27 Nisan 2015 Pazartesi

Apple Watch uygulama mağazası Türkiye’ye de açıldı

Apple’ın uzun yıllardır beklenen akıllı saati Watch, geçtiğimiz hafta dünyanın belli ülkelerde satışa sunuldu. Satışların başlamasıyla birlikte, Apple Watch’un uygulama mağazası aralarında Türkiye’nin de bulunduğu birçok ülkede açıldı.

Twitter, Instagram, Uber, Shazam, Foursquare gibi global uygulamaların yanı sıra YapıKredi ve Akbank Direkt gibi yerli uygulamalar da mağazadaki yerini aldı. Apple Watch uygulama mağazasında Seyahat, Yaratıcılık, Sağlık, Fitness, İletişim ve İş gibi kategoriler yer alıyor.

Apple Watch uygulamasındaki Öne Çıkanlar sekmesi üzerinden ulaşılabilen mağazada ücretsiz uygulamaların yanı sıra ücretli uygulamalar da bulunuyor.

Türkiye’de 8 Mayıs’ta ön siparişe sunulup, 22 Mayıs’ta ise raflara çıkacağı söylenen Apple Watch’un tahmin edilen başlangıç fiyatı ise 1200 TL-1400 TL aralığında.

The post Apple Watch uygulama mağazası Türkiye’ye de açıldı appeared first on Etohum.

25 Nisan 2015 Cumartesi

Twitter özel mesaj trafiğini artıracak bir adım atıyor

Facebook, Messenger’ı aynı bir uygulama haline getirdikten sonra şimdi de ortaya Messenger içerisinden uygulama indirmeyi mümkün kılan bir platform çıkarmıştı. Tüm dünyada artan özel mesaj trafiğine yönelik Twitter da küçük bir adım atıyor.

Twitter’ın dünya çapında popüler olmasını sağlayan -birer makale haline gelmeden- kısa mesajlarla kişilerin kendilerini ifade etmelerini sağlamasıydı. Burada ünlülere erişebilmek, anonim ya da kendi isminizle düşüncelerinizi dile getirebilmek önemliydi. Facebook ise her zaman daha arkadaş çevresi odaklı, daha özel mesaja ve paylaşımlara yönelik bir platform olarak ayrılıyordu.

Ancak bugün geldiğimiz noktada Snapchat, WhatsApp gibi dünyaca popüler servislerin yanında Connected2me gibi yeni nesil mesajlaşma servisleri özel mesajlaşmanın önemini ortaya koyuyor. Yakın zamanda tweet alıntılama özelliğini duyuran Twitter da yeni güncellemesiyle özel mesajlaşma trafiğini artırmaya yönelik bir hamle yapıyor.

Mobilde sadece Facebook Messenger’ın kullanımı bile Twitter’dan fazla

Yeni güncelleme ile Twitter’ın tüm kullanıcıların size mesaj atabilmesini serbest bırakabiliyorsunuz. Elbette bu durum spam mesajlara sebep olabilir, bu sebeple Twitter işi kullanıcıların tercihine bırakmış. Özellikle markalar açısından müşteri memnuniyeti mesajlarına özel bir ortamda yanıt verebilmek önemli bir gelişme olacaktır. Yeni özellik ayrıca, iki kişi birbirini takip etmiyor olsa da birbirlerine cevap yazabilmesini mümkün kılıyor.

Elbette Twitter, bu konuda Facebook Messenger’a rakip olma niyetinde değil. Ancak direkt mesaj önemli ve tüm kullanıcılar tarafından az ya da çok kullanılıyor.

The post Twitter özel mesaj trafiğini artıracak bir adım atıyor appeared first on Etohum.

20 Nisan 2015 Pazartesi

Tozlu.com artık 79 ülkeye gönderim yapıyor

Modaya odaklanan yerli e-ticaret sitesi Tozlu.com, gönderim alanına dünyanın dört bir yanından 79 yeni ülkeyi ekledi.

Fransa, İngiltere ve diğer Avrupa ülkeleriyle Birleşik Arap Emirlikleri,İran, Katar, Kuveyt ve Bahreyn’in de olduğu Orta Doğu ve Kuzey Amerika’da ABD ve Kanada gibi oldukça geniş bir coğrafyaya açılan Tozlu.com, küresel çapta kesintizi hizmet verebilmek için son bir yılda yazılım, lojistik, sunucu ve müşteri hizmetleri gibi süreçlerini elden geçirdi.

Yakın tarihte iştiraki InfoFort ile Bilkent’ten CBKSoft’un çoğunluk hissesini satın alan Aramex ile iş birliği yapan Tozlu.com, uluslararası taşımacılık ve lojistik firmasının küresel erişiminden fayda sağlıyor.

Türkçe’nin yanı sıra İngilizce, Almanca ve Fransızca dil seçeneklerini de bünyesine katmaya hazırlanan Tozlu.com, yurt dışındaki potansiyel müşterilerinin ilgisini TV reklamlarıyla cezbetmeyi planlıyor.

Yurt dışın siparişlerde ödeme için PayPal ve kredi kartı kabul eden portal, dağıtım için Türkiye’deki lojistik merkezini kullanıyor. Buradan yola çıkan siparişler gönderilen ülkeye göre 2-10 gün içinde müşterilere ulaştırılıyor.

Bugün günlük ortalama 8-10 bin koli (ortalama 25 bin ürün) gönderimi yapanTozlu.com’un yeni lojistik merkeziyle bu sayının 20-25 bin koliye (50-55 bin ürün) ulaşması planlanıyor. Yalnızca Türkiye’de 3.5 milyon üyesi bulunan Tozlu.com aylık ortalama 15 milyon kişi tarafından ziyaret ediliyor.

The post Tozlu.com artık 79 ülkeye gönderim yapıyor appeared first on Etohum.

18 Nisan 2015 Cumartesi

‘Success Kid’ bu kez babasını ameliyat ettirmeyi başardı

Kitle fonlama kampanyaları genelde yeni ürün ve projelerin hayata geçirilmesi için kullanılır. Ancak bu kez bir ailenin babasını kurtarmasını sağlamaya çok yakın.

Justin Griner, çok ünlü bir çocuğun babası ama birçoğumuz o çocuğun ismini bile bilmiyoruz. Oğlu Sam aslında internet ortamında ‘Success Kid’ olarak ünlenen fotoğrafın kahramanı olan sevimli ufaklık. Bugün 8 yaşında olan Sam, babasını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalınca ortaya internetin güzel hikayelerinden biri çıkmış.

Sam’in annesi, böbrek nakline ihityaç duyan eşi için bir kitle fonlama kampanyası başlatmış. 2009 yılından bu yana böbrek sorunları yaşayan ve sürekli diyaliz makinesine bağlı kalmak zorunda olan Justin Griner için yeni bir organ nakli tek şans olunca ortaya ailenin karşılaması güç bir miktar çıkmış. Bunun için de GoFundMe üzerinde bir kampanya başlatmışlar. Aslında aile Sam’in ününü bu kampanyada kullanmamış. Ama The Daily Dot isimli yayın onlarla bir röportaj yapınca bu ün kampanyaya ekstra bir katkı sağlamış. Ailenin istediği 75 bin doları geçen kampanya 100 bin dolar seviyesine kadar ulaşmış.

Elbette ameliyat henüz gerçeklemediği için Justin Griner’ın zamana ihtiyacı var. Ancak eğer sağlığına kavuşursa Sam ile birlikte başarmış olacaklar ve Sam gerçekten bir ‘Success Kid’ olacak.

İnternet hep hayatımıza kattığı bilgi ve kolaylıklar, yarattığı iş imkanlarıyla gündemimizde oluyor. Fakat internet aynı zamanda çok güzel ve insanı hikayelerin de gerçekleşmesini sağlayan, yarattığımız en önemli şeylerden biri.

The post ‘Success Kid’ bu kez babasını ameliyat ettirmeyi başardı appeared first on Etohum.

17 Nisan 2015 Cuma

Kurumsal mesajlaşma çözümü Slack büyümeye devam ediyor

Flickr’ın kurucularından biri olan Stewart Butterfly tarafından yaklaşık 2 yıl önce kurulan kurumsal mesajlaşma uygulaması Slack, 6 ay önce 1.2 milyar değerlemeyle bir yatırım alarak dikkatleri üzerine çekmişti. Bugün ise şirket 2.8 milyar dolar değerleme ile 160 milyon dolarlık bir yatırım daha aldığını duyurdu.

Slack, 2 yıl önce kurulduğunda hedefi şirketlere e-posta’ya alternatif bir mobil platform oluşturmaktı. Kurumsal pazara yöneldikleri için kullanıcı kitlesinin az olması beklenen bir durumdu. Ayrıca uygulamanın ücretli olması da yayılmasını güçleştirecek etkenlerden biriydi. Ancak Slack, büyük şirketleri portföyüne katmaya başladıkça dikkatleri üzerine çekti ve yatırımcılar da Slack’ın potansiyeline yatırım yapmaya başladı. Sadece 6 ay önce 1.2 milyar dolar değerlendirme ile 120 milyon dolar yatırım alan şirket şimdi değerini 2 katın fazla artırdı.

Yeni yatırım turunda Slack’in değeri 2.8 milyar dolar olarak belirlendi ve 160 milyon dolarlık yatırım geldi. İlk turda Slack’ın yatırımcıları arasında Kleiner Perkins Caufield and Byers, Google Ventures, ve Andreessen Horowitz vardı. İkinci turda ise  DST Global ve Index Ventures ön plana çıkan yatırımcılar olmuş.

Slack’ın büyük müşterileri arasında ise  Adobe, the New York Times, HBO gibi şirketler yer alıyor.

Bu hızlı değer artışının sebebi kullanıcı sayısının da hızlı bir biçimde artıyor olması. Slack’ın son dönemdeki artış grafiği oldukça dikey bir şekilde seyrediyor. Üstelik sadece 750 bin günlük aktif kullanıcısı bulunmasına rağmen bunların 200 bini Slack için para ödüyor.

Slack yeni yatırımı hangi alanlara harcayacağı konusunda bir açıklama yapmadı. Fakat şirket Asana, Basecamp ve HipChat gibi rakiplerle rekabete girmeye başlıyor. Dolayısıyla bu alanda daha fazla yatırım ve büyüme haberi duymamız mümkün.

Kaynak: The Verge

The post Kurumsal mesajlaşma çözümü Slack büyümeye devam ediyor appeared first on Etohum.

16 Nisan 2015 Perşembe

LC Waikiki çevrimiçi mağazasıyla dünyaya açılacak

Türkiye’nin en büyük hazır giyim markalarından LC Waikiki, 400’e yakın perakende mağazasıyla gerçek bir devken, çoğu rakibinin tökezlediği e-ticaret alanında çok başarılı işlere imza atarak tüm sektöre uygulamalı ders veriyor.

LC Waikiki’nin anlayışı, perakendenin yanı sıra e-ticaret değil. lcwaikiki.com da tıpkı perakende mağazaları gibi büyük bir titizlik ile yönetiliyor ve hiç kapanmayan ve herkese eşit mesafede bulunan bir mağaza görevi görüyor. Birkaç adımda satışı tamamlatabilen kolay kullanımı, eğlenceli yapısı ve anlaşılır arayüzü siteyi favori LC Waikiki mağazamız kılmaya yetti.

LC Waikiki e-ticaret direktörü Salih Yılmaz’ın söylediğine göre, lcwaikiki.com’u beğenen yalnızca biz değiliz. Yılmaz, LC Waikiki’nin çevrimiçi mağazasının geçtiğimiz yıl yüzde 67,5 oranında büyüdüğünü belirtiyor. 2014 yılı içerisinde siteden toplam 787.462 kez sipariş verilmiş ve toplam 3.829.382 ürün satışı gerçekleştirilmiş. Mağazanın ziyaretçi sayısı da yüzde 50 oranında artış göstermiş.

2014 yılında yalnızca çevrimiçi mağazasından 72.980.725 TL ciro elde eden LC Waikiki, bu yıl lcwaikiki.com’un ziyaretçi ve aldığı sipariş sayısını artırmak için ödeme sistemleri, teslimat seçenekleri ve omni-channel projelerine öncelik tanıyor. Salih öte yandan 2015 yılında LC Waikiki’nin yurt dışından siparişler almaya başlayarak küresel bir mağazaya dönüşeceğini söylüyor.

LC Waikiki, çevrimiçi mağazasından 10 milyonuncu ürünü satın alan müşterisine güzel bir sürpriz yapmış. Bursa’da yaşayan şanslı müşteriye 1000 TL’lik hediye çeki bizzat e-ticaret direktörü Salih Yılmaz tarafından adresinde teslim edilmiş.

The post LC Waikiki çevrimiçi mağazasıyla dünyaya açılacak appeared first on Etohum.

15 Nisan 2015 Çarşamba

Türkiye Avrupa’da Bitcoin’in geleceğine en çok güvenen ülke

ING Bank’ın Avrupa çapında yaptığı bir araştırmada Türkiye’nin dijital para birimlerinin gelecekte popüler olacağına en fazla inanan ülke olduğu ortaya çıkmış.

Türkiye’de e-ticaret konusunda bile henüz istenen kullanım oranlarına ulaşılamamış olunsa da yükseliş hızlı. Tıpkı sosyal medya ve internet kullanımında olduğu gibi Türkiye’nin dijital ekonomiye olan inancı da tam. Bu durum kendini dijital para birimleri konusunda da göstermiş.

ING Bank’ın Avrupa çapında yaptığı bir araştırma, Türkiye ve İtalya’nın Avrupa’da dijital para birimlerinin gelecekte harcamaların temelini oluşturacağına en çok inanan ülkeler olduğunu gösteriyor. Listede %36 ile Türkiye birinci sırada yer alırken İtalya %35 ile ikinci sırada. Türkiye’de Bitcoin gibi dijital para birimlerine inananların oranı %36 iken görüşü olmayanların oranı %38, aksi fikirde olanların oranı ise %27.

Almanya, İngiltere gibi Avrupa’nın önde gelen ekonomileri alt sıralarda yer alırken Hollanda, Belçika gibi modern, açık fikirli ülkeler ise son sıralarda. Hatta ING Bank’ın evi Hollanda %8 ile en az orana sahip.

Aslında Bitcoin’in Türkiye’de pek anlaşılamadığı düşünülebilir. Zira ABD’de olduğu gibi sürekli yeni sistemler, yeni Bitcoin çiftlikleri haberleri duymuyoruz. Ancak Türkiye’deki genç nüfus yeniliklere çok açık ve bu da bizi Avrupa’daki en heyecanlı, en çabuk uyum sağlayan ülkelerden biri haline getiriyor. Hiç kullanmadığımız bir paraya bile şimdiden hazırız.

The post Türkiye Avrupa’da Bitcoin’in geleceğine en çok güvenen ülke appeared first on Etohum.