Daha önce growth hacking’in ne olduğunu ve growth hacker ile pazarlamacı arasındaki farkı Etohum olarak ele almış ve kaleme aldığımız ilgili makaleleri sizinle paylaşmıştık.
Growth hacking terimi birkaç yıldır hayatımızda ve çoğunlukla bir ürünün veya hizmetin ‘uzman ellerden’ pazara sunulma sürecini tanımlamak kullanılıyor. Bu süreçte growth hacking tekniğinin en çok görüldüğü alanlar ise sosyal medya paylaşımları, viral videolar, e-posta imzaları ve blog yorumları şeklinde. En ünlü growth hacking başarı hikayeleri ise AirBnb, Facebook, Groupon, Hotmail, Twitter, Reddit ve Spotify şeklinde sıralanıyor.
Bazı uzmanlar growth hacking’in çevrimiçi pazarlama için kullanılan süslü bir terimden fazlası olmadığını belirtirken, tekniğin değil yalnızca isminin yeni olduğunu savunuyor. Buna rağmen, efektif pazarlama kafada bittiğinden, growth hacking yeni bir teknik olmasa bile, kazandığı imaj ve getirdiği gereklilikler ile pazarlamacılara farklı düşünme yetisi kazandırıyor. Growth hacking firmalara düşük bütçeli ve yüksek etkili pazarlama imkanı sunarken, çok etkili geleneksel pazarlama teknikleri çoğu girişimin karşılayamayacağı bütçelere gereksinim duyuyor.
Growth hacking tekniğinin, daha doğrusu anlayışının yeni olup olmadığını bir kenara bırakmalı. Buna odaklanmak yerine, iş dünyasında olduğu bu kısa sürede, bizlere öğretebileceğini gösterdiği çok değerli derslere odaklanmalı. Hangi tarzı ve anlayışı benimsemiş olursa olsun, tüm pazarlamacılar, growth hacking anlayışından kendisine bir şeyler katabilir ve bu düşük bütçeli yöntemleri uygulayabilir.
Geleneksel bir pazarlamacıyı çok daha donanımlı ve verimli kılabilecek beş growth hacking ipucu:
#1: İlk adım: Doğru hedefi bulmak: Çoğu pazarlama kampanyasının başarısız olması, pazarlama tekniğinin kötü veya yetersiz olmasından değil, pazarlanan ürünün hedef kitleye hitap etmemesinden kaynaklanıyor. Başarılı growth hacker’lar işe ürünün doğru kitleyi hedeflediğinden emin olarak başlıyor ve çoğu zaman ürünün geliştirilme sürecinde de aktif rol oynuyor. Growth hacker’ın dokunuşları, ürünü potansiyel müşterilerin gerçekten ihtiyaç duydukları veya sahip olmak isteyecekleri hale getirdiğinden, ürün kendini satıyor. Pazarlamacılara da stressiz bir şekilde verileri incelemek ve teklifi daha da cezbedici kılmak kalıyor.
#2: Verileri okuyun: Şu an satışta olan ürününüz ile ilgili birçok veriye erişiminiz var. Buradaki başarı sırrı, bu verileri hızlı bir şekilde işlemek, anlamak ve ortaya çıkan sonuca yönelik aksiyon almakta yatıyor. Aksi takdirde, bu verilerin ne kadar hızlı eskidiğini ve arşiv haline geldiğini görüp, şaşıracaksınız. Growth hacker’lar, potansiyel müşterilerin dün ne yaptıklarına veya yarın muhtemelen ne yapacaklarına değil, şu an ne yaptıklarına odaklanıyor.
#3: Esnek olun: Geleneksel pazarlama kampanyalarında proje taslağı çıkarıldıktan ve süreç başladıktan sonra, genellikle büyük değişiklikler yapılmaz ve olası değişkenler karşısında her şeyin yolunda gitmesi ‘ümit edilir’. Growth hacking’de ise tüm bu süreç daha akıcı ve esnektir; müşterilerden gelen reaksiyonlara göre pazarlama kampanyasının kılcalları günbegün (ve gerekirse saatlik bile) değişebilir. Şayet çarkların en küçüğü dahi tahmin edildiği gibi çalışmıyorsa, growth hacker bunu değiştirmek için döngünün tamamlanmasını veya haftanın bitmesini beklemez. Bu süreci, son sürat yoluna devam eden bir trenin parçalarını sürekli iyileştirmeye ve şartlara uygun hale getirmeye benzetebiliriz.
#4: Hedef kitleye ulaşım şeklinizi gözden geçirin: Growth hacking’in cezbedici yanlarından birisi de hedef kitleye broşür, dergi ilanı veya geleneksel ‘mailing’ yöntemleriyle değil, daha farklı ve ‘samimi’ yöntemlerle ulaşması; örneğin ilginç bilgiler, kişiye özel teklifler gibi. Her şeyden önemlisi, growth hacker hedef kitleye ulaşırken onlara satış kanalı değil, firmanın etkileşime geçtiği ve önem verdiği bir topluluk muamelesi yapar. Doğal olarak, bu da beraberinde müşteri sadakati ve satış artışı getiriyor.
#5: Müşteriler sizin için çalışsın: Growth hacker’lar paylaşımcılardır. Bir ürün veya içerik eğer paylaşımcı bir growth hacker’ın elinden çıkmışsa, viral olması işten bile değildir. İlgili parçada kendinden bir şeyler bulan potansiyel müşteriler, bunu sosyal medyada paylaşmaktan çekinmeyecektir. İşte tüm bunlar bir topluluk oluşturma hedefine hizmet ediyor. Şayet ilginç bir şekilde yaklaşır, tüm bu anlayışı doğru bir şekilde uygulamaya dökerseniz, müşterilerinizin nasıl firmanızın ve/veya ürünlerinizin en büyük pazarlamacılarına dönüştüklerini izleyecekseniz.
Sonuç olarak, growth hacking yaratıcılık, teknoloji ve analitik düşünme yetisini bir arada kullanıp, büyük bütçe gerektirmeksizin potansiyel müşterilere en doğru şekilde ulaşma tekniği. Bu anlayışı benimsemek için herhangi bir unvana veya teşviğe ihtiyacınız yok; çalıştığınız firmanın (ki bu sizin gözbebeğiniz girişiminiz bile olabilir) neye ihtiyacı olduğunu doğru şekilde analiz edin ve yukarıdaki ipuçlarıyla bir an önce işe koyulun!
The post Growth hacker’dan öğrenmeniz gereken 5 ders appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder