1 Nisan 2014 Salı

Airbnb Growth Hacking Hikayesi – Bölüm 1

Yönlendirme sistemi bir girişimin büyümesinde sıklıkla kullanılır fakat Airbnb’nin kullanıcı davet servisi oldukça çağ dışıydı ve beklenenden çok daha düşük bir performans sergiliyordu. Airbnb’de kullanıcıların arkadaşlarını uygulamaya davet edebilecekleri servis sistemi web sitesinde güçlükle bulunabiliyor ve mobil uygulamasında yer almıyordu. Bu yüzden Airbnb mevcut sisteminde değişikliklere giderek günlük kullanıcı kaydını ve rezervasyonları %300 arttırmayı başardı.

Ağızdan ağıza yayılma Airbnb’nin en büyük büyüme kaynağıdır çünkü Airbnb deneyimi oldukça kişiseldir. İnsanlar arkadaşlarıyla hafta sonu kaçamakları, kültürel değişiklikler ya da balayı gibi insan ömründe yalnızca bir kez gerçekleşecek organizasyonlar için Airbnb’yi kullanmaktadır. Yönlendirme sistemi hem göndericiye hem de alıcıya Airbnb ile ilk seyahatlerinde kullanabilecekleri 25 dolarlık seyahat kredisi teklif ederek kullanıcılıların arkadaşlarını bu uygulamaya davet etmesini cesaretlendirmektedir. Buradaki fikir Airbnb topluluğunun arkadaşlarına duyurma eğiliminin kendiliğinden tetiklenmesini sağlamak ve etkiyi büyütmektir.

Airbnb yönlendirme sistemini web sitesinde, Android uygulamasında ve iOS uygulamasında yeniden yayınlamaya karar vermiştir. Aynı şekilde davet göndermeyi ve kabul etmeyi bu üç platformdan desteklemeye karar vermiştir.

Adım 1. Oyunu Tanımlamak

Şirket kodlamaya geçmeden önce başarının neye benzeyeceğini tanımlamış. Skor tutabilmek için birkaç metrik seçen Airbnb’ye  Adam Nash, “Skor tutun ve oyunu kazanın” sözleriyle ilham vermiş. Oyunu kazanmak için verilerin kritik olduğunu bilen ekip, başarı metriklerini belirlemekle işe başlamış.

Airbnb’de yönlendirmeler için belirlenen başarı metrikleri:

Davet gönderen aylık aktif kullanıcı sayısıKullanıcı başına gönderilen davetiye sayısıYeni kullanıcı dönüşüm oranıYeni ziyaretçi dönüşüm oranıYeni ev sahibi dönüşüm oranı

 Her metrik için 3 farklı tahmin belirlenmiş:

İyiDaha iyiEn iyi

 Tahminler şirketin eski, yeterince önem verilmeyen davet sistemi ve yeni sistemin performansı düşünülerek belirlenmiş. Aynı zamanda Dropbox ve Voxer gibi başarılı yönlendirme programları incelenmiş.

Adım 2. Skor Tutmak

Ekip herhangi bir ürün kodlanmadan önce, başarı metriklerini izleyecek ve gelişimi raporlayacak mekanizmalar geliştirilmiş. Yönlendirmeler için yönlendirme daveti ve yeni kayıtlar sırasında meydana gelen 20’nin üzerinde kullanıcı olayı için zengin loglama taksonomisi tanımlanmış. Bu tanımlamalarla bir kullanıcının davetinin yönlendirilen kullanıcıyı nasıl etkilediği, yeni bir rezervasyon ya da ev kaydı girip girmediğini izlemek mümkün hale gelmiş.

Şu anda Airbnb’nin tüm platformlarından davet sistemi ve etkileri takip edilmektedir.

 

The post Airbnb Growth Hacking Hikayesi – Bölüm 1 appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder