3 Nisan 2014 Perşembe

Rakiplerinizi Nasıl Takip Edebilirsiniz?

Online dünya giderek daha devasa bir hale gelmektedir. Bu kadar büyük bir ortamda rakiplerinizle ilgili ipuçlarını takip etmek her zaman kolay olmayabilir. Aşağıda yer alan araçlarla rakiplerinizin hangi pazarlama fikirleri üzerine çalıştığını bulabilir, onlar hakkında daha kolay bilgi edinebilirsiniz.

Rakipleriniz nerelere reklam veriyor?

WhatRunsWhere aracılığıyla hem web platformlarında hem de mobil platformlarda rakiplerinizin hangi ağlara reklam verdiğini öğrenmeniz mümkün. WhatRunsWhere hangi ülkede kimin hangi alana nasıl bir reklam verdiği bilgisini 150 bin farklı yayımcıyı takip ederek toplamaktadır. Bu platform ile bir şirketin başarılı kampanyalarında hangi yaratıcı mesajları kullandığını, marka seviyesindeki reklamlarını detayları ile görebilirsiniz.

Bir arada kullanılan reklamları açığa çıkarın

Rakiplerinizin ve sektörünüzdeki diğer şirketlerin internette ve mobil platformlarda hangi reklam karışımlarını kullandıklarını MixRank ile öğrenebilirsiniz. Binlerce yeni trafik kaynağını, hangi pazarda hangi reklamların etkili olduğunu ve rakiplerinizin kampanyalarının gerçek zamanlı verilerini bu platform aracılığı ile görmeniz mümkündür.

Anahtar kelimeler, trafik kaynakları ve daha fazlası

Organik ve reklam yolu ile büyüme için kullanılan anahtar kelimeleri SemRush ile öğrenebilirsiniz. Rakiplerinizin online ortamda nasıl pozisyonlandığını görebilmek için sisteme yalnızca şirketin URL adresini girmeniz yeterli.

Başarı sıralaması

Alexa, rakipleriniz ya da sektörünüzdeki diğer firmalarla ilgili karşılaştırma yapabileceğiniz, başarı sıralamalarını görebileceğiniz etkili araçlardan biridir.

SEO hakkında ihtiyacınız olan her şey

MajesticSEO aracılığıyla rakiplerinizin web sitesine gelen dış bağlantı linklerini, yönlendirmeleri ve bu siteden alıntı yapan kaynakları görmeniz mümkündür.

Online içeriklerin günlük takibi

Rakipleriniz hakkındaki haberleri, son tebrikleri ya da organizasyonları görebilmek ve onlar hakkında söz eden blogları, videoları ve diğer kaynakları takip edebilmek için Google Alerts’i kullanabilirsiniz.

Tweet takibi

Topsy ile markalar, trendler, anahtar kelimeler ve web siteleri ile ilgili 2006’dan bu yana atılan tüm tweetleri görmeniz mümkündür. Buradan rakiplerinizle ilgili araştırma yapabilir, elde ettiğiniz verileri kıyaslama için kullanabilirsiniz.

Sosyal medya arama motoru

Social Searcher ile rakiplerinizin sosyal medyadaki aktivitelerini detaylı görsel bir raporla görmeniz mümkündür. Bu araç aradığınız kelime ile ilgili sosyal medyadaki kullanıcıları, kullanıcıların o marka hakkında nelerden bahsettiğini takip edebilirsiniz.

Pazarlama faaliyetlerini derecelendirme aracı

Hubspot’un ücretsiz pazarlama faaliyetlerini derecelendirme aracı ile rakiplerinizin bloglarını, SEO ayarlarını ve sosyal medya faaliyetlerini nasıl yürüttüğünü görmeniz mümkündür. Bu faaliyetlerin nasıl geliştirilebileceğini de öneren araç, sizin pazarlama faaliyetlerinizin de geliştirilmesine yardımcı olabilir.

 

Kaynak:

10 tools for checking out what your competitiors are doing online

The post Rakiplerinizi Nasıl Takip Edebilirsiniz? appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder