29 Ocak 2016 Cuma

Girişimlerin sıkça yaptığı 3 pazarlama hatası

Yeni girişimler için çok önemli ama çok zor bir şeydir pazarlama. Özellikle ürün ve kanal ile ilgili çalışmalar yeni yeni otururken düşük maliyetle maksimum sonucu verecek bir pazarlama geliştirmek hiç de kolay değil. Elbette buna tecrübesizlik de eklendiği zaman işler zorlaşıyor ve hatalar artıyor. Peki bu konuda en sık görülen 3 hata ve bunların çözümü neler? 

1 – Israr bıkkınlık yaratabilir

Uygun fiyatlı pazarlama dendiğinde akla gelen ilk yöntemlerin başında mailing ve telefonla pazarlama geliyor. Bu tür pazarlama yöntemlerinde sabırlı olmak ve red cevaplarında moral bozukluğu yaşamamak gerek. Fakat potansiyel müşterilere yaklaşımınızı çok dikkatle planlamanız gerekiyor. Çok fazla ısrar ederek, çok sık e-mail göndererek bağlantıyı henüz kuramadan kopabilirsiniz. Benzer şekilde sürekli insanların karşısına çıkan reklamlar da bazen can sıkıcı olabilir. Bunun için ulaştığınız kişileri ve ulaşma sıklığınızı takip edin. Tepki ve isteklerine göre davranmaya çalışın. Eğer ilgi göstermiyorlarsa birkaç ay ara verin ve sonrasında kendinizi hatırlatın.

2- Zaman kaybetmeyin

Eğer pazarlama yapmaya başlamak için iyi bir bütçenizin olmasını, belirli bir kullanıcı sayısına ulaşmayı bekliyorsanız boşuna zaman kaybediyorsunuz. Ürün ya da hizmetiniz hazır olduğu anda siz de pazarlama yapmaya hazırsınız demektir. Başlarda bunu yaparken kendinize çok güvenmeyebilirsiniz. Ancak sizin sorumluluğunuz ürünü müşteriyle buluşturmak. Eğer potansiyel bir müşteri, ürünle ilgilenebilecek birini görürseniz hemen atlayın!

3- Pazarlama kurdu olmanıza gerek yok

İnsanlar pazarlama yapmak için özel yetenekler gerektiğine inanırlar. Elbette yetenekli bir pazarlamacının farkı hissedilir. Ancak mutlaka bir pazarlama kurdu olmanıza gerek yok. Önemli olan ürününüze güvenmeniz ve insanlara güven vermeniz. Böyle bir durumda yeni ve heyecanlı olmanız da size avantaj sağlayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder