İnternette farklı sorulara cevap bulunabilecek bir platform olarak hızlı bir şekilde ünlenen Quora, yenilikçi yapısıyla Growth Hacking’in faydalarını görmüş.
Quora’nın yapısında karşılıklı etkileşim oldukça önemli. Kullanıcıların bazıları ortaya sorular atarken diğerleri de bunlara gerçeğe en yakın yanıtı vermek için aktif olmalı. Bu iki taraftan biri zayıfladığında ya da içeriklerin niteliği düşmeye başladığında Quora’nın güçlenmesi mümkün olamazdı.
Twitter, siteye üye olan fakat daha sonra düzenli kullanmaktan vazgeçen kullanıcılar için farklı bir strateji uygulamıştı. Bu strateji, yeni üye olan bir kullanıcıya mümkün olduğunca fazla kişiyi takip ettirmeyi amaçlıyordu. Ama Quora’nın altyapısı kullanıcıları değil yeni açılan konuları takip etmek üzere.
Bunun için Quora bizzat kendisi en aktif kullanıcıları takip etmeye karar vermiş. Aktif kullanıcıların faaliyetlerini takip etmeye başlayan ekip, böylece kullanıcı alışkanlıklarına dair bilgiler toplamış. Bu bilgileri ise direkt olarak yazılım ekibine iletmişler. Yazılım ekibine bu noktada tanınan imkanlar da önemli. Quora’nın teknik altyapısı sürekli değişiklikler yapmak için uygun tasarlanmış. Yazılım ekibi gerektiğinde değişiklik yapıp bunu hemen yayına verebiliyor.
Elbette bir başka önemli hamle de Quora kullananların aşina olduğu üzere faydalı mailingler. Quora neredeyse her gün öne çıkan sorular ve yanıtları kullanarak mailing yapıyor. Bu mailingler için seçilen başlıkların ilgi çekici olması sitenin trafiğinde önemli bir yere sahip ve sizi tıklamaya yönlendiriyor.
Quora bu yaklaşımı kullanarak siteyi sürekli geliştirmeye devam ediyor.
The post Growth Hacking’le büyüyenler: Quora appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder