Growth Hacking, bazen çok küçük adımlarla çok değerli sonuçlar elde etmenizi sağlayabilir. PayPal’ın eBay’de uyguladığı ‘logo’ hamlesi de bu konuda en iyi örneklerden biri.
PayPal, bir ödeme alternatifi olarak internette yerini aldığında özellikle kredi kartlarına alternatif olması açısından büyük avantaj elde etmişti. Ancak kullanıcılar PayPal’ı tanımıyordu ve bu sebeple şirketin potansiyeline ulaşması için farklı hamleler yapması gerekliydi.
eBay dünya çapında en büyük e-ticaret sitelerinden biri olarak PayPal için önemli bir hedefti. Birçok satıcı da eBay’de PayPal’i ödeme alternatifi olarak sunuyordu. Dolayısıyla geriye sadece alışveriş yapan kullanıcıların dikkatini çekmek kalmıştı.
PayPal, kullanıcıların ilgisini çekebilmek için eBay ile bir anlaşma yaptı. Bu anlaşma neticesinde ödeme alternatiflerinin bulunduğu sayfada MasterCard ve Visa logolarının yanına PayPal da logoyla gösterilmeye başlandı. Bu elbette çok hızlı bir şekilde PayPal’ın marka bilinirliğini artırdı ve kullanıcılar PayPal’e üye olmaya başladı.
Bugün PayPal, ödeme yöntemleri arasında dünyanın en popülerlerinden ve eBay tarafından 1.5 milyar dolarlık bir bedelle satın alındı. Şimdilerde eBay sadece PayPal’i logoyla gösteriyor.
The post Growth Hacking’le büyüyen şirketler: PayPal appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder