LinkedIn, bugün kendi alanında en popüler sosyal ağlardan biri de söz konusu ‘iş ağı’ olduğunda ciddi bir rakipleri olmadığı da söylenebilir.
LinkedIn’in başarısının altında da bir Growth Hacking stratejisi yatıyor. Bugün LinkedIn’e üye olmayan biri siteye eriştiğinde kişiler açık profilini göremiyor. Bu LinkedIn’in üye kazanmak için uyguladığı stratejilerden biri. Fakat LinkedIn’i daha da ön plana çıkaran yaklaşım kullanıcı profillerinin Google ile olan ilişkisi.
LinkedIn kullanıcılara kendi açık profillerini oluşturma imkanını tanıyor. Bu sayede herkes LinkedIn’de kendi iş ağını yaratmak için bir profil oluşturuyor. Böylece LinkedIn’in üye sayısı organik bir biçimde büyüyebildi. Üye sayısı arttıkça da LinkedIn sonuçları isimlerle ilgili aramalarda en üst sıralarda çıkmaya başladı. Artık iş çevrenizden bir kişinin ismini Google’da arattığınızda karşınıza ilk çıkan sitelerden biri LinkedIn oluyor. Bu kişi hakkında her türlü kendi oluşturduğu sayfada zaten mevcut. LinkedIn’in sizden istediği de üye olup kendinize bir profil yaratarak aradığınız kişiyle ilgili bilgilere ulaşmak hakkı elde etmeniz.
Eskiden bu bilgileri ya bulamazdınız ya da çok derin bir araştırma yapmanız gerekirdi. LinkedIn geldi ve kendini tam da bu noktaya yerleştirdi.
Bu yaklaşım kısa sürede LinkedIn’in kullanıcı sayısını 2 milyondan 200 milyona taşıdı.
LinkedIn’in bu başarısında SEO konusunda izlenen stratejinin büyük bir önemi var. Yani SEO halen ölmüş değil ve doğru stratejilerle sizi hızlı büyümeye yönlendirmesi mümkün.
The post Growth Hacking İle Büyüyen Şirketler: LinkedIn appeared first on Etohum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder