Günümüzde hepimiz teknolojinin çok ilerlediğini, bir buluş – bir icat geliştirmenin artık her zamankinden daha zor olduğunu düşünüyoruz. Ancak belirli alanlarda çıtayı hep daha yukarı koymadan önce eski teknolojiye de göz atmamız gerek. İşte Nebia, duş başlığına yeni bir yorum katmaya geliyor.
Masajlı duş başlıklı, suya baloncuk katarak tasarruf sağlayan yıkama başlıkları uzun yıllardır hayatımızda. Ancak kimse bu iki özelliği şık bir tasarımla buluşturup pazarlamayı düşünmedi. Ya da düşündüyse bile bunu Nebia kadar iyi yapamadı.
Bir girişimcinin kendi spor salonundaki duş başlıklarını daha tasarruflularıyla değiştirmek istemesiyle başlayan Nebia’nın hikayesi, daha sonra bir başka girişimci ve Apple’ın eski tasarım ekibinden bir tasarımcıyla birlikte Kickstarter’a kadar ulaşmış.
Kickstarter’dan ilk siparişlerini almadan önce Apple CEO’su Tim Cook’tan kişisel bir yatırım ve Google’ın eski CEO’su Eric Schmidt’in de aile yatırım şirketinden yatırım desteği alan Nebia, Kickstarter ile birlikte hayallerin ötesine geçmiş. 100 bin dolarlık bütçe hedefleyen şirket bitime 20 gün kala 2,5 milyon dolara yaklaşmış durumda.
399 dolara piyasaya çıkacak olan Nebia, bundan sonra da çok dikkat çekmeye aday görünüyor. Zira ürünün estetik ve daha iyi ısı yaymasının yanı sıra %70’e varan bir su tasarrufu söz konusu. Bu da onu kuraklığında önemli bir sorun olduğu birçok bölge için kritik bir ürün haline getiriyor. Üstelik şimdilik sadece 7 kişilik bir şirket konumundalar.
Sonrası Tim Cook ve Eric Schmidt’in destekliği duş başlığı Kickstarter’ı kavuruyor Etohum.com Blog ilk ortaya çıktı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder