3 Mayıs 2016 Salı

Personel Şefi İşe Almalı Mıyım?

Geçtiğimiz yıllarda, erken dönemde personel şefi işe alan teknoloji startuplarının sayısı gözle görülür şekilde arttı. Hala çok yaygın olmasa da, tanıdığım ve bir personel şefine sahip CEO’lar bu pozisyonun büyük hayranları ve şirket için önemli olduğuna inanıyorlar. Fakat, ilk dönemlerindeki bir teknoloji şirketinin CEO’su için ne zaman personel şefi alınması gerektiği konusunda çok incelikli tartışmalara rastlamadım. Veya bu rol hakkında nasıl düşünmeleri gerekiyor? Bizim portfolyo şirketlerimizden biri olan Gainsight’ın CEO’su Nich Mehta’ya ulaştım ve onun bu pozisyon hakkındaki düşüncelerini sordum. Nich, bir yıllık rotasyonel personel şefine sahip ve en sonunda bu işin fonksiyonel olacağını düşünüyor. Bu, personel şefine bakmanın ilginç bir yolu ve Gainsight için bu yaklaşık 3 yıldır işe yarayan bir model. İşte onun bu konudaki düşünceleri:

Nakul: Geçtiğimiz yıllarda, bazı CEO’ların kendileri için personel şefi işe aldıklarını gördük. Bu konu hakkında ilk ne zaman düşünmeye başladın ve motivasyonun neydi?

Nick: Bir personel şefine sahip olma düşüncesine tutkun olduğum söylenebilir. Birkaç yıl önce, eski BCG çalışanı ve Bain Capital profesyonelini (Allison Pickens) genel operasyonlar pozisyonunda çalışması için işe aldım. Allison bize o kadar katkıda bulundu ki (satış geliştirme, yeni pazarlar ve finans konularında) o çok hızlı bir şekilde Müşteri Başarı Genel Müdür yardımcılığına terfi etti. O zaman fark etmemiştim fakat Allison terfi aldığında, ben de aynı zamanda süreçteki personel şefimi kaybetmiştim. Resmi pozisyonu bu olmasa da, Allison bana CEO için çalışan çok yönlü bir insanın değerini gösterdi.

Allison terfi ettiğinden, eski Morgan Stanley çalışanı olan yatırım bankası analisti Tyler Elkington’ı bizim finansal analistimiz olarak işe aldı ve yeni görevinden dolayı Tyler hakkında da bana rapor vermek zorundaydı. Tyler’ın finans konusunda çok daha yararlı olabileceğini fark ettiğimde ona personel şefi ünvanını verdim.

Şu an 3. personel şefimizle çalışıyoruz (Allison’ı sayarsanız 4!)

Nakul: Personel şefi tam olarak ne yapıyor?

Nick: Bence personel şefinin görevi CEO’nun stratejik olarak yönetmesine yardım etmek. Herhangi bir zamanda, CEO’nun tabağında çok az sayıda stratejik öncelik bulunur. Zor olan bu kadar zorunlu e-posta ve toplantı arasında ilerleme kaydedebilmek. Bir personel şefi CEO’nun stratejik değerini arttıracak bir çarpandır. Herhangi bir zamanda, benim şefim şu konular üzerine çalışıyor olabilir:

Şirketin stratejik planlaması ve bütçeleme süreci

Önemli yönetim toplantıları düzenlemek

Kritik müşteriler veya olası toplantılara beni hazırlamak

Stratejik olarak proje yönetmek

Nakul: Şu anda 3 yıldır personel şefiniz var, bu pozisyonun olmasının size en büyük yararı neydi?

Nick: 4 farklı kişiyle çalıştığımdan, şu anda bu görevin yararına inanıyorum. Aslında şu anki personel şefim Tim Hoag ve bir öncesi Nathan St. Martin arasında boşluk vardı ve bir personel şefim olmamasının acısını hissettim. En temel düzeyde, bir personel şefim olduğunda daha paralel stratejik kararlar alabildiğimi düşünüyorum.

Nakul: Şirketin hangi aşamadayken hizmet olarak yazılım satan bir CEO personel şefi almayı düşünmelidir?

Nick: Bu sorunun cevabı büyük ihtimalle şirketten şirkete, CEO’dan CEO’ya göre değişiyordur. Fakat personel şefi almanın zamanının geldiğini gösteren bazı sinyaller:

Eğer her hafta programınız tıka basa doluysa.

Birinin üstlenmediği stratejik girişimlerin listesi giderek büyüyorsa

Stratejik girişimler birden fazla iş birimini ilgilendiriyorsa

Stratejik olarak büyüyen ve hızla değişen bir pazarda faaliyet gösteriyorsanız.

Ayrıca Nick’in şu anki ve ondan önceki iki personel şefine (Tim, Nathan ve Tyler) bu görevi nasıl algıladıkladıklarını, onları kariyer süreçlerine bu pozisyonun nasıl uyduğunu sordum, işte o cevaplar:

Nakul: CEO’nun personel şefi olmaktaki motivasyonları nelerdi?

Tim: Personel şefi olmayı özellikle iki nedenden dolayı istedim: (1) birimlerarası stratejik girişimlere liderlik etme/katılma fırsatını yakalamak 2) direk Nick için çalışmak.

Personel şefi olarak, birçok kez birimlerarası organizasyonel projelerde çalışma fırsatı elde ettim. Şimdiye kadar, bu projeler bu bütçe, çalışan başarısı, büyüme/marjin analizi, ortaklarımızla uyum, harcama girişimleri, ürün toplantıları ve yıllık konferanslarımızı kapsadı.

Daha da önemlisi, birçok kere Nick ve benim ortak arkadaşlarımızla konuştum. Genelde aldığım geri dönüşler onun çok disiplinli, sıkı çalışan, yatırımcılar karşısında işleri iyi yürütebilen, insanları cesaretlendiren, onları motive eden ve şirketinde olan biten her şey çok iyi analiz edebilen biri olduğu yönünde. Dolayısıyla şimdiye kadar beraber çalışmak, rol model olmak konularında çok iyi iş çıkardı.

Tyler: Bu pozisyon bana teklif edildiğinde, bunu oldukça hızlı büyüyen bir yazılım hizmeti şirketinin, ünü iyi olan bir CEO’sundan ders alabilme fırsatı olarak gördüm. Aynı zamanda yatırım bankasında kazandığım finans ağırlık yeteneklerimi çok hızlı bir şekilde çeşitlendirmemi ve operasyonel deneyim kazanmamı sağladı.

Nakul: Nick’e en çok hangi konuda yarar sağladığınızı düşünüyorsunuz?

Tim: Benim yukarıda saydığım girişimlerin hepsi ben olmasam da Nick’in gerçekleştireceği şeylerdi. Nick, hala olan biten herşeyi bilmek istiyor, dolayısıyla ona genelde ana hatları raporluyorum, durumlara açıklık getiriyorum. Genelde analizlerimi hayata geçirmemi sağlıyor (proje zamanının yüzde 90’ı ).

Ek olarak, Nick’i müşteri toplantılarına hazırlamak, bazı yönetim/ürün toplantılarını koordine etmek ve Nick’in bir defaya mahsus olarak yapmak istediği işler de dahil olmak üzere çeşitli program yönetim işlerini yürütüyorum.

Nathan: Personel şefi olarak üzerinde çalıştığım en büyük proje Seri D finansmanımızdı. O zaman aralığında, finansman sürecinin Nick’in katılımının çok önemli olmadığı ayaklarını yönettim. Raundun ileriki aşamaları oldukça numerik analizleri ve metrikleri içerdiğinden, Nick Gainsight’in hikayelerini anlatmaya ve yatırımcılarla toplantılar yapmaya yoğunlaşırken ben de bu isteklere cevap verdim. Yatırım takımının, bilgi odasını yönetmeye ek olarak Gainsight’ı detaylı incelemek isteyen üyeleriyle beraber çalıştım. Bunların hepsi Nick’in birçok yatırımcı ile buluşmasını, müşteriler ve satış ekibiyle o çeyrekteki hedeflerimizi yükseltmek için beraber çalışmasını sağladı.

Finansmana ek olarak, haftalık genel toplantıları ve Nick’in Area Körfezi dışına olan seyahatlerine olumlu katkılarım oldu. Haftalık genel toplantılar ve çeyreklik raporlar için görevim Nick’in bütün verileri incelemesine gerek kalmadan karar almada kullanabileceği sunumlar ve raporlar hazırlamaktı. Nick seyahat ettiğinde, o bölgede müşterileri bulunan şirketlerle çalıştım. Böylece Nick olası bütün şirketlerle görüştü ve zamanını verimli kullandı. Nick ile ilk yaptığım proje, bir konferansta Nick2in 20 şirket yöneticisiyle buluşmasını sağlamaktı. Şirketlerin birçoğu ile çalışmak o zamana kadar mümkün değildi fakat bugün baktığımızda onların birçoğu müşterimiz haline geldiler.

Bu pozisyon hangi alanlarda gelişmenizi sağladı?

Nathan: Bu pozisyon işin bütün ayaklarını ve bir CEO’nun şirketini nasıl yönettiğini görmemi sağladı. Birçok insan kariyerlerinin erken dönemlerinde benim gibi bütün bir finansman raundu görme fırsatı yakalayamıyor. Pozisyon aynı zamanda söylemem gerekenleri ifade etmek konusunda kendime olan güvenimi arttırdı, şu anda benden daha deneyimli olsalar bile onlarla fikirlerimi paylaşabilir ve hatta onlara karşı argümanlar sunabilirim. Personel şefi olmak, Gainsight’ta finans ve stratejiden daha fazlasını görmemi sağladı; şu anda birçok ekiple çok yakın çalışıyorum ve satış, müşteri başarısı ve pazarlama departmanlarıyla birkaç ay çalışma fırsatı elde ettim. Nick’e benim yerime geçecek olan kişiyi bulmasında yardım ettim ve mükemmel Pazarlama Genel Müdür yardımcımızla beraber çalıştığım başka bir role geçtim.

Genel olarak, CEO ile iyi bir ilişki kurmak güzeldir, dolayısıyla 6 ay boyunca onunla beraber çalışmak benim karşılığını alabildiğim bir deneyim oldu. Sadece Nick bile iyi bir lider olmak konusunda bana çok şey öğretti.

Tyler: Pozisyon farklı hızlı büyüyen bir teknoloji şirketinin farklı iş birimleri – satış, pazarlama, müşteri başarısı- hakkında inanılmaz bilgiler edinmemi sağladı, ayrıca onların birbirleriyle nasıl çalıştıklarını da gördüm. Aynı zamanda her zaman büyük resmi aklımda tutmamı, birimler arası düşünmem gerektiğini bana öğretti. Sadece çalıştığınız departmana odaklanmak oldukça kolaydır. En iyisi için çalışmak ve bir işi büyütmek hakkında birçok şey öğrenmek isteyen herkese bu pozisyonu tavsiye ederim.

Biz de personel şefi olan CEO’larımızdan bu pozisyon hakkında düşüncelerini ve personel şefi almayı düşünen diğer CEO’lara olan tavsiyelerini duymak isteriz.

Kaynak: https://medium.com/lightspeed-venture-partners/software-at-your-service-ceo-interview-series-should-i-hire-a-chief-of-staff-dc5fc4274d5f?_hsenc=p2ANqtz–YhTwfeaSRYh4N6pBhetPj92TsFB5GVucUN3nbmngsvdWNkvEqq0pj9um8xVL7cqOh9mGIgZ-vepAxxmC27aMjpcjpLA&_hsmi=28709739#.maulhtnac

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder