7 Temmuz 2014 Pazartesi

İlk Çalışanınızı İşe Almak İçin Doğru Zamanı Nasıl Belirlersiniz?

Bir şirketin büyüklüğünü tespit etmek için genelde cirosuna ve çalışan sayısına bakılır. Yani şirket adına en önemli göstergeler kazanan paralar ve sağlanan istihdamdır. Girişimcilik dünyasında minimum maliyetle yola çıkmak esastır. Özellikle kayda değer bir sermaye olmadan yola çıkanlar, genellikle ortaklık sistemiyle projeyi bir noktaya getirmeye çalışır. Yani tüm işi ortaklar yapar, kazancı ve başarıyı paylaşır.

Elbette işler iyiye gittikçe iş yükü zamanla artar, proje – müşteri sayısı artar ve bir noktada şirket yeni çalışanlar alarak büyümesine başlar. İlk çalışanı işe almak çok önemli bir adımdır. Çünkü bir iş gücü satın almak, başka hiçbir şeyi almaya benzemez. Bu noktada kararları çok iyi vermeli ve işe alım süreci tamamlandıktan sonra iyi bir yönetici olmalısınız.

Ortaklarla çalışmak daha kolaydır. Eğer doğru ortakları bulduysanız şirketin geleceği için tek bir vizyonda birleşen, şirketi sahiplenen, gerektiğinde her işe el atan bir ekip olmuşsunuzdur. Ancak ilk çalışanınızı aldığınızda şirkete ortak olmayan ilk kişi katılmış demektir. Dolayısıyla onun sizinle aynı vizyonu paylaşması, sizin kadar istekli olmasını sağlamak sizin elinizde.

Bir çalışanınız olduğunda maaş da çok hassas bir konudur. Asla gecikmemeli ve göz ardı edilmemeli. Dolayısıyla bir çalışan, hem maddi hem de manevi anlamda sizin omuzlarınıza bir yük bindirir. Bu sebeple doğru zamanda, doğru kararı vermeniz lazım. Bunun için şu maddeleri bir gözden geçirmenizi tavsiye ederiz;

1- Gerçekten artık kapasitenizin sınırlarında mısınız?

Şirkete yeni bir çalışan katılacaksa bu mutlaka şirket içerisindeki iş yükünü bölüşmek için olmalı. Bu sebeple kendinize sorun: Gerçekten daha fazlasını yapamayacak durumda mıyım? Eğer bu sorunun cevabı evet ise bir çalışan almanın zamanı gelmiş demektir.

Şirket içerisinde her zaman tüm işleri ortaklar paylaşmıyor olabilir. Böyle durumlarda da eleman alımından kaçınmak maliyetleri düşük tutmak adına önemli. Arkadaşlarınızdan, tanıdıklarınızdan yardım isteyin, kısa vadeli durumlarda outsource çözümler bulmaya çalışın.

Elbette mümkünse şirketin yapacağı iş, ortaklar arasında bölüştürülebilir olmalı. En azından yola çıkarken dışarıdan destek almak zorunda kalmayın.

2- Bu çalışanın görevi ne olacak, neler yapacak?

Genelde iş alımları ”Bana yardımcı olacak biri lazım” şeklinde başlar. Ancak böyle ucu açık durumlar ileride sorunlara sebep olabilir. Hangi konuda, hangi yetkinliklere sahip bir çalışana ihtiyacınız olduğunu çok iyi belirlemeniz lazım. Bunu iş alımı için mutlaka ”istenen özellikler” başlığı altında belirtmeniz gerekir. Ardından da şirkete katılan yeni ekip üyesini bir eğitim sürecine tabi tutun. Böylece o görevlerini en iyi şekilde anlayacak, çalışma şekillerinizi kavrayacak ve gri noktalar ortadan kaldırılacak.

 

The post İlk Çalışanınızı İşe Almak İçin Doğru Zamanı Nasıl Belirlersiniz? appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder