26 Mart 2015 Perşembe

Yunus Ayyıldız yeni mobil oyunu Rop ile başarıya ulaştı

Daha önce Pop to Save, Joinz, Twelve gibi oyunlarla mobil oyun dünyasında global anlamda başarılar elde eden Yunus Ayyıldız, yeni oyunu Rop ile de listelere girmeyi başardı. iOS ve Android platformları için geliştirilen oyun, Apple tarafından öneri listelerine alındı ve dikkat çekti.

Son günlerde App Store ve Play Store’da oyunlara göz attıysanız siz de popüler oyunlar arasında Rop’u görmüş olabilirsiniz. Birçok mobil uygulama sitesi de Rop’u incelemiş. İlgi çekici olan Rop’un Joinz ve Twelve ile aynı geliştiriciden geldiğinin de farkındalar. Dolayısıyla Yunus mobil oyun dünyasında kendi tarzıyla tanınır hale gelmiş dersek yanlış olmaz.

Şuan bir yüksek lisans öğrencisi olan Yunus Ayyıldız’ı daha yakından tanımak için kısa bir röportaj gerçekleştirdik;

Öncelikle bize kısaca kendinden bahsedebilir misin?

1986 Trabzon doğumluyum. Ankara’da yaşıyorum. ODTÜ/BÖTE mezunuyum. Şuanda da ODTÜ/Oyun Teknolojileri’nde yüksek lisans öğrencisiyim.

Yaklaşık 3 senedir ciddi şekilde oyun geliştirme ile uğraşıyorum. gamebra.in adı altında tek başıma oyunlar üretiyorum.

Oyun geliştirme konusuna olan ilgin nasıl başladı? Bize şimdiye kadar yaptığın çalışmalardan bahsedebilir misin?

Küçüklüğümden beri puzzle türü oyunlara merakım var (eskiden gazeteler ek olarak veriyordu). Özellikle uzakdoğu kökenli olanları ilgimi çekiyor. Basit bir fikri olabildiğince sade bir şekilde sunmaları hoşuma gidiyor. Uzakdoğulular bunu çok iyi yapıyor.

Oyun geliştirmeye başlamadan önce lisans döneminde grafik tasarım ile uğraşmıştım. Bir süre sonra küçük flash oyunlar programlamaya yöneldim. Daha sonra mobildeki popüler puzzle türleri ile tanıştım ve  “bunlardan ben de yapabilirim” düşüncesiyle 2 senedir çalıştığım firmadan istifa edip METU-TECH ATOM kuluçka merkezine geldim. İlk sene Fatih Projesi’ne oyunlar yaptım, daha sonra “artık mobil markete hazırım” deyip bu alana yönelik oyunlara başladım.

Sırasıyla Pop to Save (programlama işi Yasir Yazıcı tarafından yapıldı), Joinz, twelve ve rop‘u yaptım. Pop to Save, Microsoft Turkiye‘den ödül aldı. Joinz Kanadalı yayıncı Noodlecake ile küresel anlamda önerilen oyunlar listesine girdi fakat satış rakamları pek iç açıcı değildi.  Joinz, Kristal Piksel jüri özel ödülünü aldı. Pazara ara vermemek için twelve:hardest puzzle‘ı yaptım. Oldukça küçüktü hazırlanması  yaklaşık 1 ay sürdü ve 11. IMGA Best Meaningful GamePlay‘e aday oldu fakat ödülü alamadı.

Tabi bu süreçte bir çok GGJ tarzı oyun geliştirme maratonlarına katıldım. Süre kısıtlı olunca insanın aklına oldukça farklı şeyler gelebiliyor. Fikir kovalamak açısından ideal.

Rop oyununun ortaya çıkış sürecinden bahseder misin?

Joinz ve twelve’in neden yayılmadığını merak ettim, “yanlış olan neydi acaba” diye düşündüm. Bu iki oyunda da izlediğim geliştirme süreci doğruydu fakat yanlış olan çıkış noktasıydı sanırım.

Bunun üzerine küçük bir fikir, daha önce pek denenmemiş bir mekanik aramaya başladım. 2-3 tane farklı mekanik tasarladım ve programladım. En ilginci elastik bir ipti. Diğer iplere pek benzemeyen, rop. Daha sonra “bu iple acaba neler yapılabilir” diye düşündüm. Rop’un çıkış noktası burasıdır. Böylelikle fikirden markete çıkma anına kadar süren 106 günlük süreç başladı.

Bir kuluçka merkezinde olmanın en büyük avantajı fikrinizi danışabileceğiniz çok insanın olması. Devamlı oyunu test ettirmek, fikir almak oldukça önemli. Bunların arasında sanatçı ruhlu insanlar, PC oyuncuları, oyun geliştiricileri yani karma bir yapı  var. En önemli nokta; bütün bu eleştirmen takımını memnun etme çabası. Oyun orada şekilleniyor.

Rop’u bize anlatır mısın?

Rop, belki çığır açan bir oyun değil ama üzerinde özenilmiş bir oyun esasen. Hedef kitlenin de isteklerine de cevap veren bir oyun oldu açıkcası.

Şuanda App Store’da. 2-3 hafta içinde Goole Play’e de çıkacak.

Son günlerde App Store’u ziyaret eden birçok kişi Rop’u görmüş olsa gerek zira Apple’ın öne çıkanlar listelerine girmeyi başardı. Bu başarıyı neye bağlıyorsun? Şimdiye kadar kaç indirmeye ulaştın?

Bu kadar tutacağını ben de düşünmemiştim :) Dediğim gibi sanırım hedef kitlenin de isteklerine cevap veren bir oyun oldu.

Satış rakamları beklentierimizin üzerinde. İlk 6 gün itibariyle yaklaşık 40 bin satış var. Bu rakamların düşeceğini biliyoruz.  Bunun için ikinci paket ile yeni bir dalga yaratmayı planlıyoruz.

Bundan sonraki planların neler?

Markete çıkmadan önce rop’a yeni mekanikler tasarladım fakat bunu ilk çıkışta göstermenin yerine ikinci pakete saklamayı düşündüm. Şuanda ikinci paket üzerinde çalışmalar devam ediyor.

Her bağımsız gelişticinin hayali olan PC pazarına girmek benim de hayallerim arasında. Ama biraz daha gelişim gerekiyor, yapılan işlerden ders çıkarıp sabırlı olmak, acele etmemek gerekiyor.

Oyunun geliştirilme aşamalarını anlatan animasyon videoyu da aşağıda bulabilirsiniz.

The post Yunus Ayyıldız yeni mobil oyunu Rop ile başarıya ulaştı appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder