18 Ağustos 2014 Pazartesi

Sosyal Medyayı Sallayan Pazarlama Kampanyaları

Sosyal medya pazarlaması bugünlerde yeterli değil. Aynı zamanda diğerlerinden sizi farklılaştıracak sosyal medya pazarlama faaliyetleri yürüterek şirketinizi ön plana çıkarmalısınız. Aşağıda küçük ve büyük işletmelerin sosyal medyayı sallayan kampanyalarından örnekleri görebilirsiniz:

Maes Beer

Pazardaki payını arttırmak için yeni fırsatlar arayan Maes Beer yalnızca iki yere odaklanması gerektiğini düşünüyordu: Aile ve sosyal medya. Buradan yola çıkarak soyadı ‘Maes’ olan herkese bir fıçı ücretsiz bira hediye etmeye karar verdiler. Ücretsiz bira fıçısını almak için müşterinin tek yapması gereken bu kampanyayı 20 yakın arkadaşıyla paylaşmaktı. Sonuç? Facebook’ta 7000 kişi soyadını Maes olarak değiştirdi. Maes Beer bir günde 75.000den fazla beğeni ve Facebook sayfasına 6 haftada 500.000 ziyaretçi aldı.

Sevenly

Sevenly hayır kurumlarına ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarına olan farkındalığı arttırmak için sosyal etkiyi kullanmaktadır. Yürüttükleri bu çalışmalar aynı zamanda Sevenly markasının da bilinirliğini arttırmaktadır. İnsanlar doğal olarak iyi bir nedenle diğerlerine yardımcı olmayı isterler fakat herkes her zaman para bağışı yapamayabilir. Sevenly bu yüzden insanlardan doğrudan bağış yapmalarını istemek yerine onlardan sosyal medyada paylaşım yapmasını istemektedir.

Marka aynı zamanda toplumun desteğini arttırmak için başka bir yol daha kullanmaktadır. Her hafta Sevenly yeni bir hayır kurumunu 7 günlüğüne ön plana çıkarmakta, bu kurum için bir marka tasarımı oluşturup bu tasarımı T-shirtlere basarak web sitesi üzerinden satışa sunmaktadır. Satılan her T-shirt için Sevenly kuruma 7 dolar vermektedir.

Ushuaia

Ushuaia Tower otel sektörü için standart bir teknoloji geliştirmek üzerine çalışmaktadır. 2013 yazı süresince Ushuaia Hotel teknoloji ve sosyal medyayı birleştirerek tüm müşterilerinin deneyimlerini arkadaşları ve sevdikleri ile paylaşabilecekleri bir hizmet sunmuştur. Hotel müşterilerine ilk kayıt anlarında ücretsiz bir RFID bilekliği verilmiş ve otelin belirli noktalarında bu bilekliği kullanabilecekleri ‘Facebook Pillars’ olarak adlandırılan alanlar kurulmuştur. Müşteriler bileklikleri ile odalarından oyun oynayabilmekte, internet üzerinden sohbet edebilmekte, kişisel müzik listeleri oluşturabilmekte ve otelin DJ yarışmasına katılabilmektedirler.

Burger Revolution

Ontario’daki Burger Revolution sevenlerinin sosyal medyada varlıklarını ortaya koymak için bir kampanya başlattı. Burger Revolution’un taktikleri basit ama etkili. Fanlarını sürekli kalan burger sayısı hakkında bilgilendiriyor. Özel burgerlerin sayısına çekilen dikkat müşterilerde bir aciliyet duygusu uyandırmaktadır. İşletme aynı zamanda müşterilerinden gelen yorumların birini ‘günün yorumu’ olarak fan sayfasında paylaşmaktadır. Yürütülen bu sosyal medya faaliyetleri fanları tarafından sevilen işletmenin 2000’den fazla Facebook beğenisi bulunmaktadır.

Airbnb

Vine başlangıcından itibaren yalnızca pazarlamacılar tarafından değil Y jenerasyonu tarafından büyük bir ilgi toplamıştır. Yaratıcı 6 saniye videoları giderek daha da popüler hale gelmektedir. Bu durum Airbnb’nin Hollywood and Vines kısa filminin oluşturulmasının temelidir. Airbnb Twitter’da 6 gün boyunca bir kısa liste tweetlemiş ve kullanıcılarından listede yer alan bir konu hakkında Vine videosu hazırlamasını istemiştir. Yönetmenin direktifleri ile kullanıcılar videoları oluşturmuş ve paylaşmıştır. Seçilen kareler için Airbnb 100 dolar önermiştir. 750’den fazla gönderi yapılmış ve 100 tanesi filmde kullanılmıştır. Bu kampanya ile Twitter üzerinden ilk defa kısa film yönetilmiştir.

Body Form

Planlayabilirsiniz. Strateji yapabilirsiniz. Fakat bazen olaylar kendiliğinden gelişir ve günün sonunda hiç uğraşmamanıza rağmen bir viral kampanyaya sahip olabilirsiniz. Body Form, hayal kırıklığına uğramış bir müşteri olan Richard Neil tarafından Facebook üzerinden bir yorum alır. Neil kızgındır çünkü Body Form’un ona yıllardır yalan söylediğini düşünmektedir. Neil’in oldukça dikkat çeken yorumuna şirket bir video ile yanıt vermeye karar verir. Bu video 5 milyondan fazla kez izlenmiş ve Neil’in yorumu 104.000 beğeni almıştır.

 

Kaynak:

Businesses that Are Rocking Social Media

The post Sosyal Medyayı Sallayan Pazarlama Kampanyaları appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder