Google geçtiğimiz gün tam 3.2 Milyar dolar karşılığında internete bağlı termostat ve duman detektörü yapan Nest adlı bir girişimi satın aldığını duyurdu.
Bu satın almanın arkasında gizli bir bilinmeyen olduğunu düşünmek çok kolay. Google evinizin hangi odasında olduğunuzu bilirse size çok daha doğru reklamlar gösterebilir! (Bu büyük ihtimalle olmayacak çünkü Nest’in kullanım sözleşmesinde bu bilginin hiçbir üçüncü partiyle paylaşılamayacağı maddesi yer almaktadır.)
İşin gerçeği bu satın almanın arkasında çok daha basit bir neden yatmaktadır. Nest’in üzerine çalıştığı teknoloji tam anlamıyla CEO Larry Page’in Google için ortaya koyduğu vizyon ile bire bir örtüşmektedir.
Kısaca Nest, çok büyük kitlelerin sahip olduğu karmaşık problemlere karmaşık teknolojiler kullanarak basit çözümler üretmek üzerine çalışmaktadır. Örneğin Nest teknolojileri ile evinizin havasını istediğiniz derecede tutarken enerji tasarrufu yapabilirsiniz.
Page, 2011 sonbaharında bu vizyonu ortaya koyduktan hemen sonra tekrar CEO luğa getirilmişti.
Google müşterileri ve paydaşlarının katıldığı bir konferansta, Page şirketin vizyonu için şunları şöylemişti:
“İnsanların diş fırçaları gibi günde en az iki kere kullanacakları inanılmaz faydalı, güzel, kolay kullanılabilir, hizmetler ve teknolojiler geliştirmek Google’ın vizyonudur. İnsanların günde en az iki kere kullandıkları pek fazla şey olmadığını da göz önünde bulundurmalıyız.”
Şunu da sözlerine eklemişti: “Bu tarz şeyleri ortaya koymak sanıldığından çok daha zordur.”
Nest; internete bağlı termostat, duman detektörü ve diğer ev araçlarında bu vizyonu başarmıştır.
Larry Page’in vizyonunda Google bir arama motoru şirketi değildir. Reklam şirketi de değildir. İnanılmaz büyüklükteki nakit parasını ve derin teknolojik uzmanlığını milyarlarca insanın kullanacağı ürünler geliştirmek için kullanan bir şirkettir. Google’ın yatırım yaptığı alanları düşünecek olursak bu vizyonu gerçekleştirmek için nasıl çalıştığını görmüş oluruz: akıllı telefonlar, sürücüye ihtiyaç duymayan araçlar ve son olarak Nest ile birlikte ev işlerinizi halleden robotlar…
Kaynak
Here’s The ‘Twice-A-Day’ Reason Google Paid $3.2 Billion For Nest
Here’s What The $3.2 Billion Nest Thermostat Actually Does
The post Google Neden 3.2 Milyar Dolara Nest’i Satın Aldı? appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder