Dünkü yazımızda Airbnb’nin davet sistemini yeniden organize ederek günlük kullanıcı kaydını ve rezervasyonları %300 arttırmayı başarmasının ardındaki adımların bir kısmından söz etmiştik. Bugün kaldığımız yerden bu büyüme hikayesine devam ediyoruz.
Adım 3. Bahar Eğitimi
Airbnb’de uygulamaya yeni bir özellik geliştirilirken ya da yeni bir proje yapılırken ekip, ofisin yakınlarında yer alan Airbnb evlerinden birini kiralayıp birkaç gün oradan çalışmaktadır. Yönlendirme sistemini geliştirirken de ekip San Francisco’da şirket dışında iki Airbnb evinde kamp kurmuş.
Web, Android ve iOS desteği eşzamanlı olarak geliştirilmiş. Ekipte iOS ve Android öğrenmek isteyen iki mühendis bu projeyi gerçekleştirmiş. Ana mobil takımı da pair programming için ekip üyelerine destek olmuş. Bu süreçte yeni ürün özellikleri geliştirilmiş.
Kişiselleştirilmiş yönlendirme kodları
Kullanıcıların aidiyet duygusunu arttırmak için uygulamadan ya da e-posta yolu ile gönderilen davetiyelerde kişiselleştirilmiş referans kodları ve URL’ler kullanılmış.
Davet linki açılınca kullanıcının özel yönlendirme sayfasına götürülmesi
Şirket mühendislerinden Jimmy Tang, Yoz.io’nun kurucusuyken mobil cihazlar için analitik araçları geliştirmiş. Airbnb’de Yozio’nun ürünü kullanılarak mobil cihazlar için nasıl daha iyi bir yönlendirme deneyimi sunulabileceğini anlatmış. Böylece Yozio bir kullanıcı uygulamayı henüz indirmemişken davet linkini tıkladığında makul doğrulukta izleme sağlayan bir araç geliştirmiş.
Kullanıcı linke tıkladığında Yozio kullanıcının ilk izini kaydetmekte ve eğer kullanıcı uygulamayı indirip açarsa bu iz ile aynı kullanıcı olup olmadığı takip edilebiliyor.
Adım 4. Oyun zamanı
Airbnb’nin yeni yönlendirme sistemi ile bazı pazarlarda rezervasyon oranı %25 oranında artış göstermiştir. Çünkü sistemin kullanılmaya başlamasının ilk gününden itibaren kullanıcıların yönlendirmeler yolu ile ürünle etkileşimi takip edilmeye başlamıştır. Etkileşim metrikleri birinci günden itibaren ölçülmeye başlanmıştır.
Adım 1’de tanımlanan her metrik ürünün geliştirilmesinde itici güç olmuştur. Belirlenen metriklere göre yapılan geliştirmelere örnek olarak:
Kullanıcı başına davet sayısı kullanıcının telefonunda ya da e-posta servisindeki iletişim adresleri dahil edilerek arttırılmasıYönlendirmenin fark edilebilirliği geliştirilerek aktif kullanıcıların davetiye paylaşımının arttırılmasıDavet edilmiş kullanıcılara ve kayıtlı kullanıcılara seyahatlerinde kullanabilecekleri kredinin varlığı hatırlatılarak yeni ziyaretçi dönüşümünün arttırılmasıAdım 5. Adımların iyileştirilmesiYönlendirme sisteminin yayınlanmasının üstünden henüz birkaç ay geçmesine rağmen Airbnb bu yenilenmenin eski davet sistemi gibi bir kenarda unutulmaması konusunda kararlı. Bu yüzden programı iyileştirme çabalarını ikiye katlamışlar. Örneğin rezervasyon sonrası ya da pozitif bir yorum bırakılmasının sonrası gibi kullanıcının tekliften hoşlanacağı stratejik anlarda yönlendirmelerin reklamı yapılmaya başlanmış.
Aynı zamanda Airbnb’de şu anda promosyon e-postalarına A/B testleri yapılmaktaymış. Testlerin birinde aynı ürün için kullanıcılarla oldukça farklı tekliflerin sunulması deneyimlenmiş. E-postanın birinde bir arkadaşına davet göndermesi için kullanıcıya 25 dolar teklif edilirken, diğer kullanıcıya teklif göndererek arkadaşına 25 dolar kazandıracağı söylenmiş.
Sonuç: Arkadaşına 25 dolar kazandırmak global olarak daha iyi performans göstermektedir.
Şirket yönlendirme programının kültüre bağlı olarak sonuç gösterdiğini fark etmiş. Örneğin yönlendirme programının Güney Kore’de aşırı derecede popüler olduğu tespit edilmiş. Bunun üzerine A/B testlerini kültür bazlı olarak da segmentlemişler.
Yukarıdaki adımlar şu anda Airbnb’nin tüm büyüme projelerinde taslak olarak kullanılmaktadır:
Ölçülebilen hedefler belirleMetrikleri ve loglamayı planlaProjeyi bu hedef ve metriklerle uyum içinde geliştirEtkiyi ölçTüm adımları tekrarlaKaynak:
Hacking Word-of-Mouth: Making Referrals Work for Airbnb
The post Airbnb Growth Hacking Hikayesi – Bölüm 2 appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder