22 Ocak 2014 Çarşamba

Apple’ı Diğer Şirketlerden Daha Zengin Yapan Nedir?

1997’de Apple’ın her yıl düzenli olarak Silikon Vadisi’nde düzenlediği geliştirici konferansı sırasında katılımcılardan bir tanesi Steve Jobs’a Apple’ın aldığı teknoloji kararları konusunda alaycı bir soru sorar. Jobs bu soruya agresif bir cevap vermek yerine Apple’ın işe başlarken, ürün tasarlarken ve diğer tüm kararlarını alırken referans aldığı ilk prensibini hatırlatır: Kullanıcı Deneyimi!

Jobs, Apple’da kararların tamamen kullanıcıların ilgisini çekebilecek deneyimleri tasarlamakla başladığı üzerine konuşur. Ve bu sırada bu deneyimlerin teknik olarak nasıl gerçekleştirilebileceği ile hiç ilgilenmediklerinden bahseder.

Kullandıkları teknolojiler hakkında çok da bilgili olmadığını da açıkça göstermekten çekinmeyen Jobs, mühendisleriyle aldıkları kararların hiçbir zaman teknolojiyle başlamadığını ve ilk aşamada tamamen kullanıcı deneyimine odaklandıklarını söyler. Başlangıç noktaları hep kullanıcıların yaşadığı problemler ve bu problemleri yılda 8-9 milyar dolar kazandıracak ürünler haline dönüştürmek olduğundan bahseder: Kullanıcıların acı çektikleri noktaları çok iyi anlamak ve kullanıcıların satın almayı isteyecekleri kadar kullanışlı çözümleri keşfetmek…

Apple’ın pazar payı çoğunluk olmaktan uzak olsa da şirketin sahip olduğu nakit miktarı dünyadaki tüm diğer şirketlerden çok daha fazladır. Peki pazar payını domine etmemesine rağmen kendisinden çok daha fazla müşteriye sahip rakiplere göre nasıl çok daha karlı bir şirket olunabilir?

Çözüm ortadadır : İnsanlar, sorunlarını daha iyi çözen ürünlere daha çok ödemeye istekliler.

Steve Jobs`in konuşmasına buradan ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak:

Why Apple is wealthier than any other company in the world

The post Apple’ı Diğer Şirketlerden Daha Zengin Yapan Nedir? appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme