akıllı telefon alanında da hamleler yapıyorlar. Lenovo’nun hamleleri, Çinli kardeşi Huawei gibi yüksek donanıma sahip fakat uygun fiyatlı modeller geliştirmek üzerine. Bu sayede Samsung ve HTC gibi üreticilerden pay çalmaya başladılar.

Bu sayede Lenovo’nun akıllı telefon satışları, PC satışlarını ilk kez geçmiş. Lenovo’nun dünyanın en çok PC satan şirketi olduğunu düşünürsek bu önemli bir gelişme. Nisan – Haziran periyodunda 14.5 milyon PC satılırken 15.8 milyon adet akıllı telefon satışı gerçekleşmiş.

En büyük PC üreticisi bile artık daha fazla akıllı telefon satıyorsa PC’lerin geleceği karanlık mı? Aslında hayır, çünkü Lenovo’nun elde ettiği gelirlere bakarsak bunun sadece %15′i akıllı telefonlardan gelmiş. %78′lik bir kısım ise PC satışlarından geliyor. Yani Lenovo için para halen PC’de. Lenovo’nun akıllı telefon satışları Motorola satın alması sonrası daha karlı hale gelebilir. Motorola markası daha pahalı telefonları satmalarını sağlayabilir.

Önümüzdeki dönemde de PC’nin yaşamaya devam edeceğine hiç şüphe yok. Elbette satışlar düşecek fakat bugün imkanı olan herkes bir laptop, bir tablet ve bir akıllı telefon sahibi olmak istiyor.

The post Dünyanın En Büyük PC Üreticisi Artık PC’den Fazla Akıllı Telefon Satıyor appeared first on Etohum.