2014′ün en dikkat çekici oyunlarından biri olan Monument Valley, mobil oyunlarında farklı bir başarı hikayesi. Farklı bir hamle yapan Monument Valley ekibi, kendi rakamlarını da kendi açıklamış.
Mobil ve sosyal platform oyunlarında freemium modeli en geçerli gelir modeli haline geldi. Clash of Clans gibi oyunlar bu model sayesinde yüksek ve sürekli gelirler elde ederken bu modele geçmekte gecikmekle eleştirilen Angry Birds gibi oyunlar ciddi bir çöküş yaşadı. Ancak bu doğru yolun tek olduğu anlamına gelmiyor. Monuments Valley ise bunun en büyük göstergesi.
Monuments Valley hem çok yüksek bütçeli hem de geliştirilmesi çok zaman almış bir oyun. Üstelik tüm platformlarda 4 dolar gibi yüksek sayılabilecek bir fiyatla satılıyor. Buna rağmen 10 milyon indirmeye ve toplamda 5 milyon dolar ciroya ulaşmayı başarmışlar.
Ekibin kendi yayınladığı verilere göre oyunun ilk versiyonunu geliştirmek 55 hafta sürmüş. Genişleme paketi olan Forgotten Shores ise 29 haftada tamamlanmış. Bu iki sürecin toplam maliyeti 1.4 milyon doları bulmuş. Yıl sonunda elde edilen 5 milyon dolarlık gelir ekibin harcadıklarının karşılığını aldığını gösteriyor.
İndirim rakamları ilginç: toplamda 10 milyon indirilmeye ulaşan uygulama buna rağmen 2.4 milyon satış yapmış. Geriye kalan indirmeler korsan. Özellikle Android platformunda %95 oranında korsan indirme var. iOS’da ise %60′lık bir korsan oranı mevcut. Ancak bunlar geliştirici ekibi rahatsız etmemiş. Sonuçta buna önlem almak pek mümkün değil, dolayısıyla ücretsiz reklam olarak görmeyi yeğliyorlar.
Uygulamanın indirilme sıklığı verileri de dikkat çekici. En yüksek rakam oyunun lanse edildiği gün yakalanmış. Diğer yükseliş yaşanan günler ise Android lansmanı ve indirim günleri gibi yeni gelişmelerin yaşandığı günlerde olmuş.
Monuments Valley’in geliştiricisi USTWO’nun yayınaldığı rakamların tümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Webrazzi aracılığıyla
The post Monument Valley Freemium’un tek yol olmadığını gösterdi appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder