4 Haziran 2014 Çarşamba

Başarılı Online Oyunlar Nasıl Yayıldı?

Apple’ın uygulama mağazası App Store, uygulama sayısı bakımından Android’in gerisinde kalmış olsa bile halen gelir açısından uygulama geliştiricileri cezbediyor. Milyonlarca iPhone kullanıcısı, boş zamanlarında oynayacağı keyifli oyunlar arıyor. Üstelik bu oyunlar için para harcamaktan da çekinmiyorlar. App Store’da üst sıralarda bulunan bir oyunun günde 700,000 dolar kazanabildiği biliniyor.

Aynı şekilde Facebook oyunları da çok cazip. 1 milyardan fazla kullanıcının bulunduğu Facebook’ta bir oyununun yayılmaya başlaması demek işlerin ”patlama” yapacağı anlamına gelebilir.

Fakat bu popüler platformlar aynı zamanda rekabetin aşırı yoğun olduğu, binlerce uygulamanın popüler olmak için yarıştığı bir ortam. Peki Candy Crush ve Clash Of Clans gibi oyunlar nasıl viral etkiye kavuşup geliştirici şirketleri milyar dolar gelirlere ulaştırdı?

Inc Magazine yeni sayısında bu konuya değinmiş. Supercell ve King tarafından geliştirilen iki oyunu mercek altına alan Inc Magazine, bu uygulamaların nasıl viral etkiyle yayıldığına, nasıl para kazandığına, nasıl kullanıcıları uzun süreler kendilerine bağlı tuttuğunu incelemiş.

Ortaya çıkan senaryo uygulamanın herkes tarafından anlaşılacak kadar basit, bağlayıcı olacak kadar zorlu olması. Elbette bu kolay bir formül değil. Bununla birlikte uygulamanın sık sık yeni özelliklerle güncellenmesi de kullanıcıların ilgisini canlı tutuyor. Ancak zirveye ulaşmak kadar zirvede kalmak da zor. Bu sebeple her zaman yeni oyunlarlar, uygulamalarla farklı projeler denemekte fayda var.

Büyük hali için resmin üzerine tıklayabilirsiniz.

The post Başarılı Online Oyunlar Nasıl Yayıldı? appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder