18 Ocak 2014 Cumartesi

ABD’de 2013’ün en saygı duyulan markası: Amazon

 YouGov marka indeksinin 1 milyondan fazla kişiyle yaptığı görüşmeler sonucunda Amazon 2013’te Amerika’da en çok saygı duyulan marka olarak belirlendi ve hiçbir teknoloji firması bu sonucun yakınına ulaşamadı.

2012’de 10uncu, 2011’de 4üncü olan Google ise bu sene sıralamaya giremedi. NSA ile özel bilgilerin paylaşıldığı dedikodularının Google’ın sıralamaya girememesinde çok büyük etkisinin olduğu düşünülüyormuş. Amazon bu skandal sırasında adı geçen şirketlerden biri değil.

Araştırma 18 yaşının üstündeki 1,2 milyondan fazla kişi ile görüşmenin sonucunda ortaya çıkarılmış ve puanlama şu soruya verilen cevaba göre yapılmış:

“İlgili marka hakkında geçtiğimiz iki hafta içerisinde reklam, haber ya da birilerinin aracılığıyla duyduğunuz şeyler negatif mi yoksa pozitif miydi?”

Alınan sonuçlara göre ABD’de 2013’ün en saygı duyulan markaları sıralaması şu şekildedir:

1. Amazon (31)2. Ford (30)3. Subway (29)4. History Channel (26)5. Lowe’s (26)6. YouTube (25)7. Walgreen’s (25)8. V8 (25)9. Cheerios (24)10. Kindle (24)

Geçtiğimiz 2 yıl boyunca zirvede olan Subway yerini bu sene yerini Amazon’a kaptırmıştır.

Dünyanın en müşteri odaklı şirketi olma vizyonuyla yola çıkan Jeff Bezos bu amacına en azından Amerika Birleşik Devletleri’nde şu ana kadar ulaşmış görünüyor.

 

Kaynak:

Amazon Was The Best Perceived Brand Of 2013, And No Other Tech Company Even Came Close

The post ABD’de 2013’ün en saygı duyulan markası: Amazon appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme