18 Haziran 2014 Çarşamba

Para Her Zaman Konuşmaz

Homebrew’dan yatırım alan girişimlerin çoğu aldıkları yatırımı hemen duyurmamaktadır. Yatırımın duyurusunu yapmamalarının sebebi ürünün henüz hazır olması değil çünkü yatırım alan şirketlerin arasında yıllık 1 milyon doların üzerinde gelir elde edenler de var. Şirketlerin aldıkları yatırımı hemen duyurmamalarının temel sebebi muhtemel rakiplerini harekete geçirmek istememeleri. Geçtiğimiz yıllarda tohum yatırımı alan her girişim hemen bunu duyurmak için çalışırken günümüz trendi bunun tam tersi yönde ilerlemektedir. Peki geçen birkaç yılda bu dinamiği etkileyecek neler oldu?

İşe alımlar değişti

Birkaç yıl önce yatırım aldığını duyurmak iş arayanların oldukça ilgisini çekiyordu fakat artık teknoloji bloglarında haber olmak o kadar da etkileyici değil. Şirket kurucuları küçük adımlarla ilerliyor, daha önce çalıştıkları takım arkadaşları ile iletişime geçiyor ve referanslarla ilerliyorlar.  YC şirketleri 500 Startups’ın yaptığı gibi Hacker News’a iş ilanlarını gönderiyor ve burada oldukça güçlü bir toplulukları var. Şirketler aynı zamanda kişilerin teknoloji uzmanlıklarını gösterebilecekleri Github üzerinden bu yeteneklerin peşine düşmektedirler. Sourcing.io gibi arama motorları kişilerin uzmanlıklarına göre iş aramalarını sağlayacak araçlar sunmaktadır.

Sosyal kanıtın ölümü

Kendini bir dizi danışman ve melek yatırımcıyla çevreleme dönemi sona ermiştir. Ortam artık yatırımcılarından vakti olmadığı için operasyonel destek alamayan girişimcilerle dolu.

Basın, yatırım haberi yapmaktan yoruldu

Basın her gün dünyayı ve sektörü tamamen değiştirecek her yeni girişimin haberini yapmaktan yoruldu. Eskiden bir şirketin ilk yatırım çekini aldığının haberini ilk olarak yapmak oldukça önemliyken artık bu haber türü şirketlerin 50. anlaşmalarını yapmaları kadar heyecan verici değil.

Hiçbir blog eskisi kadar gündem yaratmıyor

Birkaç yıl öncesinde duyurunuz yapıldığında yeni kullanıcılarda TechCrunch etkisi yaratmasını umut ederdiniz. Fakat günümüzde sosyal medyadaki paylaşımlar da TechCrunch gibi bloglarla aynı etkiyi yaratabilmektedir. Eğer ürününüzü ya da mesajınızı diğer kanallardan kullanıcılara ulaştırabiliyorsanız, yatırımlarınızı tanıtımınızı yapmak için kullanmanıza gerek yok.

Yenilikleri erken benimseyenler eskisi gibi yalnızca teknoloji severler değil

TechCrunch okuyan birisi eskiden tek hedef kitleniz olabilirdi çünkü yeni teknolojileri yalnızca onlar takip etmekteydi. Şimdi ise Facebook’ta çalışan bir mühendis ile annesi aynı akıllı telefonu kullanabiliyor.

 Fortune 500 CTO’suna gösteriş yapmanıza gerek yok

Birkaç yıl öncesinde aldığınız yatırım haberi size Fortune 500 CTO’ları ile toplantı olanağı demekti. Artık çalışanlar telefonlarında, bulutta teknolojilerini yanlarında götürebiliyorlar. Bireyler ve takım yöneticileri eskiye oranla daha büyük bir etkiye sahip. Ayda 99 dolara alınan bir yazılımla kurumsal bir sürecinizi yönetebiliyorsunuz ve bu yüzden çalışanlar kendilerine en uygun ürünü bulabilmek için olabildiğince fazla araç deniyorlar. Ağızdan ağıza yayılma daha hızlı ilerliyor ve satış döngüleri eskisinden daha kısa.

Son yatırımı duyurmak bir sonraki yatırım tununa başlamak demek

İyi bir şirket için yatırım almaya başladıklarını söyledikleri anda karşılarına pek çok yatırım şansı çıkmaktadır. Bu yüzden alınan son yatırımı ürün belli bir aşamaya geldiğinde ya da bir kilometre taşı tamamlandığında duyurmak bir sonraki yatırım turunuzu etkileyecektir.

 

Kaynak:

Money Doesn’t Talk. Why Most Startups Aren’t Announcing Their Seed Financings

The post Para Her Zaman Konuşmaz appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder