6 Mayıs 2014 Salı

Ürün Stratejisi Demek Bolca “Hayır” Demektir

Eğer bir ürün geliştiriyorsanız “hayır” demek konusunda uzman olmalısınız. “Belki” ya da “sonra” değil, cevabınız net bir “hayır” olmalıdır. Bu, iyi tanımlanmış parametreleri olan bir ürün ortaya koyabilmek gerekli bir koşuldur.

Geliştirdiğiniz ürünün büyük ya da küçük farklı eklenti ve özelliklerle on binlerce farklı kombinasyonu olabilir. Bu seçenekleri çoğu elenecek ve ürün piyasaya yalnızca birkaç özellikle sunulacaktır.

Evet demek için pek çok sebebiniz olacak

Ürününüz ilgi görmeye başladığında kendinizi yeni ürün özellikleri için iyi fikirleri düşünürken bulacaksınız. Bu fikirler müşterilerinizden, çalışma arkadaşlarınızdan ve sizden gelecek.  İyi fikirler üzerine düşünürken “evet” demek için pek çok sebebiniz olacak.

Ürünler karmaşık sistemlerdir. Müşteri bağlılığını arttırdığını düşündüğünüz bir özellik sayıca bazı yerlerde artış bazı yerlerde düşüş gösterebilir. Veriler gözle görülür bir şekilde iyi olduğunda ve müşteri bağlılığında artış göründüğünde bile aklınızın gerisinde sizi meşgul eden bir düşünce olacaktır: ”Bu yenilik ürünle birebir uyumlu mu?” Sonuçta ürününüze “Tetris” oyununu eklerseniz müşteri bağlılığını etkili bir biçimde arttırabilirsiniz fakat bu metrik ürününüzün eskisinden daha iyi olduğu anlamına mı gelecek?

Yalnızca birkaç dakika

Ana problemlerden birisi de işin kapsamıdır. Kapsam asla yeni bir eklenti geliştirmek için sebep olmamalıdır. Kapsam işin gidişatı ile ilgili stratejik bir karar olabilir fakat bu karar ürünle ilgili değildir.

Kötü fikirlerin çoğu hızlıca geliştirilmeye elverişlidir. “Yalnızca birkaç dakikamı alır” fikrine aldanmayın. Küçük değişiklik diye bir şey yoktur. En küçük eklenti bile görünmez bir karmaşıklığa sahip olabilir.

Bir müşterimi kaybetmek üzereyim

Bir özellik gelmediği için gideceğini söyleyen müşteri değişiklik sebebi değildir. Hiçbir müşteri iyi bir ürün kadar önemli olamaz. Yalnızca tek bir müşteriyi memnun etmek için getirdiğiniz değişiklikler size pek çok diğer müşterinizi kaybettirebilir.

Sadece isteğe bağlı özellikler sunabiliriz

İsteğe bağlı özellikler tercihlerin ölmesi demektir. Seçenekleri bir ara yüzde sunmak ana ekranlardaki karmaşıklığı ortadan kaldırır fakat hala ortada çözülmesi gereken problemler bulunmaktadır.Seçeneklerin kombinasyonları geliştirmeniz gereken görsel tasarımların sayısını arttırır. Her özelliğin gizli maliyeti ürün tanımınızı zayıflatacaktır.

Planlanmış başka bir iş görünmüyor

Şirketinizdeki birisi bir ya da birkaç mühendisin önümüzdeki dönemde planlanmış bir işi olmadığını fark eder ve şirketin verimliliğini arttırmak, bu mühendisleri meşgul tutmak için yeni ürün özellikleri geliştirmeleri gerektiğini düşünür. Ne yazık ki boş zamanları değerlendirmek için özellik geliştirmek kötü bir yaklaşımdır.

Bu dönemlerde ürününüze teknik yükler getirmek yerine bu yüklerin bir kısmını azaltmayı düşünmelisiniz. Boş zamanlar hataları düzeltmek, test senaryolarını düzenlemek ve kodu yeniden yapılandırmak için en uygun zamanlardır.

Rakiplerimizde var bizde yok

Bir özelliğin rakibinizde olması iyi bir fikir olduğu anlamına gelmez. Bu yalnızca onların test ettiği herhangi bir şey olabilir. Berbat bir fikir de olabilir. Belki de rakibinizin yakın dönemde kaldırmayı planladığı bir özelliktir.

Rakiplerinizin sizden daha akıllı davrandığı ve daha doğru bir politika izlediğini varsaymanız doğru değildir. Rakiplerinizin ürün özelliklerine takıntılı olmak dünün teknolojisini bugüne taşımakla aynı şeydir.

Eğer biz geliştirmezsek başkası geliştirecek

Başkalarının geliştirecek olması bu özelliklerin sizin ürününüzde olması gerektiği anlamına gelmez.Eğer başkası geliştirirse müşterileriniz artık sizin ürününüze ihtiyaç duymayacak mı? Tamamen başka bir yere mi geçecekler? Basitçe başkası yapacak demek kulağa yeterli gelebilir ama aslında bir anlamı yoktur. Bu düşünce yalnızca ürününüzün bir yerde durması gerektiğini kabul etmediğiniz için sürekli kapsamı genişletmeye kendinizi ikna etmeye çalışmaktan başka bir şey değildir. Yalnızca yarışın dışında kalmaktan korkuyorsunuz.

Hayır demek neden önemlidir?

Olay şu ki yol boyunca saçma fikirlerden kimse sizi korumayacak. Kötü fikirleri tespit edip elemek en azından size bir kalkan olacaktır. Gerçek ürün kararlarını vermek kolay değildir. Bu kararları doğru verebilmek için gelen bir teklife bakıp “Gerçekten harika bir fikir. Müşterilerimizin neden bunu seveceğini anlayabiliyorum. Teşekkürler. Fakat bunu geliştirmeyeceğiz.” diyebilmek gerekir.

 

Kaynak:

Product Strategy Means Sayıng No

 

The post Ürün Stratejisi Demek Bolca “Hayır” Demektir appeared first on Etohum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder