8 Mayıs 2014 Perşembe

Girişimcilik ve Küçük İşletme Farkı

Çoğu zaman girişimcilik ve küçük işletme kavramları birbiri ile karıştırılabilmektedir. Bir girişim şirketi kuran kişinin vizyonu ile küçük bir işletme açan kişinin vizyonunda belirgin farklılıklar bulunmaktadır.

Girişim büyüme ile ilgilidir. Bir girişimci dünya çapında ve yıllık milyar dolarlar kazanacak bir şirket kurmak hayali ile işe girer. Amaç; Google, Facebook, Square, Airbnb ve diğerleri gibi dünyayı hâkimiyeti altına almaktır. Girişim şirketleri genellikle yeni teknolojiler ve kanıtlanmamış iş modelleri kullanır. Küçük işletmenin ise bir girişimin tam tersine dünyayı domine etme heyecanı yoktur. Küçük işletme genellikle belirli bir coğrafi alanda ya da kısıtlı bir pazarda fiziksel varlığı ile tekel olmaya çalışır. Örnek olarak sokağınızın köşesindeki pizzacıyı ya da şehrinizde birkaç dükkânı olan kuru temizlemeciyi ele alabilirsiniz.

Yukarıdaki tanımlamalardan da anlaşılacağı üzere girişimler internetle ilişkiliyken küçük işletmeler fiziksel mağazaları ile akıllara gelmektedir. Sanal olan bir şeyi 1 kişiden 1 milyar kullanıcıya çıkarmak kolaydır. Girişimler, sanal operasyonlar aracılığıyla bir yaşam tarzı işletmesi kurmaya çalışır ve Starbucks ya da McDonalds gibi fiziksel operasyonlarla dünyaya açılma ve hâkimiyet kurma arzuları yoktur.

Küçük işletmelerle girişim şirketleri arasındaki bir diğer fark ise karlılığa bakış açılarıdır. Küçük işletmeler genellikle işe girer girmez kar elde etmek zorundadır. Girişimler ise sıklıkla en dibe kadar inerler ve en iyi senaryoda tamamen batmadan yükselişe geçerler. Ya da tamamen iflas ederler. İdeal birisi ister küçük işletme ister girişim şirketi olsun henüz gelir getirmeyen erken dönemde sermayesini vergileri düştükten sonra oldukça düşük ya da sıfır kişisel gelirle harcamaya çalışır.

Peki işe başladıktan sonra hızla büyüyüp aya ulaşmak için risk sermayelerinden yatırım almalı mısınız yoksa organik büyümenize bağlı mı kalmalısınız? Risk sermayesi almak bir şirket için jet yakıtı gibidir ve ulaşılması gereken yere sizi on kat hızlı götürebilir. Aynı zamanda girişiminizi bir anda yok edebilir. Burada en doğru karar sizin heyecanınızla ve kişisel donanımınızla verilecektir. Şirketinizin başarısızlığını tolere edebilir misiniz? Eğer sıfıra inemeyecekseniz sonsuzluğa gitmeyi denememelisiniz.

Kaynak:

Market Research, Wireframing, Design

The post Girişimcilik ve Küçük İşletme Farkı appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder