Girişimcilik pek zor bir meslek ve girişimciler çok sık bir şekilde aşılması yüksek efor isteyen zor durumlarla karşılaşıyor. Tüm bunlar doğru olsa da, girişimciliği yalnızca dezavantajları ele almamak, bardağın dolu tarafını da görmek gerekiyor. Girişimlerin gerçekten çok büyük avantajları var ki çoğu büyük şirket bunlara sahip olamıyor. İşte o avantajlardan beş tanesi:
Girişim ve ekip ruhuGünümüzde girişimler yetenekli genç çalışanların ilk tercihlerinden oluyor. Büyük şirketin bürokrasi ile öldürülen ruhu yerine, motivasyon ve vizyonerlik yeteneklerinin bizzat süreci şekillendireceği ve takdir edileceği girişimlere katılmayı tercih ediyorlar. Bu da birbirini destekleyen ve iş tanımının ötesine seve seve geçen insanlarla dolu bir ekibin ortaya çıkmasını mümkün kılıyor. Öte yandan, başarılı girişimlerin neredeyse tümü karşılıklı saygı üzerine kurulu şirket kültürleriyle dikkat çekiyor.
Girişim ve müşteriHer yeni gün, kısıtlı iş gücü ve zamana sahip olan girişim için yeni bir serüven anlamına geliyor. Fakat sıfırdan başlayan bir girişim, tüm bu çabaların ve başarıların ne ile mümkün olduğunun farkında: Müşteriler. Onlar olmasaydı bunların hiçbirini yapıyor olmazlardı ve bu nedenle başarılı girişimler müşteri ilişkilerinde uzmanlaşma yoluna gidiyor. Müşteri ile kurulan güçlü bağ, ilerleyen dönemlerde karşılıklı güven ilikisine ve müşteri sadakatine dönüşüyor. Bir girişim için müşterisine kendini özel hissetirmek önemlidir; büyük bir şirket gibi binlerce müşterisi olmadığı için de her birine özel olarak zaman ayıracak vakti iyi bir zaman yönetimi metoduyla bulmalıdır.
Girişim, motivasyon ve inovasyonBaşarılı girişimlerin başlarındaki girişimcilerin büyük bir çoğunluğunun iyi liderler olduğunu fark etmişsinizdir. Liderler, motivasyonun yüksek tutulması ve yaratıcılığı iki kere düşünmek zorunda kalmadan konuşturma rahatlığı hissedilen bir ortam yaratmak için sürekli olarak ekibi cesaretlendirir. Girişimler inovasyon ile büyümeyi hedefleyen kurumlar olduğundan, liderin bu etkisi sürecin sonunda bir amacı ve değeri olan ürünler olarak meyvesini verir. Bu süreçte kâra değil, ürünün değerine odaklanmak da bir girişimi özel kılan etkenlerin başında gelir.
Girişim ve esneklikGirişimler, kısıtlı sayıda çalışanı olan genç firmalardır. Bu her ne kadar çoğu kişiye dezavantajları hatırlatsa da, bardağın dolu tarafına baktığımızda daha esnek, farklı yolları denemeye cesaretli ve beyin fırtınası üzerine kurulu iş süreçleri anlamına de geliyor. Esneklik iş dünyası için önemli bir kavramdır ve girişimler rekabette öne geçmek için gerektiğinde esneklik limitlerini zorlama kabiliyetlerini kullanmalıdır.
Girişim ve başarısızlıkKimse başarısızlık hakkında düşünmek istemiyor fakat bu girişimciler için unutulmaması gereken önemli bir gerçektir. Girişimciler, fikirlerinin ve onları hayata geçirmek için kurdukları girişimin başarısız olabilceği gerçeğinin farkındadır ve bu rüzgara karşı kürek çekmeyi göze almışlardır. Şayet girişim başarısız olursa, girişimci bu maceradan gerekli dersleri çıkartarak, bir sonraki girişiminde bu hatalardan kaçınabilir. Öte yandan, girişimlerin yaptıkları hatalar, büyük firmalara kıyasla daha kolay affedilir. Bunda, girişimlerin henüz kendi markalarını oluşturma yolunu yürümeleri ve bu yolda verdikleri yanlış kararları düzeltme şansına sahip olmalarının etkisi de büyük. Fakat büyük firmalar sürekli daha iyiye giden bir grafik seyretmelidir ve bu yolda yapılan en küçük bir hata bile uzun yıllar sonunda oluşturdukları markanın yaralanmasına sebep olabilir.
The post Girişimlerin dev rakiplerine karşı avantajları appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder