YouTube, bugün dünyanın en popüler video paylaşım platformu olmasına rağmen bu noktaya çok kolay gelmedi. Özellikle YouTube’un ilk popüler olduğu yıllarda hem uluslararası hem de lokal rakipler sitenin karşısına ciddi bir rekabet için çıkmıştı.
YouTube’un bu rekabette önde olmasını sağlayan elbette güvenilir ve sürekli gelişen yapısı oldu. Daha önce de söylediğimiz üzere öncelikle ürünün kendi başına rakipler arasında sıyrılabilecek kadar başarılı olmasını sağladılar. Ardından da devreye Growth Hacking girdi.
YouTube, Google tarafından satın alınmasına rağmen hiçbir zaman büyük reklam bütçeleri kullanmadı. Hep viral etki üzerine yoğunlaştılar ve bunda da başarılı oldular.
YouTube’un Growth Hacking konusundaki en başarılı hamlesi şüphesiz ‘embed’ yani yerleştirme fonksiyonu oldu. Birçok web sitesi, büyümeyi siteyi ziyaret eden kullanıcı sayısında görmek ister. Ancak YouTube, bunu video izlenme rakamlarında sağlamaya karar verdi ve her kullanıcının internetin sonsuz dünyasında videoları istediklerin internet sitesine yerleştirebilmesini olanak sağlayan embed kodunu popüler hale getirdiler.
Bu özellik hem kullanıcıların yükleme ve paylaşım için YouTube’u seçmesini sağladı, hem de video öncesi reklamları, video sonrası önerileri sergileme gibi farklı pazarlama imkanlarını sundu. Kullanıcı reklama tıkladığı zaman video sayfasına ya da yine YouTube reklamının bulunduğu bir landing page’e, diğer videolara tıkladığı zaman da sonunu zor getirebildiği bir merak döngüsüne yönlendiriliyor. Böylece ortaya bir ‘viral loop’ çıkarmayı başarmış oluyorlar. “Arif’in Manchester’a attığı golü arıyordum” esprisi de bu etki sonrası ortaya çıktı.
Elbette Google’ın da gücünü arkasına alan YouTube, Google aramalarında video sonuçlarının üst bölümde sergilenmesinden de faydalandı. Fakat bugün geldiğimiz noktada YouTube, aynı zamanda başlı başına önemli bir trafiği olan bir arama motoru.
12 Aralık’ta dünyada girişimcilik alanının önemli isimleri İstanbul’da Master In Growth konferansında bir araya gelecek. Master In Growth’a kayıt yaptırmak için: Master In Growth
The post Growth Hacking’le büyüyenler: YouTube appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder