23 Haziran 2014 Pazartesi

Şirket Logolarının Bilinmeyen Anlamları

Logo bir şirketin en önemli araçlarından biridir. Bazen logodaki bir işaret hatta logoda kullanılan renk bile insanların o şirkete daha sıcak bakmasını sağlayabilir. Her şeyden önemli o logonun bulunduğu ürünleri insanların gözünde daha değerli yapabilir.

Dolayısıyla bir logoda kullanılacak şekiller, renkler yani kısacası görsellik çok önemli. Fakat logonun sadece güzel görünen işaretlerden oluşması yeterli değil. Ona güzel, akıllıca bir anlam da yüklemek lazım. Aşağıda bunu başarabilen şirketlere birkaç örnek vereceğiz. Aslında onlar logolarına güzel anlamlar yüklemişler ama herkesin bunu farketmesi mümkün değil. Daha dikkatli bakmak gerek;

Sony Vaio:

Vaio artık Sony’nin markası olmasa da bir dönem bilgisayar piyasasında çok önemli bir yere sahipti. Vaio logosu, özellikle teknoloji meraklılarının kolayca tanıdığı logolardan biridir. Ancak görselliğinin haricinde güzel bir anlamı da var. Logodaki V ve A harflerine bakarsanız bir analog dalga oluşturduğunu görürsünüz. Bu bir osiloskop ekranında görebileceğiniz sinyalleri anımsatıyor. I ve O harfleri ise klasik ”Input”, ”Output” kelimelerini simgeliyor. Bir elektronik markası için olabilecek en akıllıca logolardan biri.

Facebook Places

Facebook Places’ın logosu çok özel olmayabilir. Benzer işe yarayan tüm lokasyon tabanlı uygulamalar buna benzer şekiller kullanıyor. Fakat Facebook buraya gizli bir mesaj gizlemiş olabilir. Harita üzerine bakarsanız Check-in simgesinin ”4” harfinin üzerinde durduğunu görebilirsiniz. Facebook Places, Foursquare’e rakip bir uygulama olduğundan rakibine bir mesaj vermek istemiş olsa gerek.

Cisco

Cisco, San Francisco merkezli bir marka. San Francisco’nun en önemli simgesi ise Golden Gate köprüsü. Bu sebeple Cisco’nun logosuna sinyal işaretleriyle bir Golden Gate köprüsü oluşturulmuş.

Amazon

Amazon’un logosundaki gülümseme işaretini farketmek kolay. Fakat bu aynı zamanda bir ok ve A’dan Z’ye ilerliyor. Amazon’da A’dan Z’ye her şeyi bulmak mümkün.

 

United States Cyber Command

Dijital güvenlik için kurulmuş devlet kurumlarından biri olan US Cyber Command, logosuyla da gizli bir mesaj veriyor. Logoya dikkatli bakarsanız iç kısımda bulunan altın halkanın üzerinde bazı rakamlar yazdığını görebilirsiniz. Bu karakterler özellikle teknoloji meraklılarının dikkatini çekmek için yerleştirilmiş. 32 karakterin bulunduğu bu halka aslında bir kodu temsil ediyor. Merakından dolayı bu kodları inceleyenler bunun bir MD5 hash kodu olduğunu farketmiş. Kodun temsil ettiği dosya ise US Cyber Command’in kurumsal misyon bildirisi. 9ec4c12949a4f31474f299058ce2b22a

 

XNA

Microsoft’un oyun geliştiriciler için sunduğu bir kodlama dili olan XNA’ın logosu güzel görünüyor olabilir. Fakat X harfi üzerindeki turuncu bölüm sadece güzel görünmesi için o şekilde tasarlanmamış. Turuncu bölümdeki işaretler Mors alfabesinde XNA’yi temsil ediyor.

 

Ubuntu

Ubuntu’nun logosu artık gözümü alıştığından mıdır bilinmez mesaj içerir gibi görünmüyor. Fakat biz söyledikten sonra siz de farkedeceksiniz ki logoda el ele tutuşup yukarı doğru bakan 3 insan var. Elbette bu açık kaynak yaklaşımını temsil ediyor.

 

Picasa

Google’ın Picasa logosu renki bir diyafram ile fotoğrafçılık mesajı veriyor olabilir. Fakat bu diyaframın ortasında aslında bir ev şekli oluşuyor. Casa, İspanyolca’da Ev anlamına geldiğinden logoda böyle bir hareket yapılmış.

 

The post Şirket Logolarının Bilinmeyen Anlamları appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder