LinkedIn’in 2014 yılı en popüler iş dalları (global) listesinde zirveyi veri madenciliği elde etmiş. İkinci sırada Middleware, üçüncü sırada ise depolama sistemleri ve yönetimi var. Mobil uygulama geliştirme ise 7. sırada.
Geçtiğimiz yıl listenin ilk sırasında sosyal medya pazarlamacılığı geliyordu. Veri madenciliği ise 5. sırada yer almıştı. Büyük veri ve analizin önem kazandığı bir dönemde veri madenciliğinin ilk sıraya yükselmesi şaşırtıcı değil. Sosyal medya pazarlamacılığı artık dijital ve online pazarlamacılık altında küçük bir dal halini alırken 11. sıraya gerilemiş. Bu anlamda SEO ve SMO pazarlamacılığı 5. sırada dikkat çekiyor.
İlk 4 sırada analiz – veri madenciliği, depolama ve güvenlik konularının geliyor olması şaşırtıcı değil. Bu konuların birkaç yıl daha zirvede yer alacağı tahmin ediliyor. Öyle ki 2018 yılında ABD’de bu alanlarda 100 binin üzerinde eleman eksikliği görüleceği düşünülüyor. Bu da ortalama maaşların yükselmesi ve dış kaynak çözümlerine yönelme sonuçlarını doğuracaktır. Şu anda veri madenciliği görevini yürüten biri ortalama bir yazılımcının iki katı daha fazla yıllık gelir elde ediyor.
Şirketlerin elaman konusundaki tercihleri ihtiyaçlarını gösterdiğinden bu veriler yeni girişimlere de yol gösterici olabiliyor. Önümüzdeki dönemde özellikle kurumsal pazara yönelik büyük veri ve güvenlik çözümleri büyük önem kazanacak.
LinkedIn Blog
The post Şirketler 2014′te en çok veri madencisi aradı appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder